מחקר: עליות בשכר ובדרישה לעובדים בהיי-טק

הביקוש לאנשי חומרה, תוכנה, אינטרנט וביו-מד נמצא בנסיקה, והמשכורות בהתאם – כך עולה מנתונים של JobInfo ● אילו תפקידים הם המתגמלים ביותר?

איזה תפקיד הוא המתגמל ביותר בהיי-טק? אילוסטרציה: BigStock

הדרישה לעובדים בעולמות ההיי-טק השונים רשמה בחודשים האחרונים עלייה בולטת, והשכר בהתאם – כך עולה ממחקר שערכה חברת ההשמה JobInfo. התחומים החמים במיוחד הם תוכנה, סייבר, בריאות דיגיטלית, רחפנים ומכוניות אוטונומיות.

על פי הנתונים, במחצית הראשונה של השנה חלו זינוק של 124% בביקוש לעובדים בעולם התוכנה, קפיצה של 169% בביקוש לעובדים בעולמות החומרה והמולטי דיסציפלינארי, עלייה של 69% בתחום האינטרנט וצמיחה של 83% בתחום הביו-מד. כמו כן, המשיכה בתקופה זו מגמת העלייה בתחומי המציאות הרבודה ופיתוח הרכבים האוטונומיים.

מהנתונים עולה כי החברות מתאימות את השכר שמרוויחים בעלי התפקידים השונים לדרישה ההולכת וגדלה. כך, למשל, חוקר אבטחה בכיר בעל חמש שנות ניסיון ומעלה מרוויח בין 30 ל-32 אלף שקלים (הנתונים כולם – ברוטו לחודש) ואם יש לו שמונה שנות ניסיון – השכר עולה לבין 35 ל-40 אלף שקלים. בודק לעולם האבטחה מרוויח לאחר שלוש שנות ניסיון 18-22 אלף שקלים, ובתפקיד ניהולי השכר יכול להגיע עד ל-30 אלף שקלים.

כמה מרוויחים בתחומי המציאות הרבודה והרחפנים?

גם בתחום המציאות הרבודה מרוויחים משכורות יפות: כך, שכרו של איש חוויית משתמש עשוי להגיע ל-25 אלף שקלים, מהנדס מערכת מרוויח בין 30 ל-33 אלף ושכרו של אלגוריתמאי מגיע כבר לעד 36 אלף שקלים. בכל המקרים מדובר בעובדים בעלי חמש שנות ניסיון ומעלה.

תחומים בולטים נוספים הם, כאמור, הרחפנים והמכוניות האוטונומיות. מהנדס אלגוריתמים ל-PHY בעל חמש שנות ניסיון ומעלה מרוויח 30-33 אלף שקלים, וכך גם איש אלגוריתמים בתחום הראייה הממוחשבת בעל אותו ניסיון. לעומת זאת, חוקרי ראיית מחשוב מנוסים מרוויחים עד 40 אלף שקלים.

יש לציין כי בחברות פיתוח הרחפנים, מלבד המשרות הדומות לאלה המוצעות בחברות שמפתחות חומרה, כמו Board design ומתכנן מכני, יש משרות כמו אי צוות למחלקת ה-Chief Pilot, המשתכר כ-20 אלף שקלים.

בתחום הבריאות הדיגיטלית, המשכורות נעות בין 13-15 אלף שקלים לחודש ל-Field Service Engineer בעל 10 שנות ניסיון ומעלה ל-32-36 אלף לארכיטקט SW עם אותו ניסיון.

"המדע הבדיוני נמצא כאן ועכשיו", אמרה שרית מלכה-ליברמן, דירקטורית השמות ב-Jobinfo. "הנהירה של החברות הישראליות לפיתוח טכנולוגיות לרכב האוטונומי, למציאות הרבודה ולסייבר הולכת ומתחזקות. לאור המציאות בה אנחנו חיים תחום הסייבר ממשיך לככב בדרישות לעובדים ובכללם הביקוש למפתחים והאקרים מנוסים. בנוסף לסטארט אפים הנפתחים בתחום אנחנו עדים גם לחברות גדולות ומבוססות אשר הרחיבו את הפעילות העיקרית שלהם ומפתחים מחלקות או חברות בנות בתחום הסייבר".

היא הוסיפה כי "העולם כולו מחובר דרך האינטרנט, המובייל והרשתות, ואינסוף הנתונים החשופים אודותינו מחייבים שינוי תודעתי והתנהגותי. בעקבות שינויים אלה, קיימת דרישה הולכת ומתחזקת למפתחים ולאנשי אלגוריתמים מעולמות הסייבר,ה-Big Data, המצלמות, הלייזרים, החיישנים ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים