נתניהו: "הסייבר הוא איום על כל תחום בחיים שלנו"

"מדובר בהרבה גורמים, שיכולים לשבש את החיים שלנו - לגנוב חשבונות בנק, למנוע אספקת אנרגיה, לגרום לתאונות ולבצע חבלות בכל תחום", אמר ראש הממשלה בסיור במרכז הלאומי לניהול אירועי סייבר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקר במרכז הלאומי לאירועי סייבר בפארק גב ים בבאר שבע. צילום: קובי גדעון, לע"מ

"איום הסייבר הוא אחד האיומים הגדולים על המדינות המתפתחות ועל המדינה שלנו. מדובר כאן בהרבה גורמים בעולם, שיכולים לשבש את החיים שלנו – לגנוב את חשבונות הבנק, למנוע את אספקת האנרגיה שלנו, לגרום לתאונות ולבצע חבלות בכל תחום ותחום. לכן, איום הסייבר הוא גדול מאוד", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

נתניהו ערך הבוקר (ה') סיור במתקן הרשות הלאומית להגנת הסייבר בבאר שבע, שממנו פועל גם המרכז הלאומי לניהול אירועי סייבר (ה-Cert הלאומי).

לדברי ראש הממשלה, "הקמנו את מערך הסייבר הלאומי כדי לענות על האיומים האלה ולהתגונן מפניהם. מערך הסייבר הישראלי הוא אחד המתקדמים בעולם. תחום הגנת הסייבר מתפתח במהירות, עם אנשים מצוינים, וישראל מסמנת את הדרך בו לעולם. כך או כך, יש לנו עוד הרבה עבודה".

את הביקור אירחו ראש מערך הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, וראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר, בוקי כרמלי. השתתפה בו גם ח"כ ד"ר ענת ברקו, יו"רית ועדת המשנה להגנת הסייבר של הכנסת.

עשרות מתקפות טופלו ונבלמו בשנה האחרונה

במהלך הביקור קיבל ראש הממשלה סקירה על התקדמות המרכז מאז החל את פעילותו המבצעית ועל מאות אירועי הסייבר בהם טיפל, מהם עשרות מתקפות סייבר ברמה הלאומית שנבלמו וטופלו בשנה האחרונה. כמו כן, הוא קיבל סקירה על פעילותה של הרשות, שפועלת להשלמת ההגנה במרחב הסייבר האזרחי.

במסגרת הביקור הוצגה לנתניהו הדגמה של טיפול באירועים משמעותיים במשק ונסקר כיצד הרשות פועלת למגן את המשק מתקיפות כגון אלה הגלובליות שהתרחשו בחודשים האחרונים ברחבי העולם. עוד הוא קיבל הדגמה איך מטפלת הרשות בחדירות לארגונים, אם וכאשר אלה מתרחשות. כן הוצגו לו מערכות השליטה והחקירה המגוונות שהותקנו במתקן, ביניהן מערכת הסייברנט.

המרכז לניהול אירועי סייבר הוקם בבאר שבע בעקבות עבודת מטה של מטה הסייבר הלאומי ועם הקמת הרשות. הוא החל את פעילותו המבצעית בספטמבר 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים