"הענן יאפשר למנמ"ר לעבור מתחזוקת התאורה למהות העסק"

"על המנמ''ר לספק למנכ''ל חדשנות ויתרון תחרותי מבוססי IT - או להיות מוכן לעזוב את תפקידו", כך אמר לאנשים ומחשבים סבסטיאן מארוט, סגן נשיא לענן לאזור EMEA בגוגל

סבסטיאן מארוט, סגן נשיא לענן, EMEA, גוגל. צילום: יח"צ

"המנמ"רים, כמו כלל תעשיית המחשוב, נדרשים לעבור שינוי. השינוי אינו טכנולוגי, אלא תפיסתי. עליהם לעזוב, סוף סוף, את האחריות שלהם על תחזוקת התאורה, ולהביא לכך שהמחשוב יהיה רכיב אינטגרלי במהות של העסק", כך אמר סבסטיאן מארוט, סגן נשיא לענן, EMEA (ראשי תיבות אירופה, המזה"ת ואפריקה), גוגל (Google).

מארוט ביקר בישראל בשבוע שעבר. בראיון לאנשים ומחשבים הוא אמר כי "יש למנמ"רים הרבה מטלות על ראשם. יש את כל המטלות הידועות – אספקת יותר מוצרים ושירותי IT ללקוחות החיצוניים והמשתמשים הפנימיים; עשיית יותר (IT) בפחות (כסף); מענה לאתגרים הטכנולוגיים; אבטחת מידע; בידול ותחרותיות; סיוע לגידול העסקי".

אלא, ציין מארוט, "מעל כל המטלות הברורות והמוכרות הללו, מזדקרת לה שאלת-על: מה תפקיד ה-IT בעידן החדש? איך נערכים למסע הדיגיטלי אותו ארגונים נדרשים לעבור? איך להזריק חדשנות למחשוב, באופן שהוא ייטיב עם הארגון? איך לספק מוצרים ושירותים חדשים בעידן הדיגיטלי? מיהו השותף למסע? רוב החברות מבינות כי המדובר בטכנולוגיה משבשת, והן רוצות לדעת כיצד לצלוח את המים הסוערים בשלום, בלי להירטב".

תחילתו של מסע ארוך

"השאלה החשובה לטעמי", אמר מארוט, "היא איך לעשות זאת עם השותף הנכון. נדרש לערוך את המסע הדיגיטלי בזהירות ובאופן מושכל. המחשוב החדש כולל שלוש רגליים: ענן, ניידות ומכונות למידה".

"למרות הדיבורים הרבים על הענן", אמר מארוט, "הוא נמצא בשלב מאוד מוקדם. רק 5% מההשקעות של מערכי המחשוב בארגונים מופנה לתחום. זוהי תחילתו של מסע ארוך".

"אני נמצא בגוגל שש שנים", אמר מארוט. "בשנה וחצי האחרונות אנו רואים כי כל השוק החל בהתעניינות, או בהגירה – לעבר הענן. אין מדובר רק בחברות סטארט-אפ, שנולדו בענן, אלא גם בארגונים 'כבדים', דוגמת HSBC. כולם הולכים לשם".

המניעים למעבר לענן, הסביר, "אינם רק הצורך בצמצום הוצאות ה-IT, אלא ההבנה כי הענן יכול להיות מאפשר של חדשנות, גורם המביא לבידול הארגון, כזה המוסיף ערך עסקי.

ארגונים מכלל מגזרי התעשייה נמצאים בשלב בו הם פועלים בשני כיוונים במקביל – תחזוק של מערכות המורשת הקיימות, והליכה לענן, באופן מדורג. אף אחד לא עובר לענן ב-Big Bang, בבת אחת".

לשאלת אנשים ומחשבים על המענה לחששות מפני אירועי אבטחת מידע בענן, השיב מארוט כי "אני רואה זאת הפוך: אבטחת מידע איננה מחסום בהליכה לענן, אלא גורם מדרבן. הרבה יותר מאובטח לעשות IT אצלנו. יש לנו בגוגל 700 מהנדסים שמתמקדים בלעשות רק דבר אחד: ענן מאובטח.

אנו החברה שמשקיעה הכי הרבה באבטחת תשתיות – מהדטה סנטרים ועד הרשת. גוגל היא החברה הכי מותקפת בעולם, אז רכשנו מיומנות בתחום. אנו תופסים את האבטחה כחלק מהגנה רחבה יותר, כזו העונה לרגולציות השונות, לצד השמירה על הפרטיות".

"המכשול במעבר לענן נובע משמרנות"

"המכשול במעבר לענן הוא השמרנות של אנשי ה-IT", ציין. "יש להם הרבה נתונים בדטה סנטר, אז הם הולכים לענן במתינות, צעד אחר צעד. חברות עוברות לגוגל כי אנו בענן כבר 18 שנים, התחלנו עוד במילניום הקודם, ב-1998. יש לנו מומחיות בענן, עשינו כמה פרויקטים בתחום, המשרתים מיליארד משתמשים. אנו בונים את הכל בעצמנו ומספקים שרידות".

הוא הוסיף כי "אחת היכולות המבדלת אותנו היא ניהול הנתונים ויכולת חיקור עם שאילתות. כשזה בא עם מכונה לומדת, לטובת ניתוח מעמיק וחיזוי – כמו אצלנו, זה עושה את הבידול. מימיה הראשונים, גוגל פיתחה כלים כדי לטפל במידע. הענן הוא החצנה של המקום לטיפול במידע".

לשאלת אנשים ומחשבים אודות המתחרים בענן, השיב מארוט כי "אנו לא השחקן הכי גדול בשוק, אך אנו השחקן שגדל בענן הכי מהר".

מארוט ישוב לישראל בחודש הבא, וישתתף בכנס הענן Google Cloud Next, שייערך בתל אביב זו השנה השלישית ברציפות, ב-10 למאי.

לספק למנכ"ל חדשנות ויתרון תחרותי

"בין עשרות המדינות שבאחריותי", אמר מארוט, "ישראל נמצאת בשכבה העליונה, לצד גרמניה, צרפת ואנגליה. אני בפירוש רואה פה התקדמות בהיבט הדיגיטציה של ארגונים לעומת מדינות אחרות".

לדבריו, "ישראל היא שוק חשוב עבורנו ואנו מביאים לפה משאבים טכנולוגים, ואף מגדילים את היקף כוח האדם, על מנת לתמוך בצמיחה שלנו".

"גוגל רצינית בעסקי הענן", סיכם מארוט. "זה אחד העסקים הגדלים שלה. אנו משקיעים רבות כדי לסייע לארגונים להגר לענן ולהניב מהמסע תועלות עסקיות, ליצור שירותים ומוצרים חדשים, להפחית עלויות ובסוף היום גם להביא תועלות ללקוחות שלהם. על המנמ"ר לספק למנכ"ל חדשנות ויתרון תחרותי מבוסס IT – או להיות מוכן לעזוב את תפקידו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים