פינטק, אבל חכם יותר

ארגונים פיננסיים רבים רוצים לקרב אליהם את בני דור שנות ה-2000 המתוחכם, ונציגי חלק מהם הגיעו השבוע לכנס הפינטק בקופנהגן כדי להבין איך עושים זאת טוב ● ויש גם, איך לא, נקודה ישראלית

29/06/2017 11:49
צילום אילוסטרציה: BigStock

כנס Money 20/20 Europe, שמתקיים בימים אלה בקופנהגן, בירת דנמרק, משך אליו ארגונים מהאקו-סיסטם הפיננסי כולו. כמו בתחומים רבים אחרים, התעשייה הפיננסית והטכנולוגית הגיעה אליו על מנת ללמוד, ליצור קשרים, לסגור עסקות ולחפש את הסטארט-אפים המבטיחים ביותר. אלא שפינטק הוא תחום חדש יחסית ולכן, ארגונים רבים ניצלו את הפלטפורמה של הכנס כדי להרחיב את ידיעותיהם בו.

פינטק הוא תחום רחב מאוד: נקודות מכירה חכמות, העברת כספים, הלוואות, סייבר, תשלומים, חסכונות… הכול יכול להיקרא פינטק. בעצם, כל מה שקשור לבנקאות וכספים. חברות רבות רואות בהתפתחות הטכנולוגיה בתחומי הבינה המלאכותית, הצ'טבוטים ולימודי המכונה הזדמנות פז על מנת להתבלט בתעשייה ולהציע פינטק – אבל חכם יותר. והיכן אפשר למצוא חכם יותר אם לא בסטארט-אפים…?

יניב לוי מ-Change מציג את החברה על הבמה בקופנהגן. צילום: ניב קליימן

יניב לוי מ-Change מציג את החברה על הבמה בקופנהגן. צילום: ניב קלימן

כאן מגיעה הנקודה הישראלית בסיפור: תחרות הסטארט-אפים של BBVA, הבנק השני בגודלו בספרד, היא דרך טובה להכיר את החברות החדשניות בתחום. החברה שזכתה השנה בתחרות היא Change, שהוקמה על ידי יניב לוי ואסף פריאל. היא זכתה ב-30 אלף יורו ותוזמן לשבוע לימודי במטה BBVA. זאת, בנוסף לאפשרות שניתנה ללוי להציג את הפיתוח שלה מול כ-2,000 המשתתפים בכנס בקופנהגן.

מהו אותו פיתוח? ובכן, Change מפתחת עוזר פיננסי אישי שיעזור לדור שנות ה-2000 (המילניאלס, ולא רק הם) לחסוך ולנהל את ההוצאות שלהם בצורה חכמה יותר. הפלטפורמה יכולה להתחבר לחשבון הבנק ולכרטיס האשראי, ובכך לזהות דפוסי הוצאות ולחזות הוצאות עתידיות. בנוסף, החברה מציעה הלוואות מיידיות בסכומים נמוכים ללא ריבית ומציעה להגדיל את סכומי ההלוואה על בסיס חבר מביא חבר.

התקשורת בכל התהליך נעשית דרך צ'טבוט, כך שהמשתמש מקבל את המידע בצורה מידית ונוחה.

לא רק שירות לקוחות

Change גברה על יותר מ-1,000 מועמדויות שהוגשו לתחרות בתחום האינטליגנציה המלאכותית, כשרק 10 חברות העפילו לגמר, שנערך אתמול (ד'). התחרות בתחום ה-AI היא אחת מתוך חמש תחרויות שונות, כאשר המנצחת בכל תחרות מעפילה לגמר הכללי. לכל חברה הוקצו חמש דקות להציג את המוצר או השירות ולאחר מכן שלוש דקות לשאלות מהשופטים, אנשי החדשנות של הבנק.

פרט ל-Change, עוד כמה חברות צדו את עיניי. אחת מהן היא Sentimer הספרדית, שמציעה צ'טבוט חכם לחברות ביטוח ובנקים. הבוט נותן שירות לקוחות על גבי מספר פלטפורמות, כמו פייסבוק (Facebook) ו-ווטסאפ (Whatsapp), ובכך מקרב אליו את בני דור המילניאלס ומציע להם דרך נוחה ומהירה לקבל מידע ותשובות לשאלות. בנוסף, הבוט יכול לקדם מכירה של מוצרים ושירותים אותם המוסד הפיננסי מציע. ב-Sentimer מבטיחים שהפיתוח שלהם חוסך ללקוחותיו כסף רב שאותו הם מוציאים על שירות לקוחות ותמיכה.

Smartpoll היא חברה צ'יליאנית שמשלבת יכולות Big Data ובינה מלאכותית על מנת להציע עזרה וירטואלית לתקשורת עם העובדים בארגון. בעזרת סקרים חכמים ועיבוד מידע, הפיתוח שלה מאפשר לקבל תובנות על צרכי העובדים, לאסוף פידבקים ולשפר תהליכים בארגון.

Spin Analytics הציגה את Risk Robot, שמשתמש בחיזוי תוצאות, אינטליגנציה מלאכותית ומודלים לניתוח סיכונים על מנת לנהל את הסיכונים של המוסד הפיננסי בצורה קלה הרבה יותר ואוטומטית. בחברה מדגישים שהרובוט מאפשר לחברה המטמיעה אותו לחסוך בכוח אדם ובזמן רב המושקע כיום בניהול סיכונים. לצוות שלה יש ניסיון רב בטכנולוגיה ופיננסים והיא מובלת על ידי בכיר לשעבר בבנקים בבריטניה.

תקופה מצוינת ליזמים בתחומי ה-AI והצ'טבוטים

התחרות הזו היא עוד הוכחה לכך שאנחנו מצויים בתקופה מצוינת ליזמים בתחומי האינטליגנציה המלאכותית והצ'טבוטים, שרלוונטיים עבור תעשיות רבות והתעשייה הפיננסית בפרט. כך גם נוכחנו לראות בכנס Chatbot Summit, שנערך השבוע בברלין ואורגן על ידי אנשים ומחשבים (גילוי נאות: הכותב היה בין מארגני האירוע). רבים מבין 1,500 אורחי הכנס הצביעו בסקר שנערך על הפוטנציאל הרב של הצ'טבוט כבנקאי אישי וכיועץ השקעות.

התחום יכול לסייע רבות לבנקים, בכך שהוא מציע להם דרך טובה להתקרב ללקוחות חדשים וצעירים, לשפר את שירות הלקוחות, לחסוך בכוח אדם ובעלויות רבות, ולהראות חדשנות.

אם כן, אל תופתעו אם בקרוב גם לכם יהיה בנקאי אישי אך לא אנושי. הפינטק מתפתח מיום ליום והוא חכם יותר מאשר בעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים