דיווח: גם בטיסות מאירופה לארה"ב תיאסר הכנסת מכשירי אלקטרוניקה

הצו הוצא בשל החשש כי ניתן להטמין פצצה במכשירים אלה ● לא ברור אם הרחבת צו האיסור תכלול גם טאבלטים

טסים וגולשים - אבל בינתיים לא בחברות ישראליות. אילוסטרציה: kasto/BigStock

המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית צפוי להרחיב את האיסור על הכנסת מחשבים ניידים לכל או לחלק מהטיסות מאירופה לארצות הברית, כך דווח אתמול (ד'), על פי גורם בממשל האמריקני.

לפני כחודשיים הודיעה ארצות הברית על איסור של הכנסת מחשבים ניידים ומכשירים אלקטרוניים שהם גדולים יותר מטלפון סלולרי – בטיסות לארצות הברית מ-10 מדינות מוסלמיות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, ביניהן ערב הסעודית, קטאר וטורקיה.

הצו הוצא בשל החשש כי ניתן להטמין פצצה במכשירים אלה. לא ברור אם הרחבת צו האיסור תכלול גם טאבלטים.

פקידי המחלקה להגנת המולדת צפויים להיפגש היום (ה') עם גורמים בתעשיית התעופה האמריקנית ולתדרך אותם בנושא. ג'ון קלי, השר להגנת המולדת, צפוי לערוך תדריך לסנאטורים, שנושאו הוא איומים מקומיים. אחד מהתחומים שיהיו בסקירה המסווגת – הוא חברות התעופה.

המשרד להגנת המולדת מסר כי "טרם התקבלה החלטה סופית בנושא הרחבת האיסור האמור. הנושא נמצא בדיונים. המשרד ממשיך להעריך ולבחון את הנושא של הכנסת מכשירים אלקטרוניים לטיסות ואת האיומים הנשקפים מהם – על מנת שהטיסות והנוסעים יהיו בטוחים".

להגביר את האיום לבטיחות של הטיסה

חברות התעופה האמריקניות אמרו כי הן כבר נערכו וביצעו תוכניות מגירה לקראת מצב שצו שכזה אכן יוצא, ושידרוש מהן למנוע מהנוסעים לעלות למטוס עם מכשירים אלקטרוניים גדולים.

גורמים בענף התעופה ציינו כי אחת הבעיות העיקריות הנובעות מהצו, היא הקושי לוודא שמצבור סוללות הליתיום של המחשבים לא יתפוצצו בעת הטיסה. רגולטורים אירופים הזהירו בעבר כי ריכוז של מאות מכשירים אלקטרוניים במטוס, בטיסות ארוכות, עלול להגביר את האיום לבטיחות של הטיסה, למשל – כיוון שהסוללות לא כובו כראוי.

רישומי רשות התעופה הפדרלית, ה-FAA, העלו 33 מקרים שקרו בשנת 2016, של מכשירים שגרמו לשריפות במהלך הטיסות. מתוכם, שלושה קרו במחשבים ניידים ושניים בטאבלטים.

שני המקרים החמורים ביותר אירעו בטיסות של דלתא (Delta). באחד המקרים העשן הביא לכך שהנוסעים בטיסה, שהייתה ממיניאפוליס לאטלנטה, חולצו דרך פתחי החירום. ברשות ציינו כי מדובר ככל הנראה ביותר מקרים, אלא שרק אלה ידועים לה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים