"מישהו הזיז את ה-IT שלי – לענן"

"ארגונים נדרשים להסתגל לעבוד בסביבה מרובת עננים, והיברידית, בחצר הבית ומחוצה לו", כך אמרה רנית זקצר, CTO מטריקס

רנית זקצר, CTO מטריקס. צילום: ניב קנטור

"מישהו הזיז את הגבינה שלי. ה-IT הארגוני, שהיה באופן מסורתי בחצר הבית, זז, אבל לא במלואו. חלקו נמצא בדטה סנטר, וחלקו בעננים השונים. מה שמנמ"רים נדרשים הוא להסתגל למצב החדש ולהקנות לעצמם יכולות לעבוד בדו-קיום, בריבוי סביבות ובסביבות מרובות עננים", כך אמרה רנית זקצר, CTO מטריקס.

זקצר דיברה במליאה המרכזית בכנס השנתי הראשון אותו קיימה CloudZone – יחידת הענן של מטריקס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך תחת הכותרת CloudCon, והתקיים היום (א'), במלון הילטון תל אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

כיום, אמרה זקצר, "ברור כי הענן כבר כאן והוא כאן כדי להישאר. המנמ"ר לא יכול לתכנן את מפת הדרכים הטכנולוגית שלו, בלא להתייחס לעבודה בענן. הענן מניב הזדמנויות משמעותיות לארגונים – לא רק בהיבט התקציבי – אלא גם בשל החדשנות הטמונה בו".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי זקצר, "ארגונים רבים, בקצב הולך וגדל – מממשים את התפיסה הטכנולוגית הזו, של מעבר למחשוב ענן. כיום האפשרויות של ההגירה לענן הן רבות – כי יש ענן ציבורי, ענן פרטי, וענן היברידי, או שילוב של עננים שונים. כעת, לאחר שהשאלה 'האם ענן' הוסרה מהפרק – מה שעל המנמ"ר ואנשי צוותו להחליט הוא איזו תפיסה לממש, באיזה סדר גודל, מה להעביר ומה לא – ועם איזו ספקית ענן לעשות את המהלך".

תחום הענן, ציטטה זקצר את חברת המחקר פורסטר (Forrester), "צפוי לעמוד בשנת 2020 על 236 מיליארד דולר. בתוך הגידול הזה, הנתון המעניין הוא, שלמרות שהחלק הגדול מבחינה תקציבית הוא בתוכנה כשירות, SaaS, הרי שהגידול הרב ביותר יגיע מתחומי פלטפורמה כשירות, PaaS ותשתיות כשירות, IaaS".

"כ-50% מהגידול בהשקעות של ארגונים בענן יהיה לא בהחלפת מערכות חדשות בישנות – אלא בחיבור ובבניית ממשקים בין המערכות הישנות והחדשות. ארגונים נדרשים להכיר בעובדה שעליהם לדעת לפעול במצב של דו-קיום, בסביבה היברידית. האתגר יהיה בניהול ה-IT הארגוני בדטה סנטר המסורתי, ובענן – במקביל".

חזרה לדטה סנטר המסורתי

זקצר הסבירה למשתתפים את המשמעויות הנובעות מעבודה משולבת זו. אחד התרחישים, אמרה, "הוא העברת העלויות ה'נמוכות', דוגמת בדיקות – לענן. הסיבה לכך היא שבדרך זו מושג החיסכון התקציבי הניכר ביותר. לצד הענן, סביבת הייצור תמשיך לפעול ברישוי המסורתי, מה שיחייב את הארגונים לפעול ב-DevOps היברידי".

תרחיש נוסף, ציינה זקצר, הוא "בו הרגולטור אישר למגזר מסוים לעבוד בענן, אולם הנחה את הארגונים לשמור את המידע הרגיש בתוך הבית. מצב זה יחייב ארגונים לטפל בהיבטי החיבור בין הסביבות והניהול שלהן, תוך מיקוד באבטחת מידע".

תרחיש שלישי, אמרה, "הוא במעבר לענן בעת שיש עומס מחשובי בבית, ולאחר מכן, עם הירידה בעומס הפעילות – חזרה לדטה סנטר המסורתי".

מה שצריך לעניין את המנמ"רים, ציינה זקצר, "כאשר הם באים לממש ענן במערך ה-IT שלהם, הוא כיצד הם יכולים – באמצעות הענן – לתרום לשורה התחתונה של הארגון".

"עליהם לזהות כיצד הענן מסייע להם לענות על האתגרים הרובצים לפתחם: רגולציות, אבטחת מידע, התמודדות עם סביבה היברידית, בה יהיה להם ניהול מרובה דטה סנטרים – זה שבחצר הבית שלו, ואלה שבחוץ, עם ספקיות השירות. אנו רואים יותר ויותר ארגונים עושים זאת, בשל התועלות שיש בענן, בגלל שאפשר לעשות איתו דברים שאי אפשר היה לעשות קודם".

לפעול כ-StartUprise

"ארגונים נדרשים לפעול כ-StartUprise", הסבירה זקצר. "משמע עליהם לבנות לעצמם יכולות ושיטות עבודה של סטארט-אפ, בהקשר של עבודה בענן והפקת התועלות שיש בו – תוך הישארות במגבלות ובאילוצים הנובעים מהיותם ארגון אנטרפרייז. הענן מאפשר זאת".

"מחשוב הענן מתנהג באופן שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו", סיכמה זקצר. "הענן מניב מגוון תועלות, מעבר לזו הכלכלית, החשובה לכשעצמה. נדרש לפעול על מנת להפיק את התועלות העסקיות והטכנולוגיות של עבודה בפורמט של מספר עננים ציבוריים בצורה היברידית. מנמ"רים נדרשים לבחון כיצד לנצל את מהפכת הענן לטובתם, על מנת להפוך את הבלתי אפשרי – לאפשרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים