564 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה והתקשוב נפלו במלחמות ישראל

"צריך לפעול ולצערי גם להקריב קורבנות ממשיים על מנת לקיים את המדינה - אם לא היה לנו את יום הזיכרון, לא היה לנו לאחריו את יום העצמאות", כך לדברי אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

יזכור. צילום: BigStock

564 אנשי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התקשוב נפלו מאז שנות ה-40 ועד היום – כך נמסר מצה"ל לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שמתחיל הערב (א').

ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות ההגנה, האצ"ל והלח"י. הנופלים הללו הם חלק מ-23,447 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שנהרגו מאז 1860.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב נמצא במרכז יהוד, שמאמצת את אגף התקשוב. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם חללים שהיו בני יהוד אולם אינם מהחיל. מדי שנה נערך בו טקס זיכרון, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

אלוף (מיל') שלמה ענבר, משמש נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב. ענבר שימש כקשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי) בתקופת מלחמת יום הכיפורים, ולפני כן היה מפקד יחידה 848, לימים 8200. לאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון.

אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ענבר כי "זכינו לכך שבירושלים נחנך היכל זיכרון לחללי כל מערכות ישראל ולכל מי שהקריב עצמו למען המדינה מאז 1860 ועד היום. ההיכל בנוי במבנה מעגלי, וזה מצביע על האחדות שבעם, אין קצוות ולכל חלל יש את אותו מעמד".

נשיב לאויבינו מנה אחת אפיים

לדברי אלוף (מיל') ענבר, "יום הזיכרון הוא יום בו אנו חייבים לדעת: ארץ לא נקנית על מגש של כסף, כדברי נתן אלתרמן. צריך לפעול ולצערי גם להקריב קורבנות ממשיים על מנת לקיים את המדינה. אם לא היה לנו את יום הזיכרון, לא היה לנו לאחריו את יום העצמאות. על מנת לזכות בעצמאות, נדרש להקריב, ואנו ממשיכים להקריב, כדי לשמור על עצמאותנו. לצערי, גם בעתיד לא ננוח על זרי הדפנה".

"564 חללי חיל הקשר והתקשוב הם בין אלה שתרמו להקמת מדינת ישראל ולביטחונה", אמר ענבר. "הערך הסגולי שלהם היה בכך שהם השתתפו בכל המערכות, עוד בטרם מלחמת העצמאות הם סייעו להעלאת מעפילים ניצולי שואה מאירופה ומארצות מצוקה, ובמלחמת העצמאות הייתה להם תרומה משמעותית".

"אנו בוכים על כל חלל וחלל של חיל הקשר והתקשוב", סיכם אלוף (מיל') ענבר. "הם מתאפיינים בדבקות במשימה, ומממשים את הסיסמה 'המברק עבור יעבור'. אנו זקוקים כיום למעטה נוסף של הגנה – והוא בסייבר. אגף התקשוב עושה ככל יכולתו על מנת להגן במימד הסייבר, ננצח גם באותה מלחמה, נשרוד ונשיב לאויבינו מנה אחת אפיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים