"רק 7% מה-IT בארגונים עברו לענן – צריך להתגבר על הפחד"

"המשמעות עבורנו היא שיש בענן כר נרחב לפעילות והוא מהווה עבורנו הזדמנות עסקית", אמר בראיון לאנשים ומחשבים דרמוט או'קלי, בכיר באורקל

דרמוט או'קלי, סגן נשיא בכיר באורקל לאזור EMEA. צילום: סלי פרג' לוי

"מעט מדי ארגונים עברו עד כה לעבודה במחשוב ענן. מחקרים מצביעים כי רק 7% מעומסי העבודה של ארגונים בעולם עברו עד כה לענן. יש הרבה דיבורים על הענן, הנלווים למעט מעשים. לכן אנו רואים בענן פוטנציאל עסקי גדול וכר נרחב להמשך הפעילות שלנו בתחום", כך אמר דרמוט או'קלי, סגן נשיא בכיר, אורקל (Oracle) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

או'קלי התראיין לאנשים ומחשבים בעת ביקורו בארץ לפני ימים אחדים. לדבריו, "המניע המוביל את אי ההטמעה של טכנולוגיות הענן הוא הפחד. מנמ"רים ואנשי ה-IT שלהם חוששים מהלא נודע, מחוסר השליטה, מהעברת המחשוב מהדטה סנטר הפרטי, בחצר הבית – אל מחוצה לו. מחסום נוסף הוא אבטחת המידע".

המנמ"ר, אמר או'קלי, "מצוי בעמדת לחץ והתגוננותך מתמדת. הוא נדרש להגדיל את היקף המוצרים והשירותים שה-IT מספק, עליו לעשות זאת מהר, הרבה יותר מהר מבעבר. ה-IT נתפס כמעכב ולא כמאפשר. בנוסף, כמו כל חברה גם מערכי ה-IT נמצאים תחת לחץ כספי תמידי לקיצוץ בהוצאותיהם".

הענן – גורם חשוב בהזרקת החדשנות לארגונים

המענה, אמר או'קלי, "הוא הכנסת טכנולוגיות חדשניות שיספקו גיוון עסקי ויכולת תחרות טובה יותר. פה הענן נכנס לתמונה והופך להיות גורם חשוב בהזרקת החדשנות לארגונים. המנמ"ר רואה בענן דרך אטרקטיבית לפיתוח אג'ילי ומהיר של שירותים ומוצרי IT. בנוסף, בארגונים רבים יש עדיין מערכות מורשת שרצות ברישוי מסורתי ודורשות חידוש. ניתן לקחת חלק מזה לענן, וכך אפשר להסיט תקציבים לטובת חדשנות".

"תשתית הענן של אורקל", אמר או'קלי, "היא פרי עבודתם של מיטב מפתחי הענן בעולם, שהצטרפו לחברה בשנים האחרונות כדי לתכנן את ארכיטקטורת הענן המתקדמת ביותר. אנחנו מציעים שדרוג משמעותי בתחום תשתיות התקשורת והשרידות בענן. בשש השנים האחרונות, אורקל הגדילה ביותר משני מיליארד דולר את תקציבי הפיתוח שלה בענן, עם השקעה של 5.8 מיליארד בתחום בשנת 2016. גם בישראל פועל מרכז פיתוח, העוסק בטכנולוגיות מתקדמות לעולם הענן".

בפברואר 2016 אורקל הודיעה שרכשה את ראבלו (Ravello Systems) הישראלית. גורמים בשוק העריכו את הרכישה בכחצי מיליארד דולר. ראבלו מספקת דרכים יעילות להרצת יישומים על גבי מחשוב ענן, ופיתחה כלים לאיזון עומסים ולתפעול יעיל יותר של שירותים ויישומים על ענן ציבורי.

לדברי או'קלי "שירות הענן של ראבלו מסייע לשנע יישומים מ'חצר הבית', ה-IT הפנימי של הלקוח הארגוני – אל הענן הציבורי, ולהיפך. בדרך זו, כלי ראבלו משמשים מעין מפעיל וירטואלי לתחום הענן, ומנהלים עבור ארגונים את נכסי ה-IT שלהם עבורם – ובשקיפות".

"השירות מאפשר לשכפל את הארכיטקטורה של אפליקציות הרישוי המסורתי של הארגון, כולל עומסי העבודה הווירטואליים – בתוך הענן ציבורי. כך הארגון יכול להעביר אפליקציות בשיטת 'Lift and Shift' לתשתית ענן ציבורי, בלא שינוי של טיפולוגיית הרשת".

לא מובילים – אבל צומחים בענן הכי מהר

"אנחנו כיום ספקית הענן בעלת קצב הצמיחה הגבוה בעולם, והיחידים המציעים שירותים נרחבים בכל שלושת רבדי הענן: IaaS (תשתית כשירות), PaaS (פלטפורמה כשירות) ו-SaaS (אפליקציות כשירות)", אמר או'קלי. "כך אנו מציעים ללקוחות הארגוניים להתחיל את המסע לענן היכן שנוח לו, היכן שהוא רוצה, או יכול – השכבה האפליקטיבית, ERP, סביבת בדיקות או מערכות מורשת".

בהתייחסו למתחרים בתחום, אמר או'קלי כי "אנו נמצאים בתחרות בעולם התשתיות כשירות מול אמזון ווב סרביסס (AWS), אבל אין להם אפליקציות. את יבמ (IBM) איננו רואים הרבה בתחום, הם יותר בעניין של שירותים בענן. על גוגל (Google Cloud Platform) ו-Azure של מיקרוסופט (Microsoft) לא אגיב. ככלל, העברנו כבר לא מעט לקוחות מעננים אחרים לזה שלנו. הסיבות שהם מנו למעבר היו כי הענן של אורקל מהיר וזול יותר, או הביצועים המשופרים, רמת האבטחה, וכן העובדה שאתה לא נעול. בכל שלב ניתן לחזור לעבודה בתצורה הקודמת".

הוא סיכם באומרו כי "יש לנו מתחרים רבים, כי אנו נמצאים בכל שכבה משכבות הענן – אבל הייחודיות שלנו היא בהיעדר מתחרה שמציע את כל הערימה. המסר שלי למנמ"רים הוא שעליהם להתחיל את המסע לענן, ושיעשו זאת בתחילה בקטן והיכן שהם רוצים, ולבנות תכנית מסע מפורטת להמשך. נשמח לסייע איפה להתחיל – אבל נדרש להתחיל את המסע. אנו רואים אצל הלקוחות את התזוזה לענן, רובם מפחדים – אז הם מתחילים בקטן ואז גדלים – ועם האוכל בא התיאבון".

עוזי נבון, מנכ''ל אורקל ישראל. צילום: פלי הנמר

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. צילום: פלי הנמר

ומה בישראל?

עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל, הוסיף כי "תשתית הענן (IaaS) שהשקנו בארץ בחודש מרץ מעוררת עניין בקרב לקוחות ישראלים. תשתית הענן של אורקל כוללת יכולות מחשוב, אחסון, תקשורת וניהול עומסים וגם את כלי ראבלו. כמה חברות טכנולוגיה ישראליות החלו להעביר את ה-IT שלהם לתשתית הענן של אורקל, ביניהן תופין (Tufin), INFINIDAT, איירון סורס (Iron Source) ואילוסיב (Illusive Networks)".

נבון סיכם באומרו כי "תשתית הענן של אורקל צוברת תאוצה בשוק הישראלי. זו הבעת אמון חזקה ביכולות של התשתית שלנו לתמוך בעומסי עבודה עצומים בענן. אנו מאפשרים ללקוחות הארגוניים שקט נפשי במעבר לענן. בשנים הקרובות יותר ויותר לקוחות יעבירו יישומים מחצר הבית לענן של אורקל – ואנו נאפשר שילוב בין הענן הציבורי לדטה סנטר הפרטי שלהם, תוך שימוש במגוון כלים שיפשטו ויקלו על המעבר הזה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומר

    שמעתי כמה פעמים על עסקים קטנים של 30-50 עובדים שעברו לענן ואחרי מספר שבועות חזרו חזרה הענן לא מתאים לכל אחד ויש בו גם לא מעט סיכונים וסכנות. למה חברות ביטחוניות לא עובדות עם ענן? למה חברות ממשלתיות לא עובדות עם ענן? בקיצור שכל איש IT יחשוב טוב טוב אם זה מתאים לארגון שבו הוא עובד

  2. עופר לקסמן

    כתבה מעניינת, אין ספק שמאחור מסתתר עניין עסקי טהור. לא חייבים לעבור לענן! הענן טומן בתוכו מגוון רחב של אופציות, יחד עם זאת יש לא מעט אתגרים שהארגון נחשף אליהם לראשונה ולא תמיד זה עולה בקנה אחד עם הרצון העיסקי והתיפעולי של הארגון. כיום יש מגוון רחב של פתרונות שיכולים לספק את הצרכים החדשים של הארגונים, להשאיר את "השליטה" בידי הלקוחות ובאותו זמן לאפשר לארגון גמישות, יעילות וחיסכון בעלויות.

אירועים קרובים