משרד המשפטים יצא למכרז לפיתוח יישומי מובייל להנגשת שירותים

מדובר במכרז מסגרת שמיועד בעיקר לבתי תוכנה ולחברות שמסוגלות לבצע פרויקטי פיתוח מהירים, לפלטפורמת המובייל, במיקור-חוץ ● ההיקף מוערך במאות אלפי שקלים

ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: יח"צ

משרד המשפטים פרסם מכרז לפיתוח יישומי מובייל עבור אגף מערכות המידע של המשרד. מדובר במכרז מסגרת, כפי שמקובל במכרזי השירות הממשלתי, שבמסגרתו ייבחרו מספר זוכים, שייכנסו לרשימה מאושרת של המשרד, ובהתאם לצורך יתוחרו על ידי המשרד לגבי כל פרויקט ופרויקט. היקף המכרז טרם נקבע אבל גורמים בשוק מעריכים שמדובר בתקציב כולל של מאות אלפי שקלים.

המכרז מיועד בעיקר לבתי תוכנה ולחברות שמסוגלות לבצע פרויקטי פיתוח מהירים, לפלטפורמת המובייל, במיקור-חוץ.

בדברי ההסבר נכתב כי משרד המשפטים מתכוון להנגיש שירותים מתקדמים באמצעות אפליקציות מובייל, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על גבי הפלטפורמות הסלולריות הקיימות. עוד נכתב כי בכוונת המשרד לפתח את האפליקציות באמצעות פתרונות ווב, נייטיב ופתרונות היברידיים.

במסגרת השירותים שיצטרך כל זוכה שהמשרד יבחר בו לתת, עליו לבצע אפיון דרישות ותהליכי עבודה למימוש אפליקציות למובייל, בנייה ותכנון קורסים למשתמשים ולמיישמים, ושירותים נוספים. המכרז גם כולל תעריפי שעות עבודה לבעלי תפקידים שאותם המשרד ישלם. כך, למשל, התעריף המקסימלי של יועץ בכיר הוא 280 שקלים לשעה, מנתח מערכות – 220 שקלים לשעה, ומטמיע – 110 שקלים לשעה. במהלך התיחור יצטרכו החברות להעניק הנחה על תעריפים אלה.

ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים, אמר כי "ההחלטה לצאת למכרז נובעת מהכוונה להרחיב מאוד את הפעילות של אגף מערכות המידע במשרד המשפטים ואת היקף התוצרים שלו, ולכן הוחלט להוציא למיקור-חוץ את פיתוח האפליקציות על גבי מובייל". לדבריו, הכוונה היא ליישם אוטומציה של תהליכים שתקל על הפעילות של בעלי תפקידים העובדים עם המשרד, בהם נציגי הסנגוריה הציבורית, לשכת עורכי הדין וגופים נוספים.

פיילוט בסנגוריה הציבורית

אחד התהליכים שכבר נוסה במסגרת פיילוט הוא אוטומציה של תהליכי עבודה בסנגוריה הציבורית. "כיום, הסנגורים הציבוריים נוסעים לבתי הכלא, כדי לפגוש לקוחות שזקוקים להם, ואחר כך הם צריכים למלא שורה של טפסים", הסביר סופרי. "כעת הם יוכלו לבצע את התהליך על גבי הפלטפורמה הניידת, באמצעות יישום ייעודי שפותח עבורם". הוא הדגיש שעיקר פעילות פרויקטי הפיתוח תיעשה מול קהלים מקצועיים שעובדים עם המשרד, כמו עורכי דין. "אני לא רואה כרגע שירותים מבוססי מובייל שישרתו את הקהל הרחב", הבהיר.

סופרי ציין ש-"המכרז הזה הוא הראשון בסדרת מכרזים שאנחנו עומדים להוציא בחודשים הקרובים בשורה של תחומים טכנולוגיים שאגף מערכות המידע עוסק בהם. הצורך במכרזים אלה נובע מהדרישה ההולכת וגוברת מצד הלקוחות הפנימיים בעשרות היחידות של המשרד, שדורשים יותר ויותר אוטומציה של תהליכים, בלוח זמנים מהיר ביותר – עובדה שהביאה אותי למסקנה כי עליי להגביר את הפעילות של אנשי הפיתוח שלנו במסגרת אותם מכרזים שאנחנו מתכננים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים