איך לקצר את התור למרפאת השיניים עם ה-ERP?

"בהטמעת מערכת מרכזית אחת, לקחנו את כל הביצים בסל אחד - היתרון הוא מבחינת תפעול וניהול מרוכזים ואחידים", כך אמר איתן שלייפר, מנכ''ל ש.ל.ה. שירותי רפואה, מקבוצת שירותי בריאות כללית

איתן שלייפר, מנכ''ל ש.ל.ה. שירותי רפואה, מקבוצת שירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

"החזון שלנו הוא להוביל את תחום טיפולי השיניים והשירותים הרפואיים המשלימים במדינה, תוך מיקוד בלקוחות שירותי בריאות כללית. אנו מממשים את החזון בעזרת ה-IT, ובתוכו, המשקל הסגולי של מערכת ה-ERP הוא קריטי", כך אמר איתן שלייפר, מנכ"ל ש.ל.ה. שירותי רפואה, מקבוצת שירותי בריאות כללית.

שלייפר דיבר בכנס הלקוחות השנתי של פריוריטי (Priority Software). הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם האירועים LAGO ראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,200 מלקוחות החברה. את המליאה המרכזית הנחה דרור גלוברמן, עיתונאי ערוץ 2.

ש.ל.ה, אמר שלייפר, "מורכבת משלוש רשתות: מרפאות כללית סמייל, מרפאות אסתטיקה וכללית רפואה משלימה. בעולם רפואת השיניים יש לנו 100 מרפאות שיניים בפריסה ארצית, ואנו מקושרים עם עוד 500 מרפאות פרטיות. בעולם הרפואה המשלימה יש לנו 48 מרפאות, לצד 16 מרפאות רפואה אסתטית".

לדבריו, ב-164 מרפאות החברה, שהיא חברה-בת של שירותי בריאות כללית, יש 4,400 משתמשים, שהם עובדים מסוגים שונים של תתי-התמחויות.

שלייפר תיאר את התפתחות הפריסה של פריוריטי בחברה. לדבריו, "בהטמעת מערכת מרכזית אחת, לקחנו את כל הביצים בסל אחד. היתרון הוא מבחינת תפעול וניהול מרוכזים ואחידים, לצד ההיבט המעט מפחיד, של ריכוז כלל המשאבים במקום אחד".

המערכת, אמר שלייפר, " מחוברת החוצה למערכות בענן, לספקים וללקוחות. הרמנו שתי סביבות DR – אחת חיצונית ואחת פנימית. מיליון לקוחות נוגעים במערכת, אשר מטפלת ב-4.5 מיליון תורים, 1.4 מיליון הצעות מחיר ובטיפול בשני טרה בייט נתונים".

לקבוע תור למחר בבוקר, או לקבל תזכורת לתור בעוד חצי שנה

הוא ציין כמה תועלות מהטמעת המערכת, ביניהן, "אנו נמצאים בקשר מול המטופלים, עם אתר בו יהיה מוקד תקשורת רב-ערוצי מולם. הלקוח יכול לקבוע תור למחר בבוקר, או לקבל תזכורת לתור בעוד חצי שנה".

"המערכת מתעדת את ההתקשרויות של הלקוחות ואת ההערות שלהם. המטופלים מצביעים באצבעות: כל שירות שניתן שלא באופן פיזי, מאומץ במהירות. זמן המתנה לתור במרפאה קוצר ל-11 דקות. זמן רופא הוא משאב קריטי".

"הבאנו לשיפור חוויית המשתמש של הצוות הרפואי. יצרנו קישוריות ל-1.4 מיליון צילומי רנטגן הנעשים מדי שנה. בנינו ממשקים למכוני צילום חיצוניים. אנו מטפלים ב-10,000 צ'קים בחודש, ומקלים את הכתיבה שלהם על ידי המטופלים, הנדרשים רק לחתום עליהם".

לדברי שלייפר, "לפני שנתיים החלטנו להיכנס לעולם הרשומה הרפואית הממוחשבת. נמאס לנו לפתוח מיליון ארגזי קרטון בשנה. בצעד ייחודי בעולם, פיתחנו את המערכת על גבי פריוריטי".

מערכת ה-ERP, סיכם שלייפר, "מאפשרת למטופלים חוויית לקוח טובה יותר. ההוכחה להצלחתה היא ציון שביעות הרצון שקיבלנו מהלקוחות, שעומד על 88.6. לא קל להגיע לציון שכזה".

אחת הסיבות לכישלון – פערי הגדרת ההצלחה

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק, אמרה כי "ארגונים נדרשים כיום לעבור טרנספורמציה דיגיטלית. מדובר בשיפור תהליכים משמעותי על בסיס אימוץ טכנולוגיות חדשות, של איסוף וניתוח מידע רב יותר, שעל בסיסו ניתן לשנות לחלוטין את השירותים והפתרונות אותם החברות מציעות לעובדים ולגורמים חיצוניים".

חנה שראל, מנכ''לית מידעטק. צילום: ניב קנטור

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק. צילום: ניב קנטור

שראל ציטטה מחקר של סיסקו (Cisco), על מידת ההצלחה של פרויקטי האינטרנט של הדברים, ממנו עלה כי "60% מהפרויקטים לא עברו את שלב ההיתכנות, ורק רבע מהם, 26% – הצליחו".

לדבריה, אחת הסיבות לכישלון חלק מהפרויקטים, נובעת מפערי הגדרת ההצלחה: מנהלי ה-IT הגדירו פרויקט כ"מצליח" בהיקף כפול מאלה של המנהלים העסקיים.

שראל סיימה בציינה כי מידעטק מיישמת את מערכות פריוריטי זה 24 שנים, החברה מונה יותר מ-200 עובדים, פועלת בעשרות מדינות וביצעה יותר מ-1,000 פרויקטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים