יו"ר מיקרו פוקוס: "מיזוגים ורכישות הם חלק מהותי באסטרטגיה שלנו"

"לאנליסטים שאומרים כי הנהלת החברה הזניחה את הניהול השוטף שלה בגלל המיזוג עם חלקי התוכנה של HPE - אין מושג על מה הם מדברים", אמר קווין לוסמור, יו''ר מיקרו פוקוס ● "הדיבורים על החברה הם חיוביים - יש עליה באזז כללי"

מיקרו פוקוס

"מיזוגים ורכישות הן עודן חלק מהותי באסטרטגיה שלנו", כך אמר קווין לוסמור, יו"ר מיקרו פוקוס (Micro Focus).

מיקרו פוקוס פרסמה את נתוניה הכספים. זוהי הפעם האחרונה שהיא עושה זאת בטרם עסקת המיזוג-מכירה שלה בשווי 8.8 מיליארד דולר עם חלקי התוכנה של HPE, והאנליסטים ציינו כי החברה הבריטית להוטה להראות כי מצבה הוא ללא רבב.

לוסמור היה זה שהגה את עסקת המיזוג, ופעל למימושה. החברה חוותה עליות במכירותיה לעומת השנה שעברה, אולם בלא מיזוגים ורכישות – חל קיטון ברווחים. לדברי לוסמור, "אין סיבה הגיונית" לכך שמחיר מניית החברה ירד.

לוסמור התייחס לדברי חלק מהאנליסטים, לפיהם, בשל ההיערכות לקראת מיזוג הענק עם חלקי התוכנה של HPE – הנהלת החברה הזניחה את הניהול השוטף, היומיומי שלה. "לאנליסטים אשר טוענים את זה אין מושג על מה הם מדברים". לדבריו, "הדיבורים על החברה הם חיוביים, יש עליה באזז כללי".

חברת התוכנה הבריטית דיווחה על הכנסות של כ-1.38 מיליארד דולר בשנתה הכספית, שהסתיימה ב-30 באפריל, 2017. הנתון משקף גידול של 10.9% לעומת השנה הכספית הקודמת. אז עמדו הכנסות מיקרו פוקוס על כ-1.25 מיליארד דולר. בלא לקחת בחשבון את ההשתלטויות של החברה, ההכנסות של מיקרו פוקוס בשנה שעברה ירדו ב-0.9%.

יצירת חברת תוכנה "טהורה"

מלבד עסקת HPE, מיקרו-פוקוס הכריזה שהיא גם רכשה השנה חברות נוספות: Serena ,GWAVA ,OpenATTIC, וכן חלקי נכסים מ-OpenStack IaaS ומ-Cloud Foundry PaaS.

בספטמבר 2016 הודיעה ענקית המחשוב HPE, כי היא מפצלת את עסקי התוכנה שלה. מיקרו פוקוס הבריטית תרכוש חלק מעסקי התוכנה שלה, בעסקת מיזוג בשווי של 8.8 מיליארד דולר.

ל-HPE תהיה בעלות על 50.1% ממניות החברה המאוחדת, שתמשיך לשאת את השם מיקרו פוקוס. העסקה כוללת העברה במזומן של 2.5 מיליארד דולר ממיקרו פוקוס ל-HPE. שווי החברה הממוזגת יעמוד על כ-6.3 מיליארד דולר.

החברה החדשה, הממוזגת, תחל לפעול בתחילת ספטמבר השנה. היא תהיה בעלת מחזור מכירות שנתי של  4.5 מיליארד דולר, 50 אלף לקוחות, 20 אלף עובדים – ותהיה חברת התוכנה השישית בגודלה בעולם.

המיזוג יביא ליצירת חברת תוכנה "טהורה", בעלת כמה פעילויות: Big Data, אבטחת מידע ארגונית, וכן הפעילות של מרקורי (Mercury Interactive) הישראלית לשעבר – ניהול מידע וניהול התפעול של ה-IT, וכן ניהול האפליקציות, ADL.

אלה יפעלו לצד פעילותה המסורתית של מיקרו פוקוס – המספקת תוכנה המאפשרת לחברות לפתח, לבדוק, להתקין, להעריך ולחדש יישומים ארגוניים קריטיים. החברה הבריטית קיימת יותר משלושה עשורים, לה יותר מ-18 אלף לקוחות ומיליוני משתמשים מורשים, לרבות 91 מארגונים הנמנים על ה-Fortune Global 100.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים