בחזרה לעתיד: יבמ חוזרת לטכנולוגיה הכי ותיקה שיש במוצר חדש

הענקית הכריזה על טייפ גיבוי חדש שמציע לאחסן לא פחות מ-330 טרה-בייט של נתונים לא מכווצים - כמות שמאפשרת לשמור בבת אחת לא פחות מ-330 מליון ספרים ● מדובר בשיא חדש

מתפצלת. יבמ. אילוסטרציה: BigStock

כונני SSD תופסים יותר ויותר מקום במערכי מחשוב המיועדים לספק נתונים לשימוש שוטף ומהיר. בכל מה שקשור לגיבוי לטווח ארוך, עדיין יש מקום רב לטכנולוגיה הכי וותיקה שעוד קיימת, ומסרבת לגווע: טייפים.

ולא סתם יש מקום: מתברר שהפיתוח בתחום שהתחיל את דרכו לפני כ-60 שנה עדיין רב למדי, ויבמ (IBM) הכריזה זה עתה על טייפ גיבוי חדש שמציע לאחסן לא פחות מ-330 טרה-בייט של נתונים לא מכווצים – כמות שמאפשרת לשמור בבת אחת לא פחות מ-330 מליון ספרים. מדובר בשיא חדש בתחום כשגם הקודם היה שייך לחברה: 220 טרה-בייט.

לצורך הפיתוח של פתרון הגיבוי החדש, השתמשה יבמ במדיה שיוצרה בידי חטיבת פתרונות המדיה לאחסון של סוני (Sony Storage Media Solutions), שמציעה צפיפות אמיתית של 201 ג'יגה-ביט/לאינץ'. בנוסף אורך המדיה החדשה יהיה קצר בהפרש די גדול מאורך המדיה ששימשה בשני השיאים הקודמים – 1,098 מטר לעומת 1,255 מטר.

להפחית מאוד את החיכוך בין הראש למדיה

מעבר לכך מבוססת הטכנולוגיה החדשה של יבמ על אלגוריתם עיבוד אות חדש שמאפשר פעילות אמינה בצפיפות ליניארית של 818 קילו-ביט לאינץ' עם קורא נתונים צר במיוחד ברוחב של 48 ננו-מטר.

ראש קריאת הנתונים ניתן להצבה בדיוק של 7 ננו-מטר, ואף יותר מכך, בזכות שילוב של בקרות סרוו מיוחדות. מעבר לכך המעבר של מדיית הטייפ עצמה יכול להיות חלק במיוחד וזאת לאור העובדה שבראש גם משולבת טכנולוגיה שאמורה להפחית מאוד את החיכוך בין הראש למדיה.

עלות הייצור של החומר ממנו עשויה המדיה החדשה אמורה להיות מעט גבוהה יותר מאשר החומר שמשמש כיום בטייפים מסחריים, בריום פריום, אבל לפי יבמ, הפוטנציאל לנפח השמירה גבוה פי כמה ולכן העלות לטרה-בייט אמורה להיות, בסופו של יום, הרבה יותר גבוהה, כך שהיא תהיה אידיאלית לאחסון "קר" בענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים