אחרי הפוליטיקה: אלי ישי מונה ליועץ לאפליקציית המוניות ריידר

ישי ייעץ לחברה בפעילותה מול הגורמים הרגולטוריים, אותם הוא מכיר היטב מתפקידיו הקודמים כשר הפנים וכשר התמ"ת

היועץ החדש לריידר - אלי ישי. צילום: SeeFood, מתוך ויקיפדיה

אפליקציית המוניות ריידר (Ryder) מודיעה על גיוס מעט מפתיע: החברה שכרה את שירותיו של שר הפנים ושר התמ"ת לשעבר, אלי ישי, כיועץ חיצוני. ישי ייעץ לה בפעילותה מול הגורמים הרגולטוריים, אותם הוא מכיר היטב מתפקידיו בממשלה.

ריידר מתחרה בשוק ההיסעים אונליין, שלא כל הרגולציה בו עדיין מוסדרת. כך, למשל, אובר (Uber), אחת החברות החזקות בתחום, לא יכולה להפעיל בארץ את שירות אובר X שלה, שמאפשר לנהגים פרטיים לשמש כמעין מוניות. ריידר, מצידה, ממתינה שמשרד התחבורה יחליט האם לאשר את המונה הדיגיטלי שפיתחה ולהטמיע אותו במוניות שלה. שימוש בקשרים שיש לישי יכול בהחלט לסייע לה בקבלת אישור זה.

בניגוד לאובר ולגט (Gett), ריידר לא מסתמכת על נהגי מוניות עצמאיים כי אם על תשתיות של תחנות קיימות. נהגי המוניות יכולים באמצעות האפליקציה למצוא נסיעות ולא להסתמך רק על הנסיעות שמסדר להם הסדרן בתחנה.

ענף המוניות מתאפיין בקשרים רבים בין גורמים שונים בו לדרג הפוליטי. כך, למשל, נהגי מוניות רבים התפקדו לליכוד, על מנת לנסות להשפיע על השרים והח"כים מהמפלגה, ובמיוחד על שר התחבורה, ישראל כץ. בנוסף, אפליקציות המוניות מעסיקות לוביסטים. גורמים ממשלתיים שונים, בהם משרד האוצר ורשות ההגבלים העסקיים, תומכים בפתיחת שוק ההיסעים לתחרות, אולם משרד התחבורה מבקש להגן על מעמדם של נהגי המוניות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חלי

    כל דבר שהוא לא גט טקסי מבורך כרגע בארצנו, אובר או ריידר לא משנה, העיקר שיהיה ריענון ותחרות אמיתית רק ככה הנהגים בגט טקסי יפסיקו להשתXX עלינו בקשת

אירועים קרובים