"עולם המחשוב הולך להשתנות כשהאינטרנט של הדברים במרכז"

מנכ"ל VMware, פט גלסינגר, אמר את הדברים במליאת היום השני בכנס Dell EMC World 2017, בו גם הכריז על שיתוף פעולה פנימי עם דל לניהול תשתיות אינטרט של הדברים

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: יח"צ

"עולם המחשוב הולך להשתנות כשהאינטרנט של הדברים במרכז, אבל זה יקרה רק כאשר תפעול מערכות אינטרנט של הדברים יהיה קל ופשוט", כך אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, במליאת היום השני בכנס Dell EMC World 2017, המתקיים בימים אלה בלאס וגאס.

"ככל שיתפרסו יותר מכשירים מחוברים, תשתיות הרשת והענן הדרושות לתמיכה באותם התקנים ובהבאת נתונים רלוונטים מקצה הרשת יהפכו מורכים יותר", אמר.

"דל ו-VMware ישתפו שיתוף פעולה במסגרת האינטגרציה תחת דל טכנולוגיות (Dell Technologies), במטרה להפוך את ניהול תשתית האינטרנט של הדברים קלה יותר לעסקים ולאנשי ה-IT שלהם".

בוועידת EMC העולמית של דל (Dell) בלאס וגאס השבוע, הודיעו החברות על שותפות בפתרון חדש: VMware Pulse IoT Center, שאותו יציעו כפתרון ניהול מאובטח ומאובטח.

לדברי גלייזנר, "גרטנר (Gartner) חזתה בחודש פברואר כי 8.4 מיליארד דברים יהיו מחוברים בעולם בשנת 2017, עלייה של 31% לעומת שנת 2016, וכי נתון זה יגיע ל-20.4 מיליארד עד 2020".

מרכז Pulse IoT יהיה הראשון במשפחה של הצעות אינטרנט של הדברים תחת המותג Pulse מ-VMware, והוא מיועד לנהל ביעילות רבה יותר, לתפעל  ולהגן על פרויקטי אינטרנט של הדברים של לקוחות מקצה הרשת ועד לענן. דל תציע את מרכז Pulse IoT כפתרון ניהול וניטור מועדף עבור מחשבי Dell Edge Gateway שלה.

"הכוח שיביא אותנו בחזרה לכיוון הקצה"

לדבריו, "ההיסטוריה של המחשוב משתנה והאינטרנט של הדברים הולך להיות הכוח המניע שייקח אותנו לעולם מבוזר יותר".

גלסינגר הדגיש כי המטוטלת בעולם המחשוב התנודדה בין ריכוז  וביזור. "הענן היה הכוח המניע במהלך העשור האחרון והביא לריכוז המחשוב. אינטרנט של הדברים יהיה הכוח שיביא אותנו בחזרה לכיוון הקצה – כלומר לביזור".

"כדי שסביבות הענן – פרטיים וציבוריים יוכלו להשתלב במהפכה, הם צריכים להשתלט על התקני הקצה", אמר. "התקני אינטרנט של הדברים כדוגמת מצלמות, מכוניות, ציוד ייצור ותאורה ייצרו כמויות גדולות של נתונים".

כל הנתונים הללו יזרמו דרך שערים, תחום השוק ש-VMware סייעה בפיתוחו. בשנת 2016, היא השיקה את Liota – ערכת פיתוח תוכנה לשליטה ביישומי אינטרנט של הדברים והקמת מערך אבטחה ושליטה עליהם.

VMware ממקמת את מרכז הדופק של Pulse כדרך פשוטה יותר למנהלי רשת לעקוב, לדמיין, לפקח ולאבטח מאות אלפי סוגים שונים של מערכות קצה ומכשירים מחוברים. גלסינגר אמר כי "הכלי החדש יסייע לשפר את האמינות של התשתיות על ידי מתן נראות מדויקת בזמן אמת של ההתקנים המחוברים, ולאפשר למשתמשים לטפל בבעיות לפני שהן מתרחשות."

לשפר את חוויית הלקוח

החברה גם טוענת כי המערכת החדשה תסייע בהאצת ההחזר על ההשקעה בפרויקטים של אינטרנט של הדברים על ידי ייעול האופן שבו פרויקטים אלה יועלו. זה ישמש כלי ניהול אחד עבור כל המכשירים.

לסיום אמר גלסינגר כי "הפתרון יאפשר הרחבת האבטחה גם בין מכשירים, התקני קצה הרשת, ליבת הרשת ויישומים להגנה נוספת על תשתית האינטרנט של הדברים ועל הגישה לנתונים".

"המרכז יוכל לפעול באופן הדדי בין מערכות קצה הטרוגניות ומכשירים מחוברים המכילים חומרה, מערכות הפעלה ופרוטוקולי תקשורת שונים. ניתן יהיה גם להגדיר ולעקוב אחר מה, איפה ומתי דברים מתעדכנים בזמן אמת באמצעות מנוע כללים גמיש".

"הלקוחות שלנו מחפשים יכולות ניתוח בזמן אמת של כמות מסיבית של נתונים המיוצרים על ידי התקנים ברשתות שלהם, כדי לבצע קבלת החלטות מיידית וחכמה. אנו יודעים כי מחשוב אינטליגנטי בקצה הרשת הוא קריטי כדי לשפר את חוויית הלקוח ואת צמיחת העסקים", סיכם גלייזנר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים