"בעולם שופע טכנולוגיה, המנמ"ר נדרש לבית ולא ל-'מלון' IT"

לדברי ראג'ה מוקופדהיי, סגן נשיא לניהול מוצרים בנוטניקס, "אין טעם לקנות מלון אם אתה שוהה בו רק שלושה ימים בשנה" ● "הענן הציבורי טוב רק כשנדרשים מעט יישומים ומערכות - בשאר המקרים, כשהמנמ''ר רוצה דטה סנטר גדול - שיבנה ענן פרטי בחצר הבית"

ראג'ה מוקופדהיי, סגן נשיא לניהול מוצרים, נוטניקס. צילום: יח"צ

"המנמ"רים ניצבים בשנתיים האחרונות מול כמה אתגרים, מהמסע לארגון הדיגיטלי ועד אספקת יותר שירותים ומוצרים בפחות זמן וכסף. בין לבין, עליהם להחליט על עתיד הדטה סנטר שלהם, כך שיענה על כלל האתגרים. המענה לכך הוא בניית ענן פרטי בדטה סנטר, כזה הנותן תחושה של ענן ציבורי", כך אמר ראג'ה מוקופדהיי, סגן נשיא לניהול מוצרים, נוטניקס (Nutanix).

מוקופדהיי ביקר באחרונה בישראל. בראיון לאנשים ומחשבים אמר מוקופדהיי כי "המנמ"רים נמצאים בימים אלה תחת לחץ, כיוון שהמנמכ"לים מבינים שהמעבר לארגון הדיגיטלי הוא לא בבחינת 'נחמד שיש' אלא כורח המציאות. ברור לכולם כי נדרש שינוי ב-IT כחלק מהשינוי שהארגון מחויב לו. ברור גם כי אין להמשיך לעשות את מה שעשית בעבר, זה לא יקדם, אסור להיתקע בהווה".

לדבריו, "אתגר חשוב של המנמ"רים היום, הוא הצורך בהתאמה של מערכות ה-IT הארגוניות להיבטים העסקיים של הארגון. על ה-IT להוות כלי המסייע לארגון בתחרות בשוק, עליו להגיב במהירות לשינויים, כי ב-IT יש מידע והוא חלק מכלי הלחימה. בנוסף, צריך לשים דגש על התוכנה, כי היא הופכת לבעלת משקל סגולי רב יותר ב-IT".

כיצד ניתן לצמצם עלויות?

"בדטה סנטר קורה תהליך", אמר מוקופדהיי, "שדומה במובנים מסוימים לשינויים שקרו במחשוב האישי, כשבעשור הקודם נולד הטלפון החכם. הכל הופך להיות מבוסס תוכנה. הדטה סנטר הופך להיות מוגדר תוכנה, SDDC, עם אחסון מוגדר תוכנה (SDS), ורישות מוגדר תוכנה (SDN)".

"מה שהמנמ"ר נדרש לעשות", אמר מוקופדהיי, "הוא לבחון כיצד הוא יכול לצמצם עלויות. אז הוא יגלה כי כבר שנים, נתח גדול מדי מתקציבו מופנה לתחזוקת התשתיות. לכן, אני מציע לו לומר למנהל התשתיות שלו, 'בנה את תשתיות ה-IT ככה שהדטה סנטר שלנו ייראה כאילו אנו בענן של אמזון (Amazon)'. בנוסף, עליו להנחות את אנשי צוותו להביא לפישוט התהליכים בתשתיות, לצד יכולות תזמור של ה-IT, כדי שהמשתמשים יצרכו את שירותי המחשוב בשירות עצמי".

נוטניקס, אמר מוקופדהיי, "פועלת בתחום מערכות ה-IT המשולבות והאחודות לעומק (Hyper-converged). האנליסטים צופים לנו המשך של הצמיחה, בשל היות החברה בעלת טכנולוגיה משבשת. אנו מעלים את הרף לעולם תשתיות ה-IT הארגוניות, על ידי חשיבה מחודשת לתחומי האחסון והמחשוב בעולם הווירטואלי. אנו ממשיכים לחולל מהפכה בדור הבא של תשתית ה-IT בארגונים, על מנת שהם יוכלו לממש את מלוא הפוטנציאל של מחשוב הענן".

להוסיף IT כמו בלגו

לדבריו, "אנו מפשטים את תשתיות ה-IT ופוטרים את המנמ"ר ומנהל התשתיות מלטפל במערכות אחסון ושרתים. אנו מספקים יכולות תזמור ל-IT, ומביאים לדטה סנטר מימדים של קיצור תהליכים, מהירות ויעילות בתפעול".

מוקופדהיי הוסיף כי "תועלת נוספת המגיעה מאיתנו היא בהיבט הכלכלי. במשך 20 שנה ספקיות ה-IT התייחסו ללקוחות הארגוניים כאל 'פרה חולבת', ולעתים מכרו להם ציוד מחשוב שלא נדרשו לו, כיוון שהלקוחות לא ידעו בכמה יגדלו מערכות ה-IT שלהם. באנו ושברנו את הפרדיגמה הישנה והמסורתית הזו ואמרנו למנהל התשתיות: שלם לפי כמה שאתה גדל, תוסיף IT כאילו הוא מורכב מאבני לגו, ככה ייצא שתשלם כמו בענן. אני מאמין גדול באימרה לפיה לא ניתן להתחבא מהאמת: בסוף הטכנולוגיה הטובה תנצח. הקלף המנצח שלנו הוא במתן חוויית ענן ציבורי בתוך הדטה סנטר".

לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרים של נוטניקס, השיב מוקופדהיי כי "לטווח הקצר, המתחרות שלנו הן סיסקו (Cisco), יבמ (IBM), נט-אפ (NetApp), HPE ו-EMC. אבל בראייה שלנו לטווח הארוך, המתחרה שלנו היא AWS".

"ספקיות התשתיות והאחסון המסורתיות יימצאו בסופו של דבר בבעיה, כי אין להם יכולת לתת ללקוחות הארגוניים מערכות עם מימד של פשטות. אנו נותנים למנמ"ר את היכולת להתמקד ברמה האפליקטיבית – ולא התשתיתית".

פה, אמר, "עולה השאלה: למה לא ללכת לענן הציבורי? התשובה שלי היא שבעולם שופע טכנולוגיה, המנמ"ר נדרש לבית – ולא ל'מלון' שלIT. אין טעם לקנות בית מלון, אם אתה שוהה בו רק שלושה ימים בשנה. הענן הציבורי טוב רק כשנדרשים מעט יישומים ומערכות. בשאר המקרים, כשהמנמ"ר רוצה דטה סנטר גדול – שיבנה ענן פרטי בחצר הבית".

את הסניף בישראל מנהל נדב טוביאס. "אני מכיר היטב את השוק הישראלי", סיים מוקופדהיי, "הוא מאוד מתאים לנו, כי מדובר בשוק שהוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, ואנו חברה מבוססת מהנדסים. יש לנו בישראל עשרות לקוחות ארגוניים, ואני מעריך שהגידול יימשך גם השנה. בתוך חמש שנים, אני צופה כי נוטניקס תהיה ספקית התשתיות הכי גדולה בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים