אלי שקד, VMware: "אנו בעיצומו של המסע המטאמורפוזי לענן"

שקד, המנכ''ל החדש של הסניף הישראלי של ענקית הוירטואליזציה, אמר לאנשים ומחשבים כי "הדרך להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית החלה עם ה-SDDC - כעת נדרש להזריק לארגונים חדשנות" ● "התפיסה השלטת היא שהתוכנה היא מלכת ה-IT"

אלי שקד, מנכ''ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

"ארגונים מבינים כי ההליכה לעבר הענן היא לא 'Nice to have' אלא הכרח המציאות. חלקם כבר החלו במסע המטאמורפוזי אל עבר הענן, כחלק מהפיכתם לארגון דיגיטלי, והשוק נמצא בעיצומו של התהליך", כך אמר אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל.

שקד דיבר בפתח אירוע הבכירים השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אמש (א') במועדון זאפה בהרצליה, בהשתתפות יותר מ-100 מנמ"רים ומקבלי החלטות בשוק המקומי.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

כפי שפורסם בלעדית בשבוע שעבר באנשים ומחשבים, שקד מונה למנכ"ל החדש של VMware ישראל. בתפקידו האחרון שימש שקד, בן ה-42, כמנהל צוות מכירות ממשלתי, ציבורי ופיננסי – בסניף הישראלי. הוא עובד ב-VMware כחמש שנים ומחליף בתפקיד את נתי אמסטרדם. בפברואר השנה פורסם בלעדית באנשים ומחשבים כי אמסטרדם עבר ל-Nvidia.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שקד כי, "הסניף הישראלי נמצא במגמה חיובית של פעילות. בכוונתי להמשיך את המגמה הזו, עם הצלחות נוספות. נעמיק ונרחיב את הפעילות המקומית".

המנמ"רים כיום, אמר שקד, "ניצבים מול שלל אתגרים – טכנולוגיים, תפעוליים ותקציביים. עליהם לפצוח במסע לשינוי מעמיק במערך המחשוב שלהם, שסופו הוא בניית ארגון חדש, דיגיטלי. הדרך לשם עוברת בדטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC. זהו הבסיס של הארגונים במסעם לבניית תשתיות IT חדשות".

לפני כמה שנים, אמר שקד, "VMware יצאה עם התפיסה של SDDC. אז זה היה בגדר רעיון – ומאז הוא קרם עור וגידים ומתממש". לדברי שקד, "יותר ויותר ארגונים הבינו את הרעיון והתועלות הגלומות בו, וארגונים רבים החלו לממש אותו".

מימוש התפיסה, ציין שקד, "נעשה בשלבים. הראשון היה וירטואליזציה של השרתים. לאחר מכן הגיע השלב של וירטואליזציה בשכבת התקשורת ואבטחת מידע, על בסיס NSX. כעת אנו בעיצומו של השלב השלישי – וירטואליזציה של האחסון".

"לצד זאת, הארגון נדרש לטפל בעולם הניידות, עם פתרונות AirWatch. וירטואליזציה של האחסון היא השלב האחרון של ניתוק מלא מהחומרה, שיאפשר ניוד מלא של ה-IT הארגוני בענן – לפי הצורך". הוא הוסיף כי "מימוש ה-SDDC מניב כמה תועלות: יעילות, אג'יליות, חסכון תפעול, קיצור זמן התגובה למשתמשים הפנימיים, ולאחריהם – ללקוחות הארגון החיצוניים".

התהליך ייארך זמן

הארגונים, ציין שקד, "עוברים ממערכות המחשוב המסורתיות שלהם לעבר מערכי המחשוב החדשים. אלא שמדובר בתהליך שייארך זמן, ועד אז ארגונים נדרשים לעבוד על גבי תשתיות היברידיות, של ישן וחדש יחדיו. לקוחות ארגוניים שוקלים את הטמעה של הענן ההיברידי, כדי לרכוש שירותים גם בענן הציבורי, ואנו מסייעים להם בכך".

הוא הוסיף כי "במקביל, החברה מתמקדת סביב הענן הפרטי. מדובר באתגר משמעותי, שכן מנמ"רים רבים מתמודדים עם הצורך בגמישות ובשינוי תוך כדי תנועה".

בקרוב, אמר שקד, "נלך לענן הציבורי. בשל שיתוף הפעולה שלנו עם אמזון (Amazon) נציע ללקוחות הארגוניים ענן היברידי עם פתרונות משלימים – למי שרוצה להיות בענן שכזה, אבל בלא המגבלות הקיימות בו – מענה אותו ניתן בענן ההיברידי".

"הדרך להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית החלה עם ה-SDDC", סיכם שקד, "וכעת נדרש להזריק חדשנות. ארגוני אנטרפרייז רבים בקרב לקוחותינו ערכו את השינוי הזה, בכל מגזרי התעשייה – והם מהווים את העדות לחשיבות התפיסה, לפיה התוכנה היא מלכת ה-IT".

שמוליק ענתבי, מנהל אזור אגן הים התיכון, VMware. צילום: ניב קנטור

שמוליק ענתבי, מנהל אזור אגן הים התיכון, VMware. צילום: ניב קנטור

שמוליק ענתבי, מנהל אזור אגן הים התיכון, VMware, פתח את האירוע ואמר כי "כשהתחלנו את הפעילות בישראל לפני עשור שנים, היינו ארבעה עובדים בחברה. פעלנו בתחום הווירטואליזציה של השרתים".

"בחלוף השנים, החברה גדלה, והסניף הישראלי מונה 120 עובדים, וכולל מחלקת שירותים מקצועיים גדולה. כך, כיום אנו יודעים להסב את כלל הדטה סנטר לווירטואלי".

את האירוע חתמה הופעתה של הזמרת, יובל דיין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים