מה צפוי בתערוכת הסלולר הגדולה בעולם?

כ-100 אלף מבקרים צפויים להגיע השנה ל-MWC ולהתעדכן בהתפתחויות המרכזיות ובחידושים הבולטים בעולם הסלולר, ובטכנולוגיה בכלל ● אילו חברות ותחומים עומדים לככב שם? ומה יציגו החברות הישראליות?

MWC - תערוכה שמהווה מקום לפגישות גם של מכרים ותיקים. צילום ארכיון: BigStock

MWC – התערוכה הגדולה בעולם בנושא המובייל – תיפתח מחר (ב') בברצלונה ותפגיש כ-2,000 חברות מציגות עם כ-100 אלף מבקרים שצפויים להגיע אליה מרחבי העולם.

נראה שהסלולר הוא כבר לא נושא בפני עצמו. כבר אין מדובר רק במכשירים ונושא המובייל הוא חלק חשוב במהפכה הדיגיטלית המתחוללת בעולם. בהיותו אחד המסכים העיקריים המשמשים את הצרכנים, יש לו מקום של כבוד בכל הנושאים המדוברים בתחום המחשוב: ה-Big Data, הענן, האינטרנט של הדברים ואחרים. ארגון GSMA, שמקיים את התערוכה הגדולה, מציג שבעה תחומים עיקריים שיוצגו בה:

תוכן ומדיה – במסגרת זו תוצג מעורבותן של הטכנולוגיות הסלולריות בעולם צריכת התוכן והמדיה באמצעות המכשירים הניידים.

IoT צרכני – שיציג את השימוש שעושים הצרכנים ביקום הדיגיטלי ואת חוויית השימוש שלהם.

המהפכה התעשייתית הרביעית – תחום שיקיף את השירותים הדיגיטליים, את היקף ומורכבות השפעתם ואת התפקיד המרכזי שיש לספקי השירותים על החברה ועל התעשייה בכלל.

מדיניות ציבורית וממשלתית – כאחד הגורמים המניעים ומאפשרים התפתחות כלכלית, יש חשיבות לתפקידן של הממשלות ביצירת מדיניות לקידום החדשנות והתחרות, ורצוי יחד עם תעשיית המובייל.

רשתות – קישוריות פשוטה, בכל מקום, חיונית כמו אוויר לנשימה, והיא המטרה העיקרית של התעשייה. ואולם, היא מורכבת ועדיין יש מכשולים שצריך לצלוח כדי להגיע למטרה.

פלטפורמות – הטכנולוגיות המאפשרות, שיקבעו את טבעו של העולם הדיגיטלי בעתיד: בינה מלאכותית, רובוטיקה, אבטחה, פרטיות, זהות ועוד.

פיתוח בר קיימא – תחום שכולל בתוכו בחינה של ההזדמנויות של תעשיית המובייל לבנות עסקים בני קיימא, בהתאמה ליעדי הפיתוח בר הקיימא.

מה יציגו החברות הגדולות?

כנובע מכך, יוצגו בתערוכה תשתיות סלולריות והדור החמישי הסלולרי יככב בתצוגות של חברות השבבים והתשתיות. בתערוכה יציגו חברות גדולות בתחום, כמו אריקסון (Ericson), קוואלקום (Qualcomm), נוקיה (Nokia), וואווי (Huwaii), סיסקו (Cisco) ואינטל (Intel). לאור ההזדמנויות הרבות שמציעה תעשיית הסלולר והשירותים, החברות מבקשות להאיץ את פיתוחו של הדור החמישי ואת התקינה הקשורה בו. אינטל, דרך אגב, כבר השיקה מודם לדור חמישי, שמאפשר העברת נתונים במהירות העולה על 1 ג'יגה-ביט לשנייה. מודם זה יוכל להאיץ פיתוח יישומים ושירותים רבים בתחומי הבריאות, הערים החכמות, יישומי ענן, מכונות אוטונומיות ועוד שימושים תעשייתיים.

גם השנה, יצרניות הסלולר הן הכוכבות הגדולות בכנס. זאת, על אף שאחת הגדולות ביותר שבהן, אפל (Apple), נעדרת ממנו. השנה, סמסונג (Samsung) לא תשיק באירוע את מכשיר הדגל החדש שלה, ה-S8, אלא תציג אותו בהשקה נפרדת בחודש הבא.

בין היצרניות הסלולריות המובילות יציגו LG, וואווי, HTC ,ZTE, סוני (Sony), שיאומי (Xiaomi) ועוד רבות, שיציגו מכשירים שלדבריהן מבדלים אותן מהמתחרים. בלקבלרי (Blackberry), שבעבר פורסם שהיא מפסיקה לייצר מכשירים, הציגה מכשיר חדש אמש (ש'). מכשיר זה מתהדר במקלדת המסורתית של החברה, עם שיפורים שונים.

תשומת לב מיוחדת תמשוך בוודאי נוקיה, שמנסה לחזור לשוק באמצעות היצרנית הפינית HMD Global. החברה צפויה לחשוף סמארטפונים חדשים שלה.

ישראל מפגינה נוכחות

165 סטארט-אפים וחברות טכנולוגיה יציגו בביתן הישראלי בתערוכה, שמוקם על ידי מכון היצוא בשיתוף מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. שטחו של הביתן מתפרס על פני כ-520 מ"ר והוא נמצא במיקום מרכזי.

הביתן בנוי משלושה מתחמים: מתחם ביתני תצוגות ומתחם מפגשים עסקיים, שבהם מציגות 65 חברות (40% מהן מציגות לראשונה בביתן הישראלי), וכ-100 חברות נוספות המציגות במיזם האפליקציות StartAppNation, המאפשר לסטארט-אפים ישראליים להשתתף בתערוכה מבלי להיות נוכחים בה פיזית. אנשי מכון היצוא הם אלה שיציגו ויקדמו בפני המתעניינים את האפליקציות, וייצרו את הקשרים הראשוניים בין המפתחים הישראלים והמבקרים.

לדברי מכון היצוא, במהלך MWC צפויים להתקיים בביתן הישראלי יותר מ-3,000 מפגשים עסקיים שנקבעו מראש, כתוצאה מעבודה מאומצת של מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה והמכון. בין היתר, עתידים להיות שם נציגים בכירים מנטפליקס (Netflix), גוגל (Google), סקייפ (Skype), וואווי, ZTE, אריקסון, טלפוניקה (Telefonica), וריזון (Verizon) ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom).

אילו טכנולוגיות ופיתוחים יוצגו בביתן הישראלי? בין היתר ניתן יהיה לראות שם עוזר אישי, שמדליק את המכשירים החכמים בבית על פי שגרת היום של בעל המכשיר; מצלמת 360, שמנגישה תכני תלת מימד; טכנולוגיה למניעת שיימינג; מכונת כביסה שמעדכנת את הסופר כשנגמרת אבקת הכביסה; ומד עייפות, לשיפור איכות השינה. בנוסף, יוצגו בביתן טכנולוגיות סייבר.

שתיים מהחברות בביתן הלאומי מתמודדות בתחרויות השונות שמתקיימות בתערוכה: Safedk מועמדת לפרס בקטגוריית פריצת הדרך הבולטת ביותר בתחום המובייל ו-Drupe מועמדת לפרס בקטגוריית אפליקציית המובייל החדשנית ביותר, על פיתוח אפליקציה שמאפשרת למשתמש לנהל את כל התקשורות שלו עם אנשי הקשר בצורה פשוטה ואינטואיטיבית. באמצעות האפליקציה הזאת אפשר להתקשר, לסמס, לשלוח הודעה קולית, לצייץ, לשתף ולשלם – בעזרת תנועה אחידה ובודדת.

לדברי אילן רוזנברג, מנהל ענף המובייל במכון היצוא, "אם לפני שנים מעטות החברות הישראליות חיפשו את האקזיט, בשנים האחרונות החברות מעדיפות התבגרות וצמיחה אורגנית על פני רכישה מוקדמת. השתתפות חברות אלה בביתן הלאומי בברצלונה מסייעת להן להגיע לגורמי מפתח בחברות בינלאומיות בולטות, שיסייעו לצמיחתן ולביסוסה של תעשיית מובייל בוגרת, שמייצרת מקורות תעסוקה וצמיחה עבור המשק הישראלי".

MWC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים