הממשלה תקים לשכה שתיתן שירותי IT לבנקים קטנים ובינוניים

"התחרות לא תבוא מצד בנקים חדשים שיקימו פה סניפים ולא הגיוני שבנק מסחרי אחד יאפשר שיתוף נתונים עם בנקים מתחרים", אמר שר האוצר, משה כחלון ● "לכן, הממשלה מקימה לשכת שירות, שתשרת את כלל הבנקים", ציין

שר האוצר, משה כחלון. צילום: גיא אסייאג

"הממשלה עומדת להקים לשכת שירות מבוססת IT, שתיתן מענה לבנקים הקטנים והבינוניים, כדי לפתוח את שוק הפיננסי לתחרות", כך חשף אמש (ג') שר האוצר, משה כחלון, שהיה אורח הכבוד באירוע שערכה TCS ישראל באולם לורנס ביפו.

האירוע התקיים לרגל העלייה לאוויר של מערכת הליבה הבנקאית של TCS, שהוטמעה בהצלחה בבנק יהב, באחד הפרויקטים היותר שאפתניים שנערכו עד כה במגזר הבנקאות בישראל ובעולם בכלל.

TCS היא חברה בת של התאגיד ההודי TATA. באירוע נכחו גם שגריר הודו בישראל, פוואן קאפור, מנהל התפעול הראשי של TCS העולמית, נרג'אן גנפאת'י סוברמניאם (המכונה NGS), בכירים נוספים מהחברה וצמרת המגזר הפיננסי בארץ.

כחלון דיבר באירוע על הרפורמה בבנקים. "היא יוצאת לדרך", הכריז. הוא ציין כי "יש דברים שהם בשליטת הממשלה, כמו הפרדת כרטיסי אשראי וחקיקה מעודדת תחרות, אבל מערכת כמו שמושקת היום בבנק יהב יכולה לצאת רק מהמגזר הפרטי".

"אנחנו דוגלים בתחרות וריבוי שחקנים", ציין שר האוצר. "אני מקווה שהמערכת של TCS תיתן מענה לכמה שחקנים ותעודד כניסת שחקנים חדשים".

מימין: נרג'אן גנפאת'י סוברמניאם, מנהל התפעול הראשי של TCS העולמית; ורון קאפור, ראש אזור אפריקה והמזרח התיכון ב-TCS; משה כחלון, שר האוצר; ראווי ויסוונת'אן, נשיא שווקים מתפתחים ב-TCS; ואיל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל. צילום: גיא אסייאג

מימין: נרג'אן גנפאת'י סוברמניאם, מנהל התפעול הראשי של TCS העולמית; ורון קאפור, ראש אזור אפריקה והמזרח התיכון ב-TCS; משה כחלון, שר האוצר; ראווי ויסוונת'אן, נשיא שווקים מתפתחים ב-TCS; ואיל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל. צילום: גיא אסייאג

"אין לי ספק שיקומו בנקים חדשים", אמר, "אבל הם יהיו בנקים דיגיטליים, ללא סניפים. הסמארטפונים יהיו הסניפים החדשים של הבנקים החדשים".

בהמשך הסביר כחלון את רעיון לשכת השירות: "ברור לנו שהתחרות לא תבוא מצד בנקים חדשים שיקימו פה סניפים ובנוסף, לא הגיוני שבנק מסחרי אחד יאפשר שיתוף נתונים עם בנקים מתחרים, כפי שחשבנו בתחילה. לכן, הממשלה מקימה לשכת שירות שתשרת את כלל הבנקים".

"מערכות ה-IT של הבנקים מיושנות ולכן, הפתרון שלנו יסייע להם", ציין. הוא אמר כי "המערכת של TCS עובדת בבנק יהב בהצלחה כבר חודשיים. נראה שסוג כזה של פתרון צריך להיות מיושם בלשכת השירות ואין טעם לשני ספקים במדינה אחת. נשמח אם TATA תהיה זו שתטמיע את המערכת, אבל שתיתן מחירים טובים".

גדי דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף המחשוב והטכנולוגיה בבנק יהב

גדי דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף המחשוב והטכנולוגיה בבנק יהב

הקמת תשתית במודל של Big bang

גדי דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף המחשוב והטכנולוגיה בבנק יהב, שיזם והניע את תהליך הטמעת המערכת של TCS, זכה לשבחים מצד הדוברים בכנס – הן ראשי TCS והן הדוברים הישראליים.

בשיחה עם אנשים ומחשבים הוא אמר כי "ביצענו מהלך יוצא דופן, שרבים לא האמינו שיצליח, מהלך שהציב את בנק יהב בחזית הטכנולוגית והעסקית. בפרק זמן קצר של שנתיים וחצי ולאחר הכנה של מספר שנים עלינו לאוויר באופן מוצלח".

איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל. צילום: גיא אסייאג

איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל. צילום: גיא אסייאג

הוא ציין ש-"הפרויקט עמד בכל היעדים שהצבנו, כולל תכולה, לוח זמנים ותקציב. החלפנו את כל המערכות שלנו, שהיו מבית בנק הפועלים, מבלי לוותר על אף פעילות עסקית. הקמנו, במודל של Big bang, תשתית מתקדמת ורב ערוצית, שתשמש את בנק יהב בעשרות השנים הבאות".

"בפרויקט היו שותפים מאות עובדים – הן של הבנק והן של TCS, ואין ספק שללא השותפות האמיתית בין הצדדים לא היינו מגיעים לאן שהגענו", אמר דודיאן.

"הפרויקט שינה את מערכת הבנקאות"

איל מוסקל, מנכ"ל TCS ישראל, אמר ש-"עולם הבנקאות בישראל השתנה לחלוטין לאחר השקת הפרויקט שבוצע בבנק יהב. ההשקה המוצלחת שלו יצרה את המפץ הגדול בשוק הבנקאות וה-IT, מפץ שיאפשר להקים בארץ בנקים אינטרנטיים, ועכשיו החל המרוץ לשדרוג מערכת הליבה של הבנק הבא".

שגריר הודו בישראל, פוואן קאפור. צילום: גיא אסייאג

שגריר הודו בישראל, פוואן קאפור. צילום: גיא אסייאג

מוסקל הודה אישית לראשי TCS והעניק להם שי מיוחד בשם כל העובדים והשותפים.

"הפרויקט – דוגמה לשיתופי פעולה מוצלחים בין ישראל להודו"

קאפור ציין ש-"שיתוף הפעולה בין ישראל להודו מצוי רק בתחילתו והפרויקט של תאגיד TATA, באמצעות TCS, בבנק יהב הוא דוגמה לשיתופי פעולה מוצלחים אפשריים".

הוא אמר שהיקף הסחר בין הודו לישראל הולך וגדל: הוא עלה אשתקד ב-40%, וההיי-טק הוא אחד הענפים המרכזיים. קאפור קרא למגזר העסקי "לחשוב מזרחה" ולבדוק אפשרויות מסחר לא רק עם ארצות הברית ואירופה.

"רכישת מובילאיי מדגישה את עוצמת ההיי-טק הישראלי"

סוברמניאם הגיע ארצה לאירוע ולסדרת פגישות עם ראשי המערכת הבנקאית ואמר כי "הייתי בישראל הרבה פעמים, אבל הביקור הזה מרגש במיוחד".

נרג'אן גנפאת'י סוברמניאם, המכונה NGS, מנהל התפעול הראשי של TCS העולמית. צילום: גיא אסייאג

נרג'אן גנפאת'י סוברמניאם, המכונה NGS, מנהל התפעול הראשי של TCS העולמית. צילום: גיא אסייאג

הוא פרגן לעסקת הרכישה של מובילאיי (MobilEye) על ידי אינטל (Intel) ואמר כי היא "מדגימה את עוצמת ההיי-טק הישראלי". "למרות גודלה", ציין, "ישראל היא מעצמת היי-טק מרתקת, שמייצאת יותר תוכנה ממה שעושה כל תאגיד TCS – ומדובר בתאגיד שמונה 385 אלף עובדים ביותר מ-50 מדינות. ההטמעה בבנק יהב נחשבת לפרויקט המורכב ביותר שעשתה הקבוצה בשנים האחרונות ולאחד הפרויקטים המונומנטליים שלה בכל העולם. מבחינתנו מדובר רק בהתחלה של הפעילות בישראל ואנחנו מתכוונים להיות השחקן המוביל בתחום הטכנולוגיה לבנקאות בארץ".

בין הבכירים שהגיעו לכנס ניתן היה לראות את אלי גליקמן, המנכ"ל החדש של צים; אהרון פוגל, יו"ר צים; זאב אבלס, יו"ר בנק איגוד; ישראל טראו, מנכ"ל הבנק; ענת לוין, המשנה למנכ"ל כלל ביטוח; דב הלפרין, מנכ"ל HMS; דורון שמואלי, מנכ"ל בנק הדואר; יהודה זיסאפל, מבעלי קבוצת רד בינת; איילה חכים, מנמ"רית בנק מזרחי-טפחות; אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל; שי בסון, מנמ"ר מגדל; ארז יוסף, מנהל התפעול הראשי של בנק הפועלים; ועוזי נבון, מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל. בין ההרצאות נהנו המשתתפים מהופעה של אמן האשליות והחושים נמרוד הראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים