היצוא של אינטל ב-2016: יותר משלושה מיליארד דולר

החברה אחראית ל-8% מהיצוא של ההיי-טק הישראלי - לפי הנתונים שהיא פרסמה ● מדובר בירידה לעומת 2015 – שנובעת מהשדרוג של המפעל בקריית גת

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. צילום: סטודיו שייקה איתן

היצוא של אינטל (Intel) ישראל ממשיך להוות חלק משמעותי מכלל היצוא של ההיי-טק הישראלי: לפי החברה, הוא הסתכם ב-2016 בכ-3.3 מיליארד דולר – 8% מכלל יצוא ההיי-טק במדינה. מדובר בירידה לעומת 2015, בה הסתכם הנתון ב-4.1 מיליארד, אך הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר בתקופה שבה מפעל אינטל בקריית גת עובר שדרוג, שיימשך גם השנה. במסגרת השדרוג מוצאות מכונות ישנות לטובת מכונות ייצור שבבים חדשות.

על פי אינטל ישראל, היא מעסיקה 10,200 עובדים, שכ-6,900 מהם עוסקים בפיתוח. החברה מספרת שהיא מתכוונת לגייס השנה כ-1,000 עובדים נוספים, רובם מהנדסים והנדסאים, למפעל הייצור בקריית גת. אחוז הנשים שאינטל ישראל גייסה בשנה החולפת – 28% – היה נמוך בכמעט מחצית משיעורן באוכלוסיה. כמו כן, לטענתה, היא מספקת עבודה לכ-30 אלף עובדים בתעסוקה עקיפה.

שנת חילופי מנכ"לים

במהלך 2016 החליפה אינטל ישראל מנכ"ל, לאחר שמקסין פסברג, שניהלה את החברה מאז 2007, פרשה ובמקומה נכנס יניב גרטי. לדבריו, "מרכזי הייצור והפיתוח של אינטל ישראל ממשיכים להצטיין בחדשנות ופריצות דרך במגוון הולך וגדל של טכנולוגיות. יש להם תרומה משמעותית לכלכלת ישראל. סך היצוא שלנו במשך השנים מגיע ל-46 מיליארד דולר".

למרות השינויים שעבר שוק המחשוב, והתחומים החדשים בהם מגלה החברה עניין ומשקיעה בהם כספים רבים, בהיבט של היצוא עדיין, רוב ההכנסות מגיעות מייצור מעבדים במפעל בקריית גת. לפי החברה, מדובר ב-56% מכלל היצוא שלה מישראל.

עם זאת, ובמקביל, מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל הם בין המובילים של החברה בתחומי הבינה המלאכותית, המציאות הרבודה והאינטרנט של הדברים. כמו כן, היא פתחה בארץ מרכז לחדשנות בתחום הסייבר.

"אנחנו נכנסים ל-2017 עם נכסים ויתרונות עצומים: רוח של חדשנות, בולטות בטכנולוגיה ומחויבות של אינטל ישראל להצלחת החברה העולמית – בחזון החדש שלה, שבו כל חפץ הוא מחובר וחכם", אמר רן סנדרוביץ', מנכ"ל מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים