שלומי פרייס, נט-אפ: "המענה לכופרות – אצל חברות האחסון"

"כל חברה יכולה להיות מוכנה ולהגן על עצמה ועל הנתונים שלה, כך שאם תיכנס למערכת נוזקה - הנזק יהיה קטן מאוד עד אפסי", אמר פרייס, מנכ''ל נט-אפ ישראל

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: יח"צ

"כאשר חושבים על הגנה מפני תוכנות כופר זדוניות, חושבים בעיקר על חברות הגנת סייבר. אולם למעשה, הפתרון להתמודדות עם תוכנות זדוניות אלו טמון אצל חברות האחסון, שיכולות בכמה צעדים פשוטים, אם הן יודעות לעבוד נכון, להגן על הלקוח שלהן מפני דרישת כופר", כך אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל.

פרייס התייחס בדבריו למתקפת הכופרה הגדולה שאירעה בסוף השבוע, נמשכה אתמול (א') ופגעה ב-200 אלף מחשבים בכ-150 מדינות.

בדרך כלל, אמר פרייס, "הדרך להתמודד עם איום הכופרות היא באמצעות הגנה רב-שכבתית, הכוללת שימוש בפלטפורמות של הדור הבא של פיירוולים, NGFW, מערכות גילוי חדירה, מערכות מניעת חדירה (IPS), סינון רשת, פתרונות שפועלים נגד נוזקות ופתרונות בקרת גישה והרשאות".

נט-אפ, אמר פרייס, "הייתה הראשונה להשכיל ולפתח פתרונות הגנה וגיבוי שמכינים את הלקוחות הארגוניים לאיום. עם הפתרונות שלנו, כל חברה יכולה להיות מוכנה ולהגן על עצמה ועל הנתונים שלה, כך שאם תיכנס למערכת נוזקה – הנזק שהיא תוכל לגרום לארגון יהיה קטן מאוד ואף אפסי, ואף ארגון לא יהיה צריך להיכנע לשום דרישת כופר".

הוא סיים בציינו כי "הפתרונות שלנו הוכחו כיעילים באחרונה, בשלושה מקרים שונים של ארגונים ישראלים שהתמודדו עם דרישה לכופר בעבור שחרור נתונים שננעלו על ידי האקרים. בעזרת הטכנולוגיה הקיימת אצל הארגונים, המידע שוחזר מיידית, ללא שום עלות נוספת מצד אותם ארגונים. הפתרון מתאים לארגונים בכל הגדלים".

המפתח – שליטה במידע

״המפתח הוא שליטה במידע – גם אם מאבדים שליטה במערכות המחשוב של הארגון. כאשר מתחש אסון, גם אם לא יודעים מיד כיצד לטפל בו, אין כל סיבה שהארגון לא יוכל לעבוד באופן תקין ורציף ולתת שירות ללקוחות שלו״, כך אמר אסי שהרבני, מנהל תחום אבטחת מידע וגיבוי, CMS.

אסי שהרבני, מנהל תחום אבטחת מידע וגיבוי, CMS. צילום: ניב קנטור

אסי שהרבני, מנהל תחום אבטחת מידע וגיבוי, CMS. צילום: ניב קנטור

לדבריו, "ישנם פתרונות המטפלים ביכולת של הארגון להתאושש ולהיות פחות מושפע מנזקים שקורים לו בעת אסון – מתקפת סייבר, או שריפה. כך, פתרון ההמשכיות העסקית של וריטאס (Veritas) מאשר לבנות תוכנית מגירה שנקבעה מראש, כך שניתן יהיה להעביר בצורה מסודרת ומהירה שירותי מחשוב לאתרי התאוששות מאסון – ולאפשר להמשיך לעבוד מאותה הנקודה, עם כל המידע העדכני שהארגון צבר עד לנקודת הפריצה".

הוא הסביר כי "עותקים של מידע מוגן, שנצברים במשך הזמן באתרים מרוחקים, שיכולים להיות אתרי משנה של הלקוח או באזורים גיאוגרפיים אחרים, או אפילו בשירותי ענן – עוברים לשימוש הארגון באופן מיידי והארגון יכול להמשיך לעבוד כרגיל".

לדבריו, "התהליך מאוד פשוט ויציב, כיוון שהמידע מועבר באמצעות מנגנון שעתוק מאתר אחד לאחר בכל פרק זמן קבוע. המוצר מייצר המון שקט למנמ"רים, שצריכים עדיין להתמודד עם מתקפת הסייבר, אבל לפחות הם רגועים שהארגון יכול לעבוד והם לא צריכים לזכור לגבות את המידע עם מתן התראה על התקפה – כל שכן לא תמיד יש גם זמן להשלים תהליך גיבוי מלא".

שהרבני סיים בציינו כי "פתרונות הגיבוי של וריטאס, אותם CMS מייצגת בבלעדיות בישראל, מתוכננים להגן על מערכות ההפעלה הנפוצות ביותר ולספק ממשק ניהול יחיד ומקיף להגנת המידע".

"הפתרונות מגנים על כל הנתונים של הארגון בכל מקום בו הם נמצאים, אם בסביבה וירטואלית, פיזית או בענן. וריטאס מספקת למנמ"רים שליטה מירבית בתהליך, לצד זרימת עבודה עם מינימום השבתות והפרעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים