הממשלה תכשיר אלפי אקדמאים למקצועות ההיי-טק

תקציב הפרויקט הוא 10 מיליון שקלים, והפיילוט שלו, שיחל בקרוב, יקיף כ-60 אקדמאים, שיאותרו בהתאם לדרישות החברות בתעשייה ● את הפרויקט יזם האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות

ארז צור, יו"ר משותף של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. צילום: פלי הנמר

הממשלה מתחילה בימים אלה בפרויקט שבמסגרתו יוכשרו אלפי אקדמאים, בוגרי פקולטות ומסלולים מדעיים, לעבודה בחברות היי-טק. היא הוציאה לפני ימים אחדים קול קורא שמזמין את הגופים העוסקים בהכשרת כוח אדם להיי-טק להגיש הצעות. הפיילוט יחל בקרוב ויקיף כ-60 אקדמאים, שיאותרו בהתאם לדרישות כוח האדם של החברות. תקציב הפרויקט נאמד ב-10 מיליון שקלים.

הפרויקט הוא חלק מהחלטת ממשלה מהשנה שעברה, שעוסקת בדרכים למתן מענה למחסור החמור במהנדסים בהיי-טק, שנאמד ב-10,000 אנשים ומקשה על פעילות החברות.

מי שיזם, תיאם והוביל את המהלך הוא האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), בשיתוף חברות מובילות בתעשייה, ומשרדי הכלכלה, ראש הממשלה והרווחה.

"יש מאגר עצום של אקדמאים שיכולים להיקלט בתעשייה"

לדברי ארז צור, יו"ר משותף של IATI, "הפרויקט הזה הוא חלק מתוכנית כוללת שאנחנו שותפים בה, שמטרתה לתת מענה למחסור החמור במהנדסים שהמדינה נקלעה אליו במשך השנים, והוא אמור לתת תשובה ליוזמות להביא מהנדסים מחו"ל. יש בישראל מאגר עצום של בוגרי אוניברסיטה במקצועות המדעיים שבהכשרה לא ארוכה, של חצי שנה, יכולים להיקלט במהירות במרכזי הפיתוח והמחקר של החברות הרב לאומיות שעובדות בישראל ושל החברות הישראליות".

הוא ציין ש-"IATI – איגוד שכולל את כל חברות ההיי-טק הפועלות בישראל, גיבש תוכנית אסטרטגית בת שלושה שלבים לפתרון המחסור בכוח אדם. התוכנית מחולקת לטווחים הקצר, הבינוני והארוך". כאחד הפתרונות לטווח הקצר הוא ציין את אליפות הסייבר לבתי הספר, שנערכה אתמול (ג') ושגם בה שותף האיגוד. "מדובר בתלמידי תיכון שבעוד 5-7 שנים, לאחר שירותם הצבאי, יוכלו להצטרף לתעשיית ההיי-טק", אמר צור.

"הכשרת האקדמאים היא פתרון נוסף שנועד לתת מענה לטווח הקצר", ציין. "אנחנו מעריכים שבתוך כמה שנים נכשיר אלפי אקדמאים לתעשייה, על פי הביקוש".

צור הוסיף שכבר במהלך הכשרתם ישובצו האקדמאים לעבודה מעשית ואף יקבלו מענק מסוים מהממשלה, מאחר שהם לא יוכלו לעבוד בתקופה זו. אף אחד אמנם לא מבטיח לאקדמאים שישתתפו בהכשרה תעסוקה, אבל לאור המחסור החמור בכוח אדם, ההערכה היא שהם ייקלטו במהירות בחברות, שיאתרו אותם בתקופת ההכשרה וילוו אותם במהלכה.

קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית האיגוד, ציינה ש-"המימוש של הפרויקט הוא אחד ההישגים החשובים שלנו בשנים האחרונות. זוהי המהות העיקרית של פעילות האיגוד, שממצב את עצמו כגוף מתכלל, שמהווה פלטפורמה לפעילות משותפת של כל הגורמים בממשלה ובתעשייה".

לדבריה, "רתמנו גורמים שונים ממשרדי ממשלה ומגופים אחרים, ולמרבה ההפתעה כולם גילו רוח צוות ונכונות לשיתוף פעולה, מה שאינו מובן מאליו במקרים כאלה. כולם מבינים את גודל השעה ואת הקריטיות שבסגירת המחסור בכוח אדם בתעשייה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנחם סגל

    פרוייקט שנדון מראש לכישלון. במקום לטפל במקור נהיינו מומחים לקיצורי דרך ועוד מקור לזרוק את כספי המדינה והמיסים לחינם.

  2. Dee

    רעיון טוב בעיקרו, אך מוזר שמתכוונים להשקיע עשרה מיליון שקל ב-60 איש, כשחסרים 10,000...

אירועים קרובים