One1 רכשה ממרכז השלטון המקומי את יתרת מניות אוטומציה החדשה

סכום הרכישה עומד על 18.8 מיליון שקלים ● הרכישה מעניקה ל-One1 בעלות מלאה על אוטומציה החדשה - לשעבר החברה לאוטומציה - ומנתקת את הקשר ההיסטורי בינה לבין מרכז השלטון המקומי

בבעלות מלאה של One1. אוטומציה החדשה

One1, המחזיקה 68.7% ממניות אוטומציה החדשה (לשעבר החברה לאוטומציה), רכשה לא מכבר את יתרת המניות, שנותרו כולן בידי מרכז השלטון המקומי, תמורת 18.8 מיליון שקלים. בכך הפכה One1 לבעלים היחיד והמלא על החברה, ומרכז השלטון המקומי ניתק את הקשר ההיסטורי שהיה לו עימה במשך שנים רבות.

בהודעה לבורסה ששלחה One1 נכתב כי "רכישה זו הינה במסגרת ההסכם בו נרכשו מניות השליטה בחברה לאוטומציה ממרכז השלטון המקומי ב-2014, שבמסגרתו נותרה יתרת המניות בידי המרכז". החברה ציינה עוד כי היא "איחדה באופן מלא את התוצאות הכספיות של החברה לאוטומציה בדו"חותיה הכספיים המאוחדים וכן כללה בדו"חותיה הפרשה בסכום שווה בקירוב לתמורת הרכישה, ולפיכך לא תביא העסקה לשינוי בתוצאות העסקיות של החברה".

מ-One1 נמסר לאנשים ומחשבים כי "אנחנו מאמינים בחברה ולכן מומשה האופציה להגדלת האחזקות".

ממצב גרוע בחזרה להיות שחקנית מרכזית בשוק המוניציפאלי

במרץ 2014 זכתה One1 במכרז לרכישת 51% ממניותיה של החברה לאוטומציה תמורת 12 מיליון שקלים, עם אפשרות למימוש רכישת האופציות של יתרת המניות. בתחילה הייתה דרישה למכור את כל המניות של המרכז ל-One1, אולם לאחר משא ומתן הסכימו הצדדים למכור לה 51% מהן ואת היתרה כעבור תקופת מבחן ולאחר משא ומתן.

במאי 2016 מונה ששי שילה לתפקיד מנכ"ל החברה, ששינתה בינתיים את שמה לאוטומציה החדשה. זאת, לאחר שהמנכ"ל הקודם של החברה, אלי אחי מרדכי, שמונה מיד עם רכישתה על ידי One1, פרש אחרי שנתיים בתפקיד, מסיבות אישיות.

בראיון לאנשים מחשבים עם כניסתו לתפקיד לא הסתיר אחי מרדכי את העובדה שמצבה של החברה היה רע הרבה יותר ממה שהיה ידוע בעת המכירה. "רק כשהתיישבתי על כסא המנכ"ל הבנתי עד כמה אני לא מכיר את החברה", אמר.

מאז ביצעה One1 באוטומציה החדשה שינוים ארגוניים וצעדי ייעול, והביאה אותה למצב שבו היא חוזרת להיות שחקנית מרכזית בשוק המוניציפאלי. זאת, בעיקר לאור התרחבות המגמה של ערים חכמות, שהביאה גם לכניסת חברות חדשות לשוק, עם פוטנציאל להגברת התחרות. זו אמורה, בסופו של דבר, להוזיל את עלויות המחשוב ברשויות המקומיות, שנשענות על הקופה הציבורית.

בכנס המנמ"רים בשלטון המקומי, שנערך באחרונה באילת, אמר מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שלמה דולברג, כי מכירת יתרת מניות החברה לאוטומציה היא מהלך מתבקש, שיאפשר לחברה להתחרות בשוק ולהתמודד במכרזים של השלטון המקומי – דבר שלא יכולה הייתה לעשות עד כה בגלל השותפות של המרכז בחברה.

קצת היסטוריה

החברה לאוטומציה נוסדה ב-1967 על ידי ממשלת ישראל, במטרה לפתח וליישם מערכות מחשוב לרשויות המקומיות. כמו כן, משמשת החברה כמוקד לייעוץ לרשויות למערכות עירוניות ממוחשבות וכן להכשרת עובדים בתחומים אלה. במשך שנים נתפסה החברה לאוטומציה כספק דומיננטי ברשויות המקומיות ובמקומות רבים יצרה תלות כלכלית וטכנולוגית, שמנעה כניסת מתחרים לשוק.

החברה ספגה ביקורת ממבקר המדינה בנוגע לליקויים ואי סדרים בהתנהלותה. ב-2004 חשף דו"ח  המבקר חריגה משמעותית בשכרו של יו"ר החברה, משה אלקסלסי, שבמשך 11 שנות כהונתו התחלפו 11 מנכ"לים. בין השנים 2008-2009 ידעה החברה לאוטומציה סכסוכי עבודה רבים, שהביאו לפרישת בכירים וגרמו נזק רב לתדמיתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים