"Java היא השפה הפופולרית ביותר בעולם הפיתוח"

"הפיתוח ב-Java נעשה בארגונים מכל מגזרי התעשייה, לרבות פיתוח לעולם האנדרואיד והמובייל", כך אמר שימי בנדיאל, CTO טריינלוג'יק

שימי בנדיאל, CTO טריינלוג'יק. צילום: ניב קנטור

"Java היא השפה הפופולארית ביותר בעולם הפיתוח. היא נחשבת מאד פשוטה לפיתוח, ומכילה מערכת כלים רחבת היקף לפיתוח אפליקציות ותשתיות בעולם ארגוני האנטרפרייז", כך אמר שימי בנדיאל, CTO טריינלוג'יק (Trainologic).

בנדיאל דיבר בכנס We are Jammin JAVA. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בשיתוף טריינולוג'יק. הכנס נערך היום (ג') ומחר (ד') באולם Yes Planet בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני פיתוח, והוא נערך במתכונת של סמינר מקצועי.

היתרונות של Java, אמר בנדיאל, "הם בכך שיש לה אקו-סיסטם מאוד עשיר של חברות ומפתחים. הפיתוח בה נעשה בארגונים מכל מגזרי התעשייה, לרבות פיתוח לעולם האנדרואיד והמובייל".

הפופולריות של Java, הסביר בנדיאל, "קורית בעיקר בגלל העלייה של מגמות העל הטכנולוגיות – עולם מחשוב הענן, DevOps, שם מיקרוסופט (Microsoft) מפותחת פחות מ-Linux".

"שלוש המגמות הבולטות בעולם התוכנה בשנים הקרובות הן ענן, DevOps והמעבר של הארגון לדיגיטלי. בכל שלוש המגמות הללו, פלטפורמת Java משחקת תפקיד מרכזי כשפת פיתוח, אשר מאפשרת לייצר כל סוג של תוכנה – מאפליקציות מובייל ועד למיקרו-שירותים מורכבים, אשר רצים בענן".

לפשט את מורכבות הפיתוח ולשפר את הביצועים

בנדיאל הציג את גרסה 9 של Java, הצפויה לצאת בשבועות הקרובים. "גרסה 9 עוזרת ל-Java 'להתברג' בעולם התשתיות", אמר. "היא 'מרזה' את Java, מאפשרת למפתחים לייצר מיקרו-שירותים, שהם המודל העכשווי של ארכיטקטורות תוכנה. הגרסה החדשה מפשטת את מורכבות הפיתוח ומשפרת את הביצועים".

הוא הוסיף כי "היא מכילה רכיבים המקדמים מודל של Reactive Programming, אשר מיועד לתמוך בכמויות הולכות וגדלות בקצבים של בקשות, וכן היא מסייעת לארגונים לקדם פרויקטי פיתוח בעולם האינטרנט של הדברים".

"גרסה 9 הייתה כבר אמורה להגיע לשוק, אלא ששחרורה נדחה שלוש פעמים והיא תגיע בשבועות הקרובים. היא נותנת מענה לאתגר של היעדר המודולריות – עם פרויקט jigsaw. הגרסה החדשה מצמצמת פערים מול שפות הפיתוח האחרות".

בנדיאל סיכם באומרו כי "עולם ה-Java חי ובועט ולא צפוי להשתנות. השפה חיה בגלל פרויקטי האקו-סיסטם שלה. שפת הפיתוח עונה למגמות המתחזקות כיום בעולם הטכנולוגיה, Big Data והאינטרנט של הדברים – ולכן היא ממשיכה לצבור תאוצה".

אלכס לנדא, ראש תחום Big Data ו-DevOpos, טריינלוג'יק. צילום: ניב קנטור

אלכס לנדא, ראש תחום Big Data ו-DevOpos, טריינלוג'יק. צילום: ניב קנטור

אלכס לנדא, ראש תחום Big Data ו-DevOpos, טריינלוג'יק, אמר כי "המערכות היום נדרשות להתמודד עם כמויות הולכות וגדלות של מידע. לטובת מצב חדש זה צריכים כלים חדשים ותשתיות פיתוח חדשות – שלא היו קודם". לנדא הציג שתיים מהן.

האחת, אמר לנדא, "היא Spark. זו תשתית לטכנולוגיה אשר נועדה להתמודדות עם ביזור חישובים. הכלי נותן למפתחים API פשוט, על מנת לבצע חישובים מורכבים על סביבה מבוזרת, מרובת שרתים. בדרך זו מתקבלות תוצאות עסקיות, במהירות רבה,לצד פשטות פיתוח וקלות של התחזוקה".

לדבריו, "ארגונים רבים משתמשים ב-Spark בארץ, הם מבינים את התועלות הטמונות בכלי עבור ארגונים במגזרים השונים – סייבר, בנקאות, אינטרנט של הדברים, מדיה, פרסום ועוד. ל-Spark יש משתמשים רבים בארץ, אולם רבים עושים זאת בצורה לא נכונה. המטרה היא להוציא מהכלי את המירב. השימוש ב-Spark לטובת טיפול במידע רחב היקף הפך לסטנדרט בתעשייה".

כלי נוסף, ציין לנדא, "הוא AKKA Streams, אשר נועד לתת מענה טכנולוגי להתמודדות עם מידע בזמן אמת". לדבריו, "הוא מאפשר למפתחים להגדיר בצורה פשוטה, אך יעילה – תהליכים לטיפול באירועי ובהודעות המגיעים בזמן אמת". לדבריו, "הכלי אינו מוכר מספיק בישראל, והוא מאוד שימושי בעולמות האינטרנט של הדברים ואבטחת מידע".

השימוש בכלים הללו, סיכם לנדא, "יסייע לעבודת המפתחים, יוזיל עלויות של שרתים והתחזוקה שלהם – כי בשל השימוש בו נדרשים פחות שרתים, ובסופו של דבר הוא מקצר את זמן ההגעה לשוק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עודד

    לא מסכים בכלל. יכול להיות ש-java הנפוצה ביותר, אבל ככל שעובר זמן היא מייצגת בעיקר תוכנות Legacy. אם תבדקו שכיחות שפות לפי רמת האימוץ ב-5 השנים האחרונות תמצאו ש-java נמצאת במגמת ירידה מתמדת. אז נכון, יכול להיות שב-enterprises, שפחות ממהרים להחליף קוד legacy, ג'אווה עדיין הכי שכיחה ותשאר כזו ל-3-5 השנים הבאות, אבל שם זה יגמר, וזה רלוונטי יותר ל-Trainlogic משזה רלוונטי לחברות חדשות או מפתחים.

אירועים קרובים