סקר: אפליה מגדרית קיימת – אבל מתחולל שיפור משמעותי שיורגש בעתיד

הסקר, שנערך בקרב בכירים בחברות היי-טק לקראת היום הבינלאומי לנשים ובנות במדע, מצא שיש התקדמות בכל הקשור לעידוד נשים להצטרף למקצועות הטכנולוגיה, הן בעקבות המאמצים שעושה משרד החינוך והן כתוצאה מפעילות צה"ל

מוכנים לשינוי. אילוסטרציה: BigStock

מנהלים ומנהלות בכירים בחברות היי-טק סבורים כי בישראל של 2017 עדיין קיימת אפליה מגדרית בכל מה שקשור לשילוב נשים במקצועות טכנולוגיים.

הפערים מתבטאים הן במספר המועט של נשים בארגונים טכנולוגיים והן בפערי השכר שבין גברים לנשים. עם זאת, משתתפי הסקר סבורים כי מתחולל שינוי בנושא, והם אופטימיים.

כך עולה מסקר עמדות, שערכה מחלקת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים לקראת היום הבינלאומי לנשים ובנות במדע, שייערך ב-11 בפברואר. הסקר נערך במהלך חודש ינואר בקרב עשרות מנהלי ומנהלות משאבי אנוש ומנכ"לים בחברות היי-טק.

יותר מ-90% ממשתתפי הסקר סבורים, כי קיימת התקדמות בכל הקשור לעידוד נשים להצטרף למקצועות הטכנולוגיה, הן בעקבות המאמצים שעושה משרד החינוך והן כתוצאה מפעילותו של צה"ל. אותו אחוז של משיבים משוכנע שבעתיד אחוז הנשים בהיי-טק יהיה גבוה יותר.

כמחצית ממשיבי הסקר העריכו כי אחוז הנשים בתפקידים טכנולוגיים הוא בין רבע למחצית מכלל העובדים בארגון, כי רק ב-12.22% מהארגונים אחוז הנשים הוא יותר ממחצית, ואילו ביתר הארגונים שיעור הנשים המועסקות אינו עובר את ה-50%.

45.5% מהמשיבים לסקר סבורים שהאפליה קיימת לעתים ולא באופן קבוע. קצת יותר משליש חשים שאין אפליה והיתר סבורים שהאפליה אכן קיימת. אלו שסבורים שקיימת אפליה כלשהי, סבורים כי האפליה קיימת בהיבטי שכר ובקידום מקצועי כמעט באופן שווה.

הנשים עצמן אחראיות

עורכי הסקר שאלו את המשתתפים מדוע לדעתם נשים לא מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית בכל מה שקשור לתעסוקה בתפקידים טכנולוגיים. 27.7% מהמשיבים תולים את האחריות קודם כל בנשים עצמן, שלא יוזמות ולא הולכות למקצועות טכנולוגיים. 28.8% מהמשיבים מסבירים את הסיבה בכך שענפי הטכנולוגיה מאופיינים בסביבה גברית, ולכן נשים נרתעות מלהיכנס לתחום.

שליש מהמשיבים סבורים, שמערכת החינוך וצה"ל תורמים לעובדה שיש מעט נשים בתפקידים טכנולוגיים, והיתר סבורים דווקא שמערכת החינוך מעודדת יותר בנות ללכת ללמוד את המקצועות הטכנולוגיים. מרבית המשיבים סבורים שיש התקדמות משמעותית בנושא, ו-80% סבורים שבעתיד המצב יהיה טוב יותר.

פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, אמר בתגובה לסקר כי "הסקר משקף את המציאות המוכרת לנו בכל מה שקשור לשיתוף נשים במקצועות טכנולוגיים. אין ספק שמתחולל שינוי משמעותי בנושא זה, בעיקר בהעלאת המודעות בהקשר להעסקת נשים ולאי-אפליה. קבוצת אנשים ומחשבים שמה לה למטרה לשלב נשים בהיקף משמעותי בכל פעילות שלה, בכנסים, בוועידות ובפורומים, והן ייצוג במדיות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים