"על המכונות ללמוד איך לתקשר עם בני האדם – ולא להיפך"

לדברי ז'וליאן סימון, אוונגליסט טכנולוגי ב-AWS, "יהיה נפלא אם נוכל פשוט לדבר עם אפליקציות בשפתנו שלנו - ולקבל תשובות באותה הדרך"

ג'וליאן סימון, אוונגליסט טכנולוגי ב-AWS. צילום: פלי הנמר

"ממשקי האדם-מכונה הסטנדרטיים הנוכחיים מסורבלים ולא טבעיים לבני אדם. הקלדה על מקלדת אינה טבעית והקלדה על 'מקלדת' בטלפון החכם מסובכת אף יותר. יהיה נפלא אם נוכל פשוט לדבר עם אפליקציות בשפתנו שלנו ולקבל תשובות באותה הדרך. אחרי הכול, על המכונות ללמוד איך לתקשר עם בני האדם – ולא להיפך", כך אמר ז'וליאן סימון, אוונגליסט טכנולוגי ב-AWS.

סימון התראיין ב-AWS Pop-up Loft, חלל עבודה שהקימה חברת הענן של אמזון (Amazon) בבית המידות ברחוב לילינבלום 23 בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. במקום מתקיימת בנוסף סדרת אירועים, והוא החל את הפעילות בשבוע שעבר וייסגר ב-5 באפריל.

לשאלת אנשים ומחשבים על ההבדל בין שאילתות ממידע המאוחסן בענן לבין שאילתות במחסן הנתונים השיב סימון כי "כשמדובר בעיבוד נתונים, אין פתרון קסם: אין טכנולוגיה יחידה שיכולה להתמודד ביעילות עם כל תרחישי השימוש. הענן של AWS מאפשר ללקוחות לבחור את הטכנולוגיה המתאימה לתרחישי השימוש שלהם: לבסיסי נתונים יחסיים, לאפליקציות NoSQL, לאפליקציות Amazon EMR או לאחסון נתונים. יש לנו את Amazon Athena לשאילתות אד-הוק מנתונים ב-S3 של אמזון. כך, יש ללקוחות מגוון אפשרויות וגמישות בהרצת ניתוחים. הם לא צריכים עוד לנהל את התשתיות ויכולים להתמקד במשימות שמאפשרות קבלת ערך מהנתונים שלהם".

לדברי סימון, "השימוש ב-Athena מאפשר להריץ שאילתות SQL על נתונים המאוחסנים ב-S3. אין צורך להקים או לנהל תשתית או להעלות נתונים: כל שיש לעשות הוא לציין את תצורת הנתונים (מובנים, לא מובנים או טוריים) וליצור טבלה התואמת למבנה שלהם – פעולה שאורכת שנייה. אחרי שזה בוצע, אפשר להריץ שאילתות על הנתונים, תוך שימוש ב-SQL סטנדרטי. השירות קל לשימוש ולא יקר, והלקוחות מחויבים בהתאם לנפח הנתונים שנסרקו. זהו פתרון מהיר ופשוט לשאילתות אד הוק בשכיחות נמוכה: אין צורך ליצור או לשלם עבור אשכולות מחשוב ואין צורך להמתין לטעינת הנתונים".

יתרון נוסף, לדבריו, "נובע מכך שהשירות מסייע להבנה של שפה טבעית, לזיהוי תמונות ועיבוד קול לטובת האפליקציות של הארגון. זה בדיוק הדבר שאנחנו מנסים לפתור באמצעות שירותים אלה: לאפשר לבני אדם לתקשר עם מכונות בצורה פשוטה ואינטואיטיבית".

הענן הפרטי הווירטואלי של אמזון

עוד הוא ציין כי "שירות Amazon VPC מאפשר ללקוחות לבנות ולנהל סביבה פרטית שלהם בענן של AWS. על אף ש-VPC היא טכנולוגיית ענן, מרבית המושגים דומים מאוד לאלה שבהם משתמשים ברשתות פיזיות: ניתוב, הקצאת כתובות IP, הרשאות, חומות הגנה, שירותי NAT וכן הלאה. כך, לקוחות יכולים לנהל שליטה ובקרה הדוקות על התנועה שנכנסת ויוצאת מהרשת, להגדיר את ארכיטקטורת הרשת שלהם, ליישם את כללי האבטחה שלהם ועוד. הם יכולים ליישם ארכיטקטורות היברידיות על ידי חיבור התשתית המקומית ל-Amazon VPC".

סימון סיים בציינו כי "אבטחה היא בעדיפות ראשונה שלנו. תשתית הענן של AWS תוכננה כך שתהיה סביבת המחשוב הגמישה והמאובטחת ביותר. הגודל של AWS מאפשר השקעה גדולה ומשמעותית באכיפת אבטחה ובאמצעי נגד, בהשוואה למה שחברות אחרות יכולות להרשות לעצמן. במרוצת השנים יישמנו שירותים רבים שאפשרו ללקוחות להגיע לרמות אבטחה גבוהות ביותר. Amazon IAM מאפשר ללקוחות ליצור משתמשים והרשאות למשתמשים ולאפליקציות. השירות תומך בתכונות מתקדמות כאימות רב-שלבי או הנהגת אחידות זהויות. Amazon KMS מאפשר ללקוחות להשתמש בהצפנה ברמה צבאית כדי להגן על הנתונים המאוחסנים בענן שלנו. Amazon CloudTrail מנהל רישום של כל קריאת API המבוצעת בחשבון AWS – דבר שמסייע לצרכי התאמה רגולטורית או לצרכי חקירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים