"שילוב יסודות של חוכמה בענן יארגן את הידע בעולם בצורה טובה יותר"

"המטרה היא לבנות ענן שההגירה אליו תהיה קלה ופשוטה, שיהיה מאובטח וקל לצריכה", כך לדברי אייל מנור, סגן נשיא להנדסה ב-Google Cloud

אייל מנור, סגן נשיא להנדסה ב-Google Cloud. צילום: תומר פולטין

"השנה הכפלנו את מספר העובדים בחטיבת הענן, בעולם ובישראל, ואנו ממשיכים לגייס כוח אדם ולצמוח. גם מספר השותפים שלנו בעולם צומח במהירות, על מנת לתמוך בלקוחות הענן שלנו – שמספרם גדל פי 2.2 בשנה האחרונה", כך אמר ברק רגב, מנכ"ל גוגל (Google) ישראל.

רגב דיבר בפתח כנס Google Cloud Next Tel-Aviv. הכנס נערך היום (ד'), זו השנה השלישית, בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות.

בתפקידו הקודם רגב הוביל את פעילות Google Cloud באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה). הוא אמר כי הענן של גוגל משרת יותר ממיליארד משתמשים מדי יום, באמצעות שירותים שונים שגוגל ולקוחותיה מפעילים ברשת.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"הצטרפתי לחברה לפני שבע שנים", אמר רגב. "אני בענן של גוגל מהיום הראשון שהוא בארץ. זהו מסע מדהים: ראינו חברות סטארט-אפ שהתארחו בענן שלנו, הולכות גדלות ומשגשגות. השאלה האם אנו מחויבים לענן – חלפה".

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל. צילום: תומר פולטין

ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל. צילום: תומר פולטין

אייל מנור, סגן נשיא להנדסה ב-Google Cloud העולמית, אמר כי "אנו מפתחים את הענן לשימושנו הפנימי, בשירותים כמו יוטיוב (YouTube) ו-Gmail, ובנוסף, אנו מאפשרים את הגישה והשימוש בענן שלנו גם לשוק".

לדבריו, "אני מוביל צוות להנגשת הענן שלנו. המטרה היא לבנות ענן שההגירה אליו תהא קלה ופשוטה, עם יכולות גידול, ענן שיהיה מאובטח וקל לצריכה".

הוא ציין כי "אבטחת מידע היא הבסיס, היא המניע להבטחת אמון המשתמשים. הכל אינו חשוב – בלא אבטחה. בנינו רשת פרטית ברחבי העולם, היא מוגנת, עונה להיבטי ביצועים בלא השהיות, ויש בה מערך רב-שכבתי של חיסונים מפני איומי אבטחה. בנינו שבב, Titan, הנותן לנו יכולת זיהוי חד-חד ערכית בהיבט החומרה. הוא ה'שי"ן-גימ"ל' לרשת שלנו, למוצרים ולרכיבים".

לצד האבטחה, סיכם מנור, "אנו משלבים בענן יסודות של חוכמה – לארגן את הידע בעולם בצורה טובה יותר, עם יכולות לשיתופו ופתיחות מבוססת קוד פתוח, אבל לא רק".

פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא להנדסה ב-Google Search. צילום: תומר פולטין

פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא להנדסה ב-Google Search. צילום: תומר פולטין

פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא להנדסה ב-Google Search, אמר כי "אנו חיים בתקופה מרתקת, כאשר הטכנולוגיה מתפתחת במהירות והחדשנות משפיעה יותר ויותר על חיינו".

לדבריו, "הענן, בשילוב למידת מכונה ובינה מלאכותית – מאפשרים לפתח חדשנות בקצב חסר תקדים". מטיאס סיים בציינו את "התרומה הרבה של 700 המפתחים והמהנדסים בגוגל ישראל – לדור הבא של טכנולוגיות גוגל בתחומי הענן, האבטחה, החיפוש, למידת מכונה ורשת – אשר משפיעות על מיליארדי אנשים בעולם".

ד''ר דיוויד נוט, הארכיטקט הראשי של בנק HSBC. צילום: תומר פולטין

ד"ר דיוויד נוט, הארכיטקט הראשי של בנק HSBC. צילום: תומר פולטין

ד"ר דיוויד נוט, הארכיטקט הראשי של בנק HSBC, תיאר את המסע שעבר הבנק בדרכו לענן. לבנק, אמר, יש 37 מיליון לקוחות, מכירות שנתיות של 50 מיליארד דולר, והוא מנהל נכסים בסך 2.3 טריליון דולר.

"התחלנו עם בסיסי הנתונים הטובים והישנים", אמר ד"ר נוט, "אז עברנו למחסן נתונים ארגוני, DWH מסורתי. זה היה פתרון נכון לשעתו – אבל הניהול סיבך לנו את החיים".

בשנת 2011, ציין ד"ר נוט, "נכנסנו לסביבת Hadoop, אלא שההצלחה היתה חלקית. הניהול של סביבה הטרוגנית – קניינית וקוד פתוח – היה קשה. רצינו את כל היכולות של שלושת השלבים הקודמים. רצינו גישה למכונות לומדות. לא רצינו בלגן של ניהול תשתיות".

בשלב הבא, הרביעי, אמר ד"ר נוט, "עברנו לענן של גוגל. המעבר הניב לנו כמה תועלות: יכולת למניעת הלבנת כספים; צמצום תהליכי דווח על נזילות – משש שעות לדקות ספורות, וכן ניתוח סיכונים".

הוא סיכם באומרו כי "הענן מאפשר לנו כמה יכולות: ניהול סיכונים, הלימה לרגולציות, יעילות תפעולית, טיפול במידע וניתוח שלו, אבטחת מידע, וניצול מיטבי של הטכנולוגיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים