איל ההון ולדימיר גוסינסקי בוחן את רכישת וונטייז הישראלית

גוסינסקי, מיריבי הקרמלין ומי שהשקיע בישראל בתחומים כגון ספורט ותקשורת, עשוי לרכוש את חברת האינטרנט הישראלית דרך Med media, חברה בת של התאגיד מוסט שבבעלותו

ירכוש את וונטייז? ולדימיר גוסינסקי. צילום: אנטון נוסק, מתוך ויקיפדיה

איל ההון הרוסי ולדימיר גוסינסקי, לשעבר בעל מניות במעריב ובעל השליטה בהפועל תל אביב, בוחן בימים אלה את רכישת חברת הטלוויזיה מבוססת האינטרנט הישראלית וונטייז. זאת, באמצעות Med media, חברה בת של תאגיד המדיה הרוסי מוסט, שאותו ייסד.

בהודעה לבורסה שהוציאה וונטייז אתמול (ב') נמסר כי היא חתמה על מזכר עקרונות עם "תאגיד המדיה המוביל ברוסיה", וכי התאגיד "הודיע כי יבחן רכישה, השקעה או עסקה אסטרטגית אחרת עם וונטייז". בחברה לא מסרו את שם השותף או מי שעומד מאחוריו, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר במוסט – ובגוסינסקי.

גוסינסקי הוא איש עסקים ישראלי-רוסי, שביצע בעבר מספר השקעות בארץ. בין היתר, הוא החזיק במשך 3.5 שנים במניות של הפועל תל אביב, שבשלב מסוים הגיע שיעורן ל-60% מהקבוצה, והחזיק ב-27% ממניות העיתון מעריב, שאותן מכר לבנק הפועלים. גוסינסקי נחקר על ידי המשטרה בפרשת הלבנת הון, אולם לאחר מכן בוטלו כל האישומים נגדו ללא תנאים כלשהם והתיק נסגר. בית המשפט אף קבע שהתביעה הגזימה בפרשה – וקנס אותה.

כמו כן, הוא ידע שורה של עימותים עם שלטונות רוסיה, תחת הנהגת ולדימיר פוטין. ב-2001 דחה בית המשפט בספרד, שגוסינסקי מחזיק גם אזרחות שלה, בקשה של רוסיה להסגיר אותו לידיה, מאחר שהוא לא ביצע כל פשע ושהאישומים של הקרמלין נבעו ממניעים פוליטיים. השלטונות במוסקבה המשיכו לרדוף אותו ומספר ימים לאחר ההחלטה בספרד פתחו בחקירה פלילית נוספת נגדו. ב-2003 הוא אף נעצר ביוון, בעקבות עוד בקשת הסגרה של רוסיה, אולם שוחרר לאחר ימים אחדים. במאי 2004 קבע בית המשפט האירופי לזכויות אדם כי המעצר והאישומים נגד גוסינסקי הפרו את החוק האירופי.

שיתוף פעולה לחמש שנים

בין היתר, תאגיד מוסט הוא בעל אתרי אינטרנט ברוסית. על פי מזכר העקרונות שעליו חתמו וונטייז ו-Med media, ישתפו הצדדים פעולה לתקופה ראשונית של חמש שנים לצורך השקה של פלטפורמה חדשה של תוכן באמצעות האינטרנט (OTT) לדוברי השפה ברחבי העולם. הפלטפורמה תהיה מבוססת על טכנולוגיה של וונטייז.

שתי החברות מסרו כי בהמשך הדרך יבחנו הצדדים את שילובם של תכנים בהם יש לחברה הרוסית זכויות, כגון סרטים הוליוודיים בדיבוב לשפה זו. עוד נקבע כי החברות יחלקו בתקבולים שיתקבלו בגין השירות משותף בשיעור שנקבע ביניהן – ולא נמסר.

בבעלות מוסט אמצעי מדיה רבים שיירתמו לשיווק השירות החדש, ובכללם עיתונות, אתרי ופורטלי אינטרנט מהפופולריים ביותר ברוסיה. סדרת הדגל של השותף, Cops Wars, רצה כבר 11 עונות ולכל פרק שלה יש כ-40 מיליון צפיות. העונה החדשה של הסדרה צפויה לעלות בספטמבר ובכוונת הצדדים שהבכורה הבלעדית בשידורה תהיה בשירות המשותף עם וונטייז, עוד לפני השידור בטלוויזיה.

נועם יוספידיס, מנכ"ל וונטייז, אמר כי "ההסכם עם תאגיד המדיה המשמעותי ביותר ברוסיה הוא קפיצת מדרגה לחברה וחדירה לשוק חדש וגדול במיוחד. הבחירה בנו מכל חברות ה-OTT בעולם מהווה הכרה ביכולות הטכנולוגיות ובאיכות התכנים שלנו. ההסכם מגדיל עוד יותר את הפעילות הגלובלית שלנו, שמתבצעת כיום באפריקה, בדרום אמריקה ובישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קרין

    הישג מרשים לוונטייז! כל הכבוד לנועם יוספידיס

אירועים קרובים