"הבלוקצ'יין – הזדמנויות אך גם אתגר"

לדברי ד"ר יואב אינטרטור, CTO בנק הפועלים, "מאפייני טכנולוגיית הבלוקצ'יין מבהירים שכלל לא משנה אם הביטקוין יצליח או לא - הטכנולוגיה צפויה להשפיע על מרבית התעשיות"

ד''ר יואב אינטרטור, ראש מרכז החדשנות והטכנולוגיה ב-J.P.Morgan ישראל. צילום: ניב קנטור

"במהלך השנתיים האחרונות השתתפנו באירועים רבים, והצגנו את נושא הבלוקצ'יין (Blockchain), אולם לוועידה הזו יש מטרה מעט שונה: אנחנו לא רק מתמקדים בשאלה 'מהו בלוקצ'יין' – אלא בהזדמנויות ובאתגרים ריאליים, של ממש", כך אמר ד"ר יואב אינטרטור, CTO בנק הפועלים.

ד"ר אינטרטור דיבר בכנס שערך בנק הפועלים בנושא טכנולוגית הבלוקצ'יין, בשיתוף BNY Mellon. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') באולם אירועים East בתל אביב. את הכנס הנחה לובו ויזנר, מוביל חדשנות, בנק הפועלים.

"מאפייני טכנולוגית הבלוקצ'יין", ציין ד"ר אינטרטור, "מבהירים לנו שכלל לא משנה אם הביטקוין יצליח או לא – הטכנולוגיה צפויה להשפיע על מרבית התעשיות. כך, וולמארט (Walmart) בוחנת שימוש בטכנולוגיה לעקוב אחר איכות ושרשרת אספקת המזון מהיצרן לצרכן".

"חברות סטארט-אפ מפתחות בטכנולוגיה הזו מערכות לניהול רישומיים רפואיים. כדי להילחם בשחיתות, גיאורגיה החלה ביישום הטכנולוגיה לאמת עסקות נדל"ן. ההשפעה שלה זולגת מעולם הבנקאות והפיננסים לכלל התעשיות".

"מעבר ליתרונות של אבטחה וחסכון", ציין ד"ר אינטרטור, "אחד היתרונות הברורים של בלוקצ'יין הוא השקיפות שהיא מאפשרת. שקיפות זו תביא להגברת אמון בנותן השירות. לשימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, אם הוא מנוצל נכון, יש פוטנציאל רב עבור ממשלות, רשויות מקומיות ומנהיגים – לשפר את אמון הציבור בהם, אמון שבשנים האחרונות עורער".

אלכס בלטין, ראש היחידה לעסקים מתפתחים ומוביל גלובלי של בלוקצ'יין, BNY Mellon. צילום: ניב קנטור

אלכס בלטין, ראש היחידה לעסקים מתפתחים ומוביל גלובלי של בלוקצ'יין, BNY Mellon. צילום: ניב קנטור

"אין ספק שהבלוקצ'יין היא טכנולוגיה משבשת. כולם יודעים זאת, אבל מעטים יודעים מה לעשות איתה", ציין ד"ר אינטרטור, "לטכנולוגיה משבשת יש שלושה מדדים: מהירות, יעילות ומחיר. בלוקצ'יין עונה על כל השלושה: נוכל ליצור פתרונות מהירים יותר עבור הלקוח הסופי, מאובטחים יותר וגם לשנות תהליכים בצורה יעילה יותר".

הוא סיכם באומרו כי "בבנק הפועלים אנחנו בוחנים באופן מעמיק את השימוש בבלוקצ'יין, מתנסים בטכנולוגיה ולומדים את המשמעויות שלה על הבנקאות העתידית".

"רצינו להגדיל את חוסן המערכות"

אלכס בלטין, ראש היחידה לעסקים מתפתחים ומוביל גלובלי של בלוקצ'יין, BNY Mellon, אמר כי "לטכנולוגית הבלוקצ'יין יש יתרונות רבים והיא תתפתח מעבר לתעשיית הפיננסים בלבד. הטמענו את הטכנולוגיה כי רצינו להשיג התאוששות מידע מהירה ולהגדיל את חוסן המערכות".

לדברי בלטין, "הטכנולוגיה כיום חייבת להיות קשורה להיבטים עסקיים ורגולטורים. הבנקים מתאפיינים בריבוי מערכות IT, בריבוי טכנולוגיות ובמערך מחשוב מורכב. מה שבנק נדרש לו הוא להמשיך את מסר האמינות – וזו מתקבלת על ידי טכנולוגית בלוקצ'יין".

כך, אמר בלטין, "פיתחנו מערכת בדיקה אשר ממנפת את טכנולוגיית בלוקצ'יין, ליצירת גיבוי לתיעוד של עסקאות הברוקראז' שלנו. המערכת החדשה פותחה כחלק ממאמצי הבלוקצ'יין הנרחבים של הבנק. השימוש בטכנולוגית בלוקצ'יין אפשר לנו לבנות את מנגנון ההתאוששות ושחזור הנתונים בתקופה קצרה יחסית, עם קבוצה קטנה יחסית של עובדים – ולקבל את החוסן הנדרש".

הוא סיכם באומרו כי "שילוב של טכנולוגיית בלוקצ'יין עשוי לשפר את החוסן הכולל, על ידי ביזור נקודות סיכון, ובכך לצמצם את האפשרות של אובדן נתונים בעת ביצוע עסקים. הא מביא לחשיפה אוטומטית של שירותים. בסופו של יום, בלוקצ'יין מעניק יכולת למכן את התהליכים, לייעול ולמיטוב שלהם – עם חוסן. אנו בוחנים כיצד אנו יכולים להרחיב את הפעילות בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים