אילו מקצועות הם בעלי השכר הכי גבוה בהיי-טק?

נתונים שאספה CPS Jobs מעלים שהשכר בהיי-טק רק ממשיך ועולה ● באילו מקצועות הכי כדאי לעבוד? וכמה שנות ניסיון צריך כדי להגיע למשכורות הגבוהות?

איזה תפקיד הוא המתגמל ביותר בהיי-טק? אילוסטרציה: BigStock

השכר בהיי-טק רק הולך ועולה – כך מראים נתונים שפרסמה חברת ההשמה CPS Jobs, ושנוגעים למחצית הראשונה של השנה. הזינוק הגבוה ביותר נרשם ב-Front End, שם עלה השכר הממוצע ב-17.5% לעומת המחצית הראשונה של 2016, כשלאחר מכן נמצאים מפתחי המובייל (הן iOS והן אנדרואיד), עם גידול של 10.8%.

על פי הנתונים, מפתח מנוסה בתחום ה-Front End, עם יותר משש שנות ניסיון, יכול להשתכר עד ל-30 אלף שקלים בחודש, ושכר ראשי הצוותים במובייל אף יכול להגיע ל-40 אלף שקלים בחודש.

מובילי השכר בהיי-טק ממשיכים, כבתקופות קודמות, להיות האלגוריתמאים ומפתחי ה-Linux kernel, עם עלייה כמעט זהה בשכר הממוצע – של 4.6%. העלייה הבולטת בשכר גם בתחומים אלה הם בקרב בעלי התפקידים הבכירים והמנוסים יותר, כאשר אפשר למצוא אלגוריתמאים בעלי 6-10 שנות ניסיון שמשתכרים 38 אלף שקלים בחודש. אם מדובר בתפקיד ניהולי, הם יכולים לקחת הביתה אפילו 40 אלף שקלים.

המעסיקים מאזינים היטב לדרישות השכר

הסיבות המרכזיות לעליית ממוצעי השכר הן הגידול בדרישות השכר והתחרות על לב המועמדים המנוסים יותר, בעיקר בעלי שש שנות ניסיון ומעלה בפיתוח – בכל קשת המקצועות בתחום זה.

"התחרות האדירה על לב המועמדים מעלה את תנאי ההעסקה במקצועות החמים, שמביאים אופציות תעסוקתיות רבות למועמדים האיכותיים. זאת, עד לרמה שאנחנו צריכים לעזור למועמדים לסנן את כמויות ההצעות מחברות ולסייע להם לבחור איזו מההצעות ייטיבו איתם להמשך הקריירה", אמר תומר מוסמן, מנהל המרקום והדיגיטל של CPS Jobs.

המחקר בוצע על בסיס נתוני החברה, שבשנה האחרונה טיפלה ביותר מ-180 אלף קורות חיים ונתנה שירות למאות חברות היי-טק וסטארט-אפים. המערכת של החברה, שאותה היא פיתחה בעצמה, יודעת לנתח ולהציג בכל רגע נתונים שונים לגבי תקופות זמן נבחרות. בחברה אומרים שהנתונים מקיפים את תחומי ההיי-טק המרכזיים ומתייחסים ליותר מ-3,000 חברות שונות ולמעל לרבע מיליון מועמדים.

לטבלאות המלאות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים