אישום: איים ברשת על 2,000 מוסדות יהודיים – וסנטור

הוגש כתב האישום נגד צעיר מאשקלון, בו נכתב כי "מטרתו היתה לגרום לפאניקה ציבורית ניכרת, להזנקת כוחות חירום רבים למקום המאוים, לגרום לפינוי בהול של המקום, לעריכת חיפושים וסריקות במקום, וליצור הד תקשורתי לכל המהלך, שיעצים את הפגיעה הגלומה במעשיו"

כלב נובח לא נושך? אילוסטרציה: digitalista/BigStock

כתב אישום הוגש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הצעיר מאשקלון שביצע שורה ארוכה של פעולות איום והפחדה ברשת כלפי יותר מ-2,000 מוסדות ברחבי העולם: נמלי תעופה, חברות תעופה, בתי ספר, מוסדות יהודיים, תחנות משטרה ועוד, וכן כלפי כמה אישים.

לצעיר, שהיה קטין בעת ביצוע המעשים, מיוחסות אלפי עבירות של סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה, עבירות מחשב והלבנת הון, נשיאת נשק, תקיפת שוטר, תיווך לסחר בסמים, מתן אמצעים לביצוע פשע, פרסום והחזקת חומרי תועבה פדופיליים ועוד.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יוני חדד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, נכתב כי הנאשם ביצע שורה של פעולות איום והפחדה (Swatting), בכך שנהג להתקשר ולפנות במייל לגורמים שונים ברחבי העולם – ולאיים עליהם כי מעשי טרור ורצח יבוצעו במקום הומה אדם, וכי הם יבוצעו בדרך של פיצוץ מטען חבלה שהוטמן מבעוד מועד, ירי ובדרכים נוספות, ויפגעו בקרבנות רבים.

אנטנה ייעודית רבת עוצמה

"הנאשם ביצע מעשים אלה באמצעות האינטרנט והשתמש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים לצורך הסוואת מקור ההתקשרות ולהסוואת קולו", נטען, "כך, בין היתר, הוא 'גלש' באמצעות נתבי אינטרנט של אנשים אחרים בסביבת מגוריו, שאליהם התחבר באמצעות אנטנה ייעודית רבת עוצמה".

"בנוסף, הוא השתלט באמצעים מקוונים על מחשבים זרים, ופעל מתוכם לביצוע העבירות, כך שהעקבות לפעולתו יובילו אל המחשב הנשלט – ולא אליו".

על פי כתב האישום, "מטרתו היתה לגרום לפאניקה ציבורית ניכרת, להזנקת כוחות חירום רבים למקום המאוים, לגרום לפינוי בהול של המקום, לעריכת חיפושים וסריקות במקום, וליצור הד תקשורתי לכל המהלך, שיעצים את הפגיעה הגלומה במעשיו".

כתוצאה מפעולותיו הוסבו נזקים כבדים ביותר: בכמה מקרים בוטלו טיסות ומטוסים הונחתו בנחיתת חירום, במקרים אחרים פונו בתי ספר ומוסדות יהודיים והוקפצו כוחות ביטחון רבים.

בנוסף, הנאשם הציע בדארקנט את שירותיו בביצוע שיחות הפחדה, סחיטה ואיום ובשליחת הודעות כאלו בדואר אלקטרוני – בתמורה לתשלום בביטקוין, שמונע אפשרות לעקוב אחר נתיב הכסף. הוא פרסם מחירון לשירותיו בהתאם ליעד השיחות המבוקש.

להתפוצץ בתוך זמן קצר

עוד נטען כי  בשל הפעולות הוא הרוויח כ-873 אלף שקלים בביטקוין. בשלב מסוים הוא אף שכר שני קבלני משנה שיבצעו עבורו חלק משיחות האיום.

כך, הנאשם התקשר 142 פעמים לשדות תעופה, חברות תעופה ותחנות משטרה, איים באומרו כי במטוסי נוסעים בטיסות מסחריות מסוימות הוטמנו מטעני חבלה העתידים להתפוצץ בתוך זמן קצר, או שיבוצע בהם פיגוע ירי.

כך למשל, איים על מטוס אל-על שעשה את דרכו לישראל, שיש פצצה במטוס. כתוצאה מכך, הוקפצו מטוסי קרב צרפתים ושווייצרים ללוות ולפקח על המטוס, על מנת ליירטו במידת הצורך. במקרה אחר איים הנאשם על שדה תעופה בקנדה, וכתוצאה מאיומיו הוסט מטוס נוסעים לשדה תעופה אחר, והנוסעים הוצאו מהמטוס במהרה בהליך של פינוי חירום במגלשות, ונפצעו שישה נוסעים.

עוד הוא איים על טיסת וירג'ין (Virgin) אוסטרליה, שהובילה להסטת המטוס לשדה תעופה אחר, עקב האיום, ולהשלכת כשמונה טון דלק מעל האוקיינוס טרם הנחיתה. במקרה אחר, הוא איים על המטוס ששימש את קבוצת הבוסטון סלטיקס מה-NBA, בעת שהיתה בדרכה למשחק, דבר שהוביל לעריכת סריקות במטוס. במקרה נוסף הוא איים שהוטמנה פצצה בטיסה פנימית של אמריקן איירליינס (American Airlines) בארצות הברית, מה שהוביל להנחתת המטוס ולפינוי הנוסעים.

באישום השני נכתב שבמשך שנתיים הנאשם התקשר לכ-2,000 גופים שונים, ובהם בתי ספר, קניונים, תחנות משטרה, בתי חולים, מוסדות יהודיים, מוסדות ציבוריים שונים ועוד, תוך שימוש בשיטות מתוחכמות להסוואת זהותו, ואיים עליהם כי מעשי טרור ורצח עתידים להתבצע באותם מקומות. כך, הוא איים על הקונוסוליה הישראלית במיאמי, וכוחות משטרה פינו את אנשי הקונסוליה. במקרה אחר הוא איים בית חולים בניו ג'רזי, והמטופלים פונו מבית החולים.

באישום השלישי נכתב כי הנאשם התקשר 48 פעמים לתחנות משטרה, וטען בפני השוטרים שהוא מחזיק בילדים קטנים או בבני משפחה כבני ערובה, וכי בכוונתו להוציאם להורג בתוך זמן קצר ולירות בשוטרים שיגיעו לכתובת. כך הוא עשה למשטרת ניו ג'רזי, כשטען שהוא חמוש ומחזיק שלושה ילדים כבני ערובה ובכוונתו לירות בראשם ובשוטרים שיגיעו למקום.

ניסה לסחוט כספים מסנטור

באישום נוסף הנאשם איים ואף ניסה לסחוט כספים באיומים מארנסטו לופז, סנאטור ממדינת דלוור בארצות הברית, וזאת על רקע הודעת גינוי פומבית שפרסם לופז כנגד מעשים קודמים שביצע הנאשם. בנוסף, הוא התקשר והטריד מספר פעמים את ג'ורג' ליטל, בכיר לשעבר במשרד ההגנה של ארצות הברית, בין היתר כשאמר לו שיחטוף את ילדיו ויהרוג אותם.

הנאשם נהג לתעד חלק ממעשי ההפחדה במחשבים שברשותו, תוך סידור הפעולות לפי תאריכים, סוגי המוסדות שאוימו, וכן תיעוד חלק מהדיווחים החדשותיים על הפאניקה שגרמו מעשיו.

עוד נכתב כי הנאשם הציע למכירה בדארקנט מדריכים וערכות ממוחשבות ואמצעים לזיוף תעודות זהות ומסמכים רשמיים, לייצור רעלים, לייצור סמים, להפצת וירוסים במחשב, לפריצה לחשבונות פייסבוק (Facebook) ו-ווטסאפ (WhatsApp), ואף לייצור חומרי נפץ ומטעני חבלה.

עוד מיוחס בכתב האישום תיווך לסחר בסמים בדארקנט. באישום האחרון הוא מואשם בעבירות של פרסום והחזקת חומרי תועבה פדופיליים, שנמצאו במחשבו.

חקירת הפרשה ביחידת הסייבר בלהב 433 התפרשה מאוסטרליה ועד ארצות הברית, ונערכה בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, באמצעות המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, לבין רשויות החקירה והתביעה הזרות – FBI, משרד המשפטים האמריקני, רשויות חקירה באוסטרליה ובמדינות נוספות.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים