עלות השבתות מחשוב בארגון: 21.8 מיליון דולר בשנה – עלייה של 36%

על פי מחקר זמינות המידע של Veeam, כ-82% מהארגונים מתמודדים עם פער עצום בין ציפיות המשתמשים לזמינות מידע לבין רמת הזמינות בה תומכת מחלקת ה-IT בארגון ● 66% מהארגונים מודים כי יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית מתעכבות כתוצאה מהשבתות מחשוב בלתי מתוכננות

אפס סובלנות כלפי השבתות מחשוב. צילום: alphaspirit/BigStock

קיים חוסר תיאום משווע בין ציפיות המשתמשים לזמינות של המידע והאפליקציות בארגון – לבין הזמינות שמחלקת ה-IT מספקת בפועל.

כך, 82% מהארגונים מודים בקיומו של פער הזמינות, מה שעולה לארגונים 21.8 מיליון דולרים לשנה – נתון המשקף עלייה של 36% בהשוואה לאשתקד, אז הסתכם הפער ב-16 מיליון דולרים; כך עולה ממחקר שיזמה Veeam ובוצע על ידי Enterprise Strategy Group.

המחקר נערך בקרב 1,060 משתתפים, מחברות פרטיות וציבוריות, המונות יותר מ-1,000 עובדים מ-24 מדינות, לרבות ישראל. עוד מלמד המחקר כי פער הזמינות מעכב את החדשנות הארגונית.

על פי המחקר, 96% מהארגונים מתכוונים לעבור מהלך של טרנספורמציה דיגיטלית בעתיד הנראה לעין, ויותר ממחציתם נמצאים בתהליך כזה כבר עכשיו. ארגונים רואים בחדשנות זו יתרון תחרותי ובד בבד מעוניינים לספק גישה לשירותים, נתונים ויישומים – סביב השעון.

גישה רציפה לשירותי הארגון

על פי עובדים מ-69% מהארגונים, זמינות – המתבטאת בגישה רציפה לשירותי הארגון – היא דרישת סף עבור תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית.

66% מהם דיווחו כי יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית עוכבו כתוצאה מהשבתות מחשוב בלתי מתוכננות, אשר נגרמו כתוצאה מתקיפות סייבר, קריסת תשתיות, פגיעה ברשתות תקשורת ואסונות טבע. השבתת השרתים ארכה בממוצע 85 דקות לאירוע.

המחקר השנה העלה כי כמעט מחצית מהארגונים חוו פגיעה בתחושת הביטחון של לקוחות הארגון, ו-40% חוו פגיעה במוניטין של המותג, המשפיעה על שימור הלקוח. שליש מהמשיבים אף חוו ירידה בביטחון של העובדים בארגון.

עוד עלה מהמחקר כי יותר ויותר חברות רואות בענן קרש קפיצה, שנועד לקדם את האג'נדה הדיגיטלית שלהן, תוך השקעה בתוכנה כשירות, SaaS. השימוש בה צפוי לעלות ב-50% בתריסר החודשים הבאים.

פער ההגנה – לא עומד בציפיות

43% ממנהלי הארגונים מאמינים כי ספקיות ענן יכולות לספק רמות שירות טובות יותר וגישה למידע קריטי עבור מחלקות ה-IT שלהם. השקעות בגיבוי כשירות, BUaaS, והתאוששות מאסון כשירות, DRaaS, צפויות לעלות – בשעה שארגונים ישלבו אותם עם שירותי ענן.

77% מהארגונים דיווחו כי פער ההגנה, המתבטא בסובלנות של הארגון לאובדן מידע – לא עומד בציפיות שלהם. בעוד שחברות מדווחות כי יוכלו להשלים עם 72 דקות של אובדן מידע בשנה – בכל הנוגע לשימוש באפליקציות קריטיות, ממצאי המחקר העלו כי הארגונים חווים 127 דקות של אובדן מידע – נתון שפוגע בהצלחה העסקית.

לדברי פיטר מקיי, נשיא וסמנכ"ל תפעול, Veeam, "היום, מיידיות היא המלכה ולצרכנים יש אפס סובלנות כלפי השבתות מחשוב – בין אם מדובר ביישום בחיי העבודה, או בחיים הפרטיים".

"חברות מתמקדות באספקת חוויית המשתמש הטובה ביותר, ובלב העניין הזה נמצאת זמינות סביב השעון. המחקר שלנו מראה כי גישה מכל מקום, לכל המידע והאפליקציות – היא חלומם של ארגונים רבים. על רקע זה, כאשר ארגון עומד לבצע השקעה חדשה בתשתיות, או בונה אסטרטגיה דיגיטלית – הוא חייב לשאול את עצמו שאלות הנוגעות לרמת הזמינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים