"אתגר המנמ"ר – עבודה בסביבת IT אינסופית מבוזרת"

על המנמ"ר לשרת הרבה יותר משתמשים, לא רק את עובדי הארגון אלא גם ספקים ולקוחות", אמר כריס שו, סגן נשיא בכיר, HPE Software

כריס שו, מנכ"ל מיקרו פוקוס המתפוטר. צילום: נדב כהן יהונתן

"חלפו עברו הימים בהם היה רק IT מסורתי הנמצא במקום אחד. כיום האתגר של המנמ"ר הוא לתפעל, לנהל ולנטר סביבת IT מורכבת, מסובכת, הנמצאת באתרים מרובים, כאשר עליו לשרת הרבה יותר משתמשים, לא רק עובדי הארגון אלא גם ספקים ולקוחות", כך אמר כריס שו, סגן נשיא בכיר, HPE Software.

שו, המשמש גם כמנהל התפעול של יחידת התוכנה ב-HPE, יהיה מנכ"ל מיקרו פוקוס (Micro Focus), חברת התוכנה החדשה שתמזג בין פעילויות מיקרו פוקוס ואלו של התוכנה של HPE, החל מספטמבר הקרוב. שו היה אורח הכבוד בארוחת בוקר למנמ"רים בכירים שערכו  HPE-מיקרו פוקוס. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון רויאל ביץ', תל אביב.

לפני חמש שנים, אמר שו, "עולמו של המנמ"ר בארגון היה פשוט. היה לו מיינפריים, היו לו מערכות IT ברישוי מסורתי. אולם מאז, כל זה השתנה: הוא משרת יותר לקוחות מבעבר, לא רק עובדי הארגון אלא גם לקוחות חיצוניים. יש לו יותר שירותי IT, והוא נדרש לספק עוד מהם".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"חלק ממערך המחשוב שלו נמצא בסוגי הענן השונים, פרטי וציבורי. עליו לטפל בסביבת מחשוב היברידית, מורכבת  – עם אפליקציות רבות שרצות באופנים שונים". את כל זה, הוסיף שו, "הוא נדרש לעטוף במעטפת אבטחה".

לפני כמה חודשים הודיעה ענקית המחשוב HPE כי היא מפצלת את עסקי התוכנה שלה. מיקרו פוקוס הבריטית תרכוש חלק מעסקי התוכנה שלה, בעסקת מיזוג בשווי של 8.8 מיליארד דולר. ל-HPE תהיה בעלות על 50.1% ממניות החברה המאוחדת, שתמשיך לשאת את השם מיקרו פוקוס. העסקה כוללת העברה במזומן של 2.5 מיליארד דולר ממיקרו פוקוס ל-HPE.

"חברת תוכנה טהורה"

המיזוג, אמר שו, "יביא ליצירת חברת תוכנה טהורה, בעלת כמה פעילויות: Big Data, אבטחת מידע ארגונית, וכן הפעילות של מרקורי (Mercury Interactive) הישראלית לשעבר – ניהול מידע וניהול התפעול של ה-IT, וכן ניהול מחזור חיי התוכנה, ADM. אלה יפעלו לצד פעילותה המסורתית של מיקרו פוקוס – המספקת תוכנה המאפשרת לחברות לפתח, לבדוק, להתקין, להעריך ולחדש יישומים ארגוניים קריטיים".

לחברה הבריטית, ציין, יש יותר מ-18 אלף לקוחות ומיליוני משתמשים מורשים, לרבות 91 מארגונים הנמנים על ה-Fortune Global 100.

מיקרופוקוס, אמר שו, "היא חברת תוכנה ותיקה, הנמצאת בשוק זה ארבעה עשורים. היא החלה אז עם פיתוח בשפת קובול. כל כמה שנים אמרו כי הקובול כשפה תמות. מאז 2001 עסקי הקובול בחברה הוכפלו והם ממשיכים לגדול".

הוא ציין כי בתוך שנים ספורות, פעילות המכירות של מיקרו פוקוס צמחה ביותר מ-700%, בין השאר בשל רכישת SUSE, NetIQ ונובל (Novell). "שילוב שתי החברות", אמר שו, "ימצב אותנו כחברת התוכנה השישית בגודלה בעולם. זה מצב הכי נכון לשילוב. נהיה שחקן תוכנה טהור, נשקיע משאבים בתוכנה בפיתוח מיטב המוצרים והשירותים".

"אנו יכולים לענות לאתגרי המנמ"רים", אמר שו, "כאשר תקציבי ה-IT שלהם מצטמצמים בעקביות ב-30%-10%. יש להם דרישות לפיתוחי תוכנה באופן אג'ילי, מבוסס DevOps. עליהם העביר חלקים ממערכי המחשוב שלהם לענן. הם נדרשים לחדשנות כי רק זו תביא להם יכולת הישרדות. על כל זה צריך 'להשליך' את עולם האינטרנט של הדברים, זו משימה לא קלה כלל, זה מאתגר".

"אנו יוצרים חברה שתעזור ללקוחות לפעול בסביבה היברידית, המשלבת מחשוב מסורתי עם שלושת סוגי העננים, עם ניהול מערך האפליקציות באופן אחוד. החברה תתמקד רק בתוכנה, תמנה 8,000 עובדים, מחציתם עוסקים במו"פ, עם יכולת לפיתוח והטמעת אפליקציות במהירות ובאופנים שונים", אמר שו.

"נהיה חברת ה-ADM (ניהול מחזור חיי התוכנה) הגדולה בעולם, עם מחזור שנתי של יותר ממיליארד דולר. כחברת תוכנה, נהיה אגנוסטים לכל חומרה שהיא, מסיסקו (Cisco) ועד Dell-EMC. נטפל בענני המחשוב של ארגונים, בתזמור וניהול ה-IT, בתוכנה, וירטואליזציה והרצת מערכות. את כל זה נעטוף במוצרי אבטחת מידע".

הוא סיכם באומרו "אנו מתמחים בפתרונות לארגונים בתחומי DevOps, סייבר, תפעול IT וממשל מידע. והיתרון המבדל שלנו לכל אחד מהתחומים נעשה בעזרת Big Data Analytics. יש לנו קניין רוחני והמשימה שהצבנו לעצמנו בחברה החדשה היא לתת לארגונים סל מוצרים ושירותים עם יכולת גידול וניתוח – כשבמרכז הלקוח עטוף בחדשנות".

רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר ב-HPE העולמית, ומנכ''ל מרכז הפיתוח של HPE תוכנה בישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר ב-HPE העולמית, ומנכ"ל מרכז הפיתוח של HPE תוכנה בישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר ב-HPE העולמית, ומנכ"ל מרכז הפיתוח של HPE תוכנה בישראל, אמר כי "המעבר למיקרו פוקוס ימצב אותנו כחברת תוכנה עצמאית, השישית בגודלה בעולם, עם היצע מוצרים ושירותים רחב של תוכנות ארגוניות מאובטחות, ניתנות לגידול עם בינה מובנית מראש. החברה החדשה תעבוד תפעולית טוב יותר. ישראל תהיה ראש חץ לחדשנות בחברה. נמנף את הקירבה בין המו"פ לבין הלקוחות".

אריאל סלפטר, מנהל אגף התוכנה ב-HPE ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

אריאל סלפטר, מנהל אגף התוכנה ב-HPE ישראל. צילום: נדב כהן יהונתן

אריאל סלפטר, מנהל אגף התוכנה ב-HPE ישראל, תיאר את השינויים שעברה HP בשנים האחרונות, שסופם בארבע חברות: HPE, HP, DXC ומיקרו פוקוס. עילת הפיצול, הסביר סלפטר, "היא ברצון להתמקד, רק הממוקד יצליח בעולם הדינאמי כיום".

לדבריו, לחברה החדשה יש יותר מ-500 לקוחות ארגוניים בישראל, והמסר שלה הוא המשכיות. "מיקרו פוקוס החדשה, הנבנית בימים אלה עם הנהלה משתי החברות", אמר סלפטר, "עושה זאת עם משאבי מו"פ עמוקים, עם הליכה חזקה לשוק בכל העולם, עם שיווק, מכירות ומערך תפעול יעיל, בקנה מידה רחב היקף. הגעתו ארצה של כריס שו, המנכ"ל מיועד של מיקרופוקוס העולמית – היא עדות למחוייבות של החברה לישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים