האם מתקפת סייבר שיבשה את שיגור הטיל הבליסטי מצפון קוריאה?

סר מלקולם ריפקינד, שר החוץ הבריטי לשעבר, אמר כי יתכן שארצות הברית היא זו שהתערבה ומנעה את שיגורו המוצלח של הטיל הצפון-קוריאני

אילוסטרציה: BigStock

ביום א' השבוע צפון קוריאה ערכה ניסוי כושל לשיגור טיל בליסטי. כעת עולה הסברה כי כישלון השיגור נבע ממתקפת סייבר אותה ערכה ארצות הברית.

מפקד המטות המשולבים בדרום קוריאה דיווח כי הטיל לא הגיע רחוק מדי, וצבא ארצות הברית אישר את הפרטים וציין כי הטיל, ששוגר מהחוף המזרחי של המדינה המבודדת, התפוצץ "כמעט באופן מיידי". סוג הטיל עדיין לא זוהה ובצבא ארצות הברית ציינו כי הנושא נמצא בבדיקה. מהדיווחים עולה שמדובר בניסוי של טיל לטווח בינוני שהתפוצץ ארבע עד חמש שניות לאחר שיגורו.

ניסיון השיגור הכושל נערך יום לאחר מפגן כוח צבאי לציון יום הולדתו של מייסד המדינה קים איל סונג, סבו של השליט הנוכחי קים ג'ונג און.

להכשיל את השיגורים

הניסוי הצביע על התעלמות נוספת של המדינה המבודדת מהביקורת שהופנתה כלפיה מסין, על רקע ההתגרות בדרום קוריאה ובמדינות המערב. במצעד שנערך בבירה פיונגיאנג הוצג ארסנל הטילים של המדינה, בהם טילים בין-יבשתיים, טילים לטווח בינוני ואמצעי לחימה רבים – ביניהם טיל בליסטי בין-יבשתי חדש (ICBM) – המסוגל להגיע לארצות הברית.

בראיון ל-BBC אתמול (ג') אמר סר מלקולם ריפקינד, שר החוץ הבריטי לשעבר, כי יתכן שארצות הברית היא זו שהתערבה ומנעה את שיגורו המוצלח של הטיל הצפון קוריאני.

"השיגור היה יכול להיכשל משום שהמערכת אינה כשירה מספיק כדי לגרום לו לעבוד, אבל יש אמונה חזקה מאוד שארצות הברית – באמצעות מתקפות סייבר – הצליחה בכמה הזדמנויות להפריע לשיגורי מבחן שכאלה ולהכשיל אותם", אמר ריפקינד, "צפון קוריאה היא מדינה מתקדמת בכל הנוגע לתוכנית הנשק הגרעיני שלה, וזו עדיין עובדה – עובדה קשה".

לשרוף נכס פנימי

פרופסור מאתיו ססקס, מהאוניברסיטה הלאומית האוסטרלית, אמר אף הוא כי ישנה אפשרות סבירה שארצות הברית היא שהכשילה את שיגור המבחן של הטיל. הוא הוסיף כי אם ארצות הברית אכן הייתה מעורבת בחבלה, זה היה מבצע רחב היקף, שכנראה כלל הפעלה של מרגלים המוצבים בתוך צפון קוריאה.

"אנחנו יכולים לשער, למשל, כי שבב פגום הוחדר למערכת בשלב הבנייה של הטיל ושל מערכת השיגור שלו, ולחילופין, שהתוכנה השולטת על ההשקה נפרצה – או ששתי ההשערות נכונות יחדיו. או שמישהו במערכת חיבל בכוונה בשיגור", ציין ססקס.

"אני מניח שלעולם לא נדע את האמת: אחד הדברים המאפיינים סייבר וריגול הוא שאתה לא רוצה להודות בפומבי מהי מידת היכולת שלך, ואינך רוצה 'לשרוף' נכס פנימי – שסביר להניח כי הוא ייהרג בשל כך", סיכם ססקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים