אנדי אינגרם, ג'וניפר: "תשתיות IT מורכבות – זה לא חוק טבע"

"המורכבות הפכה להיות מרכיב מרכזי בדטה סנטר הארגוני, ולכן המענה לכך טמון במיכון", כך אמר אינגרם, סגן נשיא החברה

אנדי אינגרם, סגן נשיא בכיר לדטה סנטרים בג'וניפר. צילום: תומר פולטין

"אתגרי המנמ"רים לא השתנו בשנים האחרונות, אלא רק החריפו. עליהם לטפל בסביבת הדטה סנטר המסורתית, לצד חיבוריות וקישוריות לעולם החדש, זה שבענן. זה לא חוק טבע שהתשתיות תהיינה מורכבות, ולנו יש את הדרך לפשט ולמכן את עולם ה-IT מרובה הסביבות", כך אמר אנדי אינגרם, סגן נשיא ג'וניפר (Juniper Networks).

אינגרם היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית התקשורת ואבטחת המידע. הכנס, Cloud Transformation Summit, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג'), באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

לדברי אינגרם, "המורכבות הפכה להיות מרכיב מרכזי בדטה סנטר הארגוני, ולכן המענה לכך טמון במיכון. מיכון כמה שיותר שכבות חייב להיות ב-DNA של כל ארגון. הוא יניב תועלות תפעוליות, כספיות – ובמקביל יסייע למימוש טוב יותר של ההיבטים העסקיים בארגון".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

לדברי אינגרם "בעולמות התקשורת ואבטחת המידע, המנמ"ר ניצב בפני כמה אתגרים טכנולוגיים: וירטואליזציה, SDN – רישות מוגדר תוכנה והפונקציונליות ברשתות התקשורת, NFV (ר"ת Network Functions Virtualization). עליו לרתום את המגמות הללו כדי שארגונו יעבוד חכם ומהר יותר, ושה-IT יניע את העסק טוב יותר".

הוא הוסיף כי "המנמ"ר נדרש להשיג זריזות תפעולית. זו תתקבל עם המעבר לשירותי תקשורת ואבטחת מידע וירטואליים. בדרך זו הוא ישיג מיכון, פישוט של המורכבות של המערכות והרשתות, וניצול טוב יותר של נכסי המחשוב והתקשורת שלו".

אתגר נוסף, אמר אינגרם, "הוא היכולת לספק מוצרים ושירותי IT בתוך ימים ולכל היותר שבועות. המנמ"ר צריך לשאוף להגיע לכך, ולספק לארגון אג'יליות עסקית".

"כאשר נבנו האפליקציות בעבר", ציין, "הן לא נבנו ולא תוכננו לפעול בענן. כדי לפעול בענן נדרשת תשתית המאשרת ביצועים מהירים יותר, עם אספקת שירותי IT מהירה יותר. הענן מתאפיין במהירות ואג'יליות".

לפעול בדו-קיום של ה-IT

לכן, אמר אינגרם, "נדרש לממש את מודל Bimodal IT, תפיסת הדו-קיום של גרטנר (Gartner). זו משלבת בין התשתיות המורכבות, המונוליתיות, של העבר, שעליהן פותחו שירותים במודל 'מפל מים', עם אפליקציות מבוססות SOA , שפותחו באג'ייל".

"הדרך היחידה בה ה-IT יסייע לארגון להיות תחרותי, הוא בבניית תשתית שתספק פונקציונליות לשני מערכי התשתיות, עם יכולת הקצאה מהירה: משבועות – לדקות".

"הרשת היא הבסיס לבניית עולם המשלב את הדטה סנטר המסורתי עם הענן. אנו היחידים המסוגלים ליישם את כלי האוטומציה על כל טווח המוצרים, החל ממתגי Access והפיירוול – עד לנתבי הליבה ומתגי הדטה סנטר".

אינגרם תיאר את עקרונות האיחוד של שתי הסביבות: "מרכיב המפתח הוא צמצום המורכות, לפשט, לפשט, לפשט. כך יתקצרו זמני ההטמעה ותתקבל יעילות תפעולית. העקרון השני הוא אבטחת מידע, בעולם הפיזי, הווירטואלי, עם מעטפת אבטחת מידע ומודיעין אבטחה. המרכיב השלישי הוא פתיחות. זו תמנע 'נעילה' על ידי ספק אחד".

בהיבט האבטחה, ציין אינגרם, "ג'וניפר מציעה ללקוחות ארגוניים פתרון אבטחה מוכלל, המשלב אבני בניין באתר הלקוח – מתגים, נתבים, הדור הבא של פיירוולים, ושירות ענן. אלה מספקים במשולב מעטפת הגנה, המותאמת למגמות ההתפתחות של ארגוני ה-IT".

"אנו מביאים תכנית לבניית הדטה סנטר המודרני", סיכם אינגרם, "כשהדגש הוא על פישוט הרשת וסיוע לארגוני במסע שלהם לענן".

"אנו נותנים מענה לגידול בגודל הרשתות, הוספת הווירטואליזציה והמעבר למיקרו-שירותים, עם יכולת לבצע את השינויים הנדרשים בצורה קלה ומהירה. ג'וניפר בונה את הדטה סנטר החדש, עם תזמור, מיכון וניתוח הרשת, אבטחת מידע בכל הסביבות – ענן ו-IT פנימי – תוך דגש על פישוט התשתיות".

ברונו דורנט, סגן נשיא ג'וניפר לצפון אירופה. צילום: ניב קנטור

ברונו דורנט, סגן נשיא ג'וניפר לצפון אירופה. צילום: ניב קנטור

ברונו דורנט, סגן נשיא ג'וניפר לצפון אירופה, אמר כי "על מנת לצלוח את האתגרים הרבים הקיימים בעולם הטכנולוגי הדינאמי והמשתנה במהירות, נדרשת חדשנות. אנו מובילים בחדשנות בעולמות הרישות וביצועי הרשת, לצד עולם האבטחה".

הוא ציין כי בין לקוחות החברה בעולם נמנות פומה (PUMA), רבלון (Revlon), סוני (Sony), וטורקיש איירליינס (Turkish Airlines).

דורנט ציטט מחקרים, לפיהם הטמעת ציוד התקשורת של החברה הניבה גידול של עשרות אחוזים ביעילות ביצועי הרשת, וכתוצאה מכך – חיסכון בעליות.

"הטמעת פתרונות תקשורת ואבטחת מידע בעולם הווירטואלי, אמר דורנט, "תביא ליצירת הבידול התחרותי לארגון, שהיא המימוש של ההיבט העסקי החשוב לו".

כך, ציין, "אורנג' (Orange) ערכו פרויקט מבוסס מוצרי תקשורת ואבטחה וירטואלים של ג'וניפר, לייעול רשתות התקשורת ללקוחותיהם – EasyConnect. הפרויקט הביא לאג'יליות של התשתיות ולייעול התפעול של הרשתות".

"אנו רוכבים על הגל הבא של החדשנות", סיכם, "עם דגש על מיכון ה-IT, אבטחה כוללת ופישוט המורכבות. ישראל היא המדינה בעלת אחוזי גידול הגבוהים ביותר בהיקף המכירות באזור שבאחריותי, נמשיך להשקיע בסניף המקומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים