מגה פרויקט בכאל: חידוש מערכות הליבה ביותר מ-100 מיליון שקלים

הפרויקט, שזכה לכינוי שחר חדש, הוא אחד המהלכים המורכבים ביותר שבוצעו בגופים פיננסיים בישראל בשנים האחרונות ● הוא יבוצע בשיתוף HPE ו-EBS הצרפתית, וצפוי להימשך שלוש שנים

אירנה פורטניק, סמנכ"לית הטכנולוגיות והתפעול של Cal. צילום: סיון פרג'

חברת כרטיסי האשראי Cal החלה במגה פרויקט לחידוש מערכות הליבה של החברה, על מנת להתאים את עצמה לעידן הדיגיטלי. ההיקף הכספי המוערך הכולל של המהלך נאמד ביותר מ-100 מיליון שקלים.

הפרויקט, שזכה לכינוי שחר חדש, הוא אחד המהלכים המורכבים ביותר שבוצעו בגופים פיננסיים בישראל בשנים האחרונות. הוא כולל הקמת תשתיות חומרה ותוכנה תוך שילוב מוצרי קוד פתוח, יישום טכנולוגיות חדישות ובסיסי נתונים, ושדרוג מסכי המערכת לטכנולוגיות מתקדמות.

HPE תנהל את שלבי ההסבה בפרויקט, באמצעות חטיבת הפרויקטים והשירותים שלה, HPE PointNext. הפתרון אותו בחרה Cal מבוסס על שירותי וכלי הסבה של ספק המשנה הצרפתי EBS.

הפרויקט יבוצע במשותף על ידי האגף הטכנולוגי של Cal, בראשות סמנכ"לית הטכנולוגיה והתפעול, אירנה פורטניק, וצוותים של החברות שמנהלות את הפרויקט. בסך הכול יועסקו בו כ-100 איש.

לדברי פורטניק, "המעבר לתשתית החדשה כולל ממשק משתמש חדש, מודרני ועכשווי, ואפשרות לאינטגרציה מהירה עם מערכות אחרות – פנימיות וחיצוניות כאחד".

היא ציינה כי "הפרויקט נועד לאפשר ל-Cal גמישות טכנולוגית, שתיתן מענה לצרכי הלקוחות בעולם דינמי. תשתית המחשוב החדשה תאפשר לייצר שירותים חדשים ללקוחות החברה ולייעל את התהליכים העסקיים".

עוד היא אמרה שיישום הפרויקט כולל כתיבה מחדש של סקריפטים והסבות קוד. "כל הסביבה תשודרג ותאפשר עבודה עם מערכות מודרניות בסביבת לינוקס (Linux)", הוסיפה פורטניק.

אורי ברגמן, מנכ"ל HPE ישראל, ציין כי "הצגנו ל-Cal יכולות מוכחות לביצוע מהלכים חוצי ארגון מסוג זה. אני סמוך ובטוח שגם פרויקט זה יושלם על פי לוחות הזמנים, התקציב והגדרות הפרויקט – לשביעות רצונם המלאה של אנשי החברה".

אלפי תוכניות, 1,000 טבלאות בסיסי נתונים

מערכת הליבה הקיימת של חברת האשראי מכילה אלפי תוכניות ומסכים, ויותר מ-1,000 טבלאות של בסיסי נתונים. במסגרת הפרויקט יוחלפו כל התשתיות ופלטפורמת Open VMS הקיימות בתשתיות חומרה וטכנולוגיה חדישות, מבוססות לינוקס וג'אווה (Java).

דורון ספיר, מנכ"ל Cal, אמר כי "אתגרים עסקיים וטכנולוגיים עמדו בבסיס היציאה לפרויקט זה. בזכותו נבצע קפיצת מדרגה משמעותית ונספק שירותים טובים יותר ללקוחותינו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    העתיד שייך לאמיצים, מי שחושב שהוא יכול בעידן שלנו לקפוא על השמרים, טועה. מנמרים שלא יחדשו ויעזו (בגבול הסביר), ישאירו את הארגונים שלהם מאחור, והם יפסיקו להיות תחרותיים.

אירועים קרובים