בכיר בצה"ל: "המתקפה – עדות לכך שהסייבר מסכן חיים"

לדברי בכיר באגף התקשוב, צה"ל לא נפגע מהמתקפה, אבל היא צריכה לשמש נורת אזהרה ● גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורשות הסייבר התייחסו לנושא

פרשת סייבר חמורה. צילום אילוסטרציה: BigStock

"מתקפת הכופרה שהתרחשה בסוף השבוע היא עדות לעוצמה של מימד הסייבר, למידת ההשפעה שלו בכל התחומים, לרבות המימד הכלכלי, ולכך שניתן דרכו לסכל תהליכים קריטיים בארגונים – עד כדי סיכון חיים", כך אמר קצין בכיר באגף התקשוב של צה"ל, שעוסק בהגנת הסייבר.

הוא ציין כי המתקפה לא פגעה בצה"ל. ככלל, הפגיעות שספגה ישראל כתוצאה מהמתקפה הכלל עולמית מעטות יחסית, ולא היו בתשתיות חיוניות – כך על פי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורשות הסייבר.

נתניהו אמר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו בעיצומה של מתקפת סייבר עולמית, קרוב ל-100 מדינות נפגעו. עד לרגע זה, בישראל לא היו שום פגיעות בתשתיות הקריטיות שלנו. הפגיעות האחרות מינוריות, אבל זה עד כאן, וכל דבר יכול להשתנות".

הוא ציין מספר צעדים שהממשלה ביצעה להגנת סייבר. "הקמנו לפני כמה שנים את המערכת להגנה מפני מתקפות סייבר", אמר נתניהו. "הקמנו גם את הרשות להגנת סייבר – מתוך ראיית הנולד, מתוך הבנה שיש כאן איום חדש ואני יכול לבקש רק דבר אחד הן מאזרחי ישראל והן מהחברות בישראל – להישמע להנחיות של הרשות להגנת הסייבר".

"יהיו עוד הרבה התפתחויות ונצטרך להשקיע עוד משאבים כדי להבטיח שלמדינת ישראל, גם בצד הביטחוני שלה ובמיוחד בצד האזרחי שלה, יהיו את ההגנות הדרושות נגד הסוג החדש הזה של מתקפות", סיכם נתניהו.

מהרשות הלאומית להגנת הסייבר נמסר כי "נכון ליום א' בצהריים, לא זוהו פגיעות בתשתיות חיוניות ולאומיות, ולא זוהתה פגיעה מערכתית במשק. ישנם כמה אזרחים בודדים שחוו פגיעה ומטופלים כמה חשדות לגבי ניסיון תקיפה מצומצם של ארגונים ומשרדי ממשלה. הנושא בבדיקה. הרשות הלאומית להגנת הסייבר קוראת לגופים ולארגונים להמשיך ולבצע את ההנחיות שפורסמו. ניכר שגופים שנערכו מראש ועדכנו את המערכות כנדרש – הבטיחו את הגנתם מפני המתקפה".

"אין חברה שאיננה חברת סייבר"

הקצין הבכיר ציין כי "המתקפה מדגישה את החשיבות של התחרות לשיפור החוסן במימד הסייבר. מה שקרה לארגוני הבריאות בבריטניה הוא דוגמה מוחשית לחשיבות של המימד ולסכנות הטמונות בו. המימד הזה, מעבר להזדמנות הכרוכה בו, הוא מימד שמובנים בו סיכונים, ונדרש לנהל אותם במקצועיות וברצינות".

"יש בסייבר מרוץ חימוש תמידי, שמחייב מעגלי למידה מהירה, בכל הרמות, לרבות הרמה הלאומית-ציבורית. אין חברה שאיננה חברת סייבר – וכך גם צה"ל, שהוא צבא סייבר. איש אינו פטור מטיפול בתחום", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים