רועי פולניקוויאט, יבמ ישראל: "כל ארגון נוגע כיום בענן"

"המגמה אליה פונה התעשייה היא לכיוון פיתוח פתרונות חכמים - תחבורה חכמה, ערים חכמות, פתרון למגזר הפינטק, והנגשת שירותים בענן הציבורי", כך לדברי פולניקוויאט, מוביל תחום חוסן ושירותי מערכות, GTS בחברה

רועי פולניקוויאט, מוביל תחום חוסן ושירותי מערכות, GTS ביבמ ישראל. צילום: קובי קנטור

"שוק מחשוב הענן נמצא בתהליך גידול, כל ארגון נוגע כיום בענן. לפני שנתיים, ארגונים נכנסו לתחום על מנת להטמיע שירותים, הלכו לענן במודל של תשתיות כשירות, IaaS, כאשר המניע היה הפחתת עלויות. כיום המניע הוא חידוש של אפליקציות והנגשת שירותים בענן", כך אמר רועי פולניקוויאט, מוביל תחום חוסן ושירותי מערכות, GTS ביבמ (IBM) ישראל.

פולניקויאט דיבר בפתח פורום חדש מבית אנשים ומחשבים, שעל הקמתו הוכרז היום (א'): פורום תשתיות ודטה סנטר. את המפגש, שנערך ב-Yes Planet בראשון לציון, פתח גיל זיסו, מנהל תשתיות ואבטחת מידע, דואר ישראל.

לדברי פולניקוויאט, "המגמה אליה פונה התעשייה היא לכיוון פיתוח פתרונות חכמים – תחבורה חכמה, ערים חכמות, פתרון למגזר הפינטק, והנגשת שירותים בענן הציבורי".

מגמות חדשות אלו, ציין פולניקוויאט, מציבות אתגרים בעולם ניהול התשתיות בארגונים. "ארגונים רבים מבינים כי ל-IT המסורתי אין תחליף בהיבטים מסוימים – בהיבטי עלויות ותועלת, כמו גם בהיבטי אבטחת מידע. מנגד, הם רואים את התועלות שבמחשוב ענן".

מהדטה סנטר אל הענן בצורה מהירה ופשוטה

כך, אמר פולניקוויאט, "הולך ונוצר מצב חדש, של קיום בשני העולמות: מצד אחד הנתח של הענן הציבורי יגדל, ומצד שני, 50%-40% משירותי ה-IT של הארגון יישארו צמוד ללקוח, בחצר שלו, אם במודל המסורתי ואם בענן פרטי. כלומר, אף שהמחשוב המסורתי יקטן, על חשבון העננים הפרטי והציבורי, הוא עדיין יישאר". הוא ציטט מחקר, לפיו 70% מהמנמ"רים שהשיבו לו, אמרו כי הם יהיו צפויים לעבוד באופן משולב, המערב בין ה-IT המסורתי והענן.

כך, ציין פולניקוויאט את שיתוף הפעולה של הענק הכחול עם VMware, שבמרכזו חבילה חדשה של שירותי ענן המיועדים לארגוני אנטרפרייז. החבילה CfaaS (ר"ת Cloud foundation as a service), אמר, "מאפשרת לארגונים להעביר את עומסי העבודה שלהם מהדטה סנטר אל הענן בצורה מהירה ופשוטה".

"בניגוד למצב הרגיל, שבו ההעברה הזו לוקחת שבועות או חודשים, הרי שבאמצעות החבילה החדשה ההגירה לענן לוקחת שעות ספורות בלבד. חבילת ה-CfaaS מיועדת ללקוחות האנטרפרייז משום שהיא פונה בעיקר לארגונים המבקשים לעבוד עם הענן ההיברידי. אנחנו רוצים לספק ללקוחות מעבר קל ונוח מהדטה סנטר אל הענן. אנו מספקים מענה לארגונים רבים, שמבקשים ליצור הזדמנויות עסקיות חדשות ולהתפתח, בזמן שהם משתמשים בצורה הטובה ביותר בתשתיות ה-IT הקיימות שלהם בסביבת הענן ההיברידי".

מוכנות לענן ציבורי

"שירותי ה-IT הולכים לכיוון השכבות הגבוהות", הסביר פולניקוויאט. "הפתרון ההיברידי יתפוס תאוצה, כיוון שהוא עונה על הצורך של ארגונים לשלב בין היתרונות בשימוש בענן פרטי לחלק מהשירותים, לצד הרצון לשלב את היתרונות הגלומים בענן הציבורי". לדבריו, "כאשר רכשנו, בשנת 2013 את SoftLayer, גילינו שיש לנו 600 לקוחות בארץ, שאיננו מכירים – כי הם נולדו בענן".

פולניקוויאט סיים את דבריו בהציגו סיפור לקוח. הארגון, סיפר, נדרש היה למעבר לוגיסטי – לא טכנולוגי. היה עליו לעבור מבניין לבניין. "תוך כדי בחינת מצאי ה-IT שלו, התגלו לא מעט אתגרים: היה לו אוסף חומרות ישנות, היו לו בעיות תחזוקה מורכבות, עם קשיים בניהול ומחזור חיי הדטה סנטר, לא היה לו מענה לגיבוי ול-DR. בנוסף, היה לו צוות IT מצומצם, הוא נדרש לתפעול סביב שעון, והיו לו שירותים רבים אותם הוא נדרש לנהל".

הפתרון שהוצע לארגון, ובו הוא בחר, אמר פולניקוויאט, "הוא ענן פרטי-היברידי מנוהל. לצד כל התועלות, לרבות צמצום העלויות – הוא קיבל מוכנות לענן ציבורי".

פולניקוויאט סיכם באומרו כי "היום ארגונים רבים עושים את דרכם לכיוון הענן. אף שלארגוני אנטרפרייז הדבר קשה יותר, עדיין ניתן לעשות זאת. ישנם מקומות בהן ניתן להשיג דריסת רגל בענן, בסביבות IT פחות קריטיות, בעולמות הפיתוח, וכך ניתן להשיג את התועלות הגלומות במחשוב ענן. ליבמ יש את היכולות לשילוב הנכון בין הענן הפרטי והציבורי, משכבת הדטה סנטר ועד ליכולות תזמור מתקדמות – וזאת לצד שילוב פתרונות ליישום ולניהול DR והמשכיות עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים