יבמ רוכשת חברה לנראות של ניהול סיכוני האבטחה

רכישת Agile 3 – ה-20 במספר של הענק הכחול בתחום האבטחה ● הנרכשת מספקת למנהלים שאינם בעלי רקע טכני כלים אינטואיטיביים לשיפור תהליכי קבלת החלטות בהתגוננות מפני פשעי סייבר

מתפצלת. יבמ. אילוסטרציה: BigStock

יבמ (IBM) רוכשת את Agile 3 Solutions, המפתחת תוכנה לנראות, הבנה וניהול סיכונים הקשורים בהגנה על מידע רגיש. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום והיא צפויה להסתיים בשבועות הקרובים. החברה תרכוש גם את Ravi Technologies, קבלן משנה של Agile 3.

יצוין כי Agile 3 מעמידה לשירות הלקוחות הארגוניים, ובמיוחד מנהלים בכירים בארגונים שאינם בעלי רקע טכני, כלים אינטואיטיביים לשיפור תהליכי קבלת החלטות בהיערכות להתגוננות מפני פשעי סייבר.

ככל שהגנת הסייבר הופכת נושא לדיון ברמת ההנהלה הבכירה בארגונים, גובר הצורך לאפשר למנהלים ולמקבלי ההחלטות לבחון את מצב האבטחה דרך עדשת הסיכון העסקי – ולא להסתפק במדידת נתונים טכניים בלבד. "מנהלים חייבים להיות מצוידים בכלים שיאפשרו להם לקבל החלטות המבוססות על ניתוח סיכונים, ולתעדף השקעות באופן שיבטיחו מוכנות לאיומי סייבר ושרידות עסקית גבוהה", נמסר מהענק הכחול. על פי גרטנר (Gartner), "עד סוף 2017, ידווחו גופי אבטחה וניהול סיכונים ארגוניים למקבלי החלטות שאינם בתחום ה-IT. ולמרות זאת, רק 20% מהדיווחים האלה יהיו שימושיים לקהלי היעד שלהם".

על פי IDC, ההוצאות ברחבי העולם על אבטחת מידע והגנת הסייבר יעלו עד סוף העשור בקצב שנתי ממוצע של 8.3% ויעמדו ב-2020 על יותר מ-100 מיליארד דולר. בשל גידול זה, ציינו האנליסטים, הרכישה של יבמ את Agile 3 נכונה. עם זאת, הם כתבו שהתחרות העזה בעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר נמשכת – עם נוכחות של פאלו אלטו (Palo Alto Networks), סימנטק (Symantec) וטרנד מיקרו (Trend Micro).

Agile 3 Solutions היא חברה פרטית שהוקמה ב-2009 ושמרכזה בסן פרנסיסקו. מייסדה הוא ראגו ואראדן, שהיה בעבר הארכיטקט הראשי של מרכז המצוינות של יבמ לתחום ה-SOA – ארכיטקטורה מוכוונת שירותים. הנרכשת מספקת למנהלים מובילים בתחומי העסקים לוח מחוונים מקיף וידידותי, ומרכז בקרה ידידותי לשימוש המסייע בגילוי, ניתוח ותצוגה ויזואלית של נתונים הקשורים לסיכונים עסקיים. באופן כזה, יכולים המנהלים לפעול באופן יזום ולהגן על העסק.

עם השלמת הרכישה, יבמ תציע את הטכנולוגיה של Agile 3 במסגרת שירותי אבטחת הנתונים שלה. יבמ מתכוונת לשלב גם את הכלים החדשים אל תוך תוכנת הגנת המידע שלה, Guardium – המבוססת על רכישה של חברה ישראלית.

מארק ואן-זדלהוף, מנכ"ל חטיבת IBM Security העולמית, אמר כי "ראינו את התהליך שתחום האבטחה עובר: מהמשרד האחורי אל המערכות הקדמיות, ועכשיו גם אל חדרי המנהלים. תוספת הכלים של Agile 3 לסל האבטחה שלנו מספקת לצוותי המומחים של יבמ את היכולת לא רק להגן על מידע קריטי, אלא גם להציג ולהדגים בפני ההנהלה מדוע נתון מידע כזה בסיכון, ולהבין את התוצאות של חשיפתו לאיומים חיצוניים או פנימיים. הבנה כזאת היא חיונית לכל ארגון, בכל תחום".

רכישות – גם בישראל

מאז 2015 גייסה קבוצת האבטחה של יבמ 1,900 מומחים חדשים, והשקיעה בשורת תוכניות חדשות, המסייעות לתעשייה לשתף פעולה במלחמה בפשיעת הסייבר. חלק מהרכישות שלה בשנים האחרונות בתחום האבטחה היו בישראל. כך, ב-2013 קנה הענק הכחול את טראסטיר (Trusteer) תמורת 800 מיליוני דולר עד מיליארד דולר. טראסטיר מספקת פתרונות תוכנה המסייעים לארגונים להגן על עצמם בפני הונאות פיננסיות ואיומי אבטחה מתקדמים. הייתה זו הרכישה הגדולה אי פעם של יבמ בארץ.

ב-2009 היא רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית גארדיום (Guardium) תמורת סכום של יותר מ-200 מיליון דולר. גארדיום פיתחה פתרונות המספקים גישה מאובטחת לבסיסי נתונים ארגוניים, לרבות אלה של מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) וסיבייס (Sybase).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים