האם רוסיה פגעה בסייבר במתקני אנרגיה אמריקניים?

על פי דיווחים, יותר מתריסר מתקני אנרגיה גרעינית נפרצו ברחבי ארצות הברית ● מומחים בתחום העריכו כי הפריצות עלולות לפגום באופן משמעותי בזרימת החשמל ברחבי היבשת

קריאת השכמה. ארצות הברית. אילוסטרציה: BigStock

האקרים, ככל הנראה רוסים, או שלוחים של רוסיה, פרצו למערכות ה-IT של מתקני אנרגיה אמריקניים, כך דווח לפני ימים אחדים בארצות הברית. על פי הדיווח, רוסיה היא החשודה העיקרית במעשה.

על פי הדיווח, יותר מתריסר מתקני אנרגיה גרעינית נפרצו ברחבי ארצות הברית. מומחים בתחום העריכו כי הפריצות עלולות לפגום באופן משמעותי בזרימת החשמל ברחבי היבשת.

משרד האנרגיה של ארצות הברית אמר ביום ו' כי הוא מסייע לחברות בארצות הברית להתגונן מפני קמפיין הפריצה, אשר התמקד בחברות חשמל, לרבות לפחות מפעל גרעיני אחד. על פי המשרד, המתקפות לא השפיעו על ייצור החשמל או על ההולכה שלו.

דיווחים על המתקפות הופיעו לפני שבוע, כאשר סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) דיווחה כי ה-DHS, המשרד להגנת המולדת וה-FBI הוציאו ב-28 ליוני התראה לחברות תעשייתיות, והזהירו אותן מפני פריצה למתקני גרעין, תחנות כוח ותשתיות הקריטיות.

משרד האנרגיה מסר בתגובה כי "המשרד פועל יחד עם שותפיו בתעשייה כדי למזער כל תוצאה של מתקפת סייבר המשפיעה על ישויות במשק האנרגיה. בשלב זה, לא הייתה השפעה על המערכות השולטות בתשתית האנרגיה של ארצות הברית. כל השפעה פוטנציאלית, אם ישנה כזו, מוגבלת לרשתות IT ניהוליות ועסקיות".

לא ברור מי אחראי למתקפות ולפריצות. דו"ח, המשותף ל-FBI ולמשרד להגנת המולדת, לא זיהה את התוקפים, אולם הוא אפיין את המתקפות כ-"איום מתקדם ועקבי (APT)", מונח שבכירים אמריקנים בדרך כלל משתמשים בו לתיאור התקפות על ידי עבריינים.

גישה לרשתות הארגונים המותקפים

משרד ההגנה נאלץ להגיב למתקפות לאחר שסוכנות בלומברג (Bloomberg) דיווחה כי המתקן הגרעיני וולף קריק שבקנזס נמנה עם לפחות תריסר חברות חשמל אמריקניות שנפרצו במתקפה.

נציג מטעם המתקן בקנזס סירב לאשר כי המתקן הותקף ונפרץ, אולם אמר כי הוא המשיך לפעול באופן מאובטח. ג'ני האגמן, דוברת החברה, אמרה כי "אין שום השפעה מבצעית על וולף קריק, המערכות הממוחשבות נפרדות לחלוטין מהרשת הארגונית".

בהתראה שהופצה בסוף יוני נאמר כי האקרים אובחנו כאשר הם מנסים לקצור נתונים אישיים, באמצעותם הם ינסו להשיג גישה לרשתות של הארגונים אותם הם תקפו.

דייוויד לוכבאום, מומחה גרעיני בארגון "מדענים מודאגים", אמר כי לכורים יש מידה מסוימת של חוסן מפני מתקפות סייבר, כיוון שהמערכות התפעוליות שלהם מנותקות מהרשתות העסקיות דיגיטליות, "אבל עם חלוף הזמן זה לא יהיה בלתי אפשרי שההאקרים יסבו נזק פוטנציאלי".

המכון לאנרגיה גרעינית בארצות הברית שלל אפשרות לפגיעה בכורים גרעיניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים