גיל רינגלר, יבמ: "לא כל פתרונות הפלאש זהים"

לדברי רינגלר, מנהל צוות מכירות אחסון ביבמ ישראל, "מערכות פלאש מעוררות התלהבות בשוק, בעיקר בזכות האפשרות לקצר את זמן התגובה, הנובע מהיכולת לאחסן נתונים ללא שימוש ברכיבים נעים המאפיינים דיסקים קשיחים - ומהווים מקור מרכזי לכשלים"

גיל רינגלר, מנהל צוות מכירות אחסון, יבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

"בשנים האחרונות נמצאה דרך להנגיש את הפלאש (Flash) לארגונים. אלא שהלקוחות שואלים האם זה באמת נהדר? האם הביצועים נשמרים לאורך זמן, מה אמינות הפתרון, מהי ההגנה על הנתונים ומה העלויות? בסופו של דבר, יש להבין כי לא כל פתרונות הפלאש זהים", כך אמר גיל רינגלר, מנהל צוות מכירות אחסון, יבמ (IBM) ישראל.

רינגלר דיבר בכנס The New Age of Storage, שדן בטכנולוגית פלאש. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי רינגלר, "הענק הכחול הוא שחקן מרכזי בעולם האחסון, כי התחום אסטרטגי עבורנו". הוא הסביר כי "מערכות פלאש מעוררות התלהבות בשוק, בעיקר בזכות האפשרות לקצר את זמן התגובה, הנובע מהיכולת לאחסן נתונים ללא שימוש ברכיבים נעים המאפיינים דיסקים קשיחים – ומהווים מקור מרכזי לכשלים. כך, מקוצצות גם צריכת החשמל וגם עלויות הקירור".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, "היתרון של כונני SSD, בהיותם משתלבים במערכות אחסון קיימות, טומן בחובו אתגרים רבים, הבאים לידי ביטוי בזמינות המערכות ובזמני התגובה. כך למשל, הודעות השגיאה במקרה של תקלה בשבב פלאש או אפילו תקלה בתת-רכיב של השבב, זהות לאלה המתקבלות במקרה של מגע בין הראש המגנטי ובין הדיסק המסתובב".

"על מנת לנהל את התחום, נדרשת גישה אל המדיה, אל הפלאש. באים המפתחים ואומרים כי: לא ניתן לנהל את שבבי הפלאש; כל תקלה מדווחת באותו קוד; לא ניתן להגן על המידע בתוך כונן בודד; כל פעילות התחזוקה וההתאוששות פוגעת בזמני תגובה; אורך החיים של כל דיסק נקבע לפי התאים החלשים. הגישה שלנו היא לקחת את הכל ולפתח טכנולוגיה חדשה, שתתייחס ליתרונות התחום, כמו גם לאתגרים שהוא טומן בחובו".

להבחין בין מידע "חם" למידע "קר"

על מנת להתמודד עם אתגרי האחסון בפלאש ולהגיע לרמות האמינות והביצועים הנדרשות בעולם המחשוב העסקי והארגוני, אמר רינגלר, "יבמ פיתחה את טכנולוגיית FlashCore, ומודול האחסון IBM MicroLatency, המוטמע במערכות האחסון הארגוניות ומאופיין ביכולות ניהול פלאש מתקדמות. הם מביאים לקיצור זמני התגובה, שילוש אורך חיי הפלאש, העלאת זמינות המערכות והגדלת הנפח".

כך, אמר, "פתרון הפלאש שלנו משלב מערכת ניהול פלאש באמצעות מאיצי חומרה למשימות קלט-פלט, זיכרון DRAM – המאפשר קליטת נתונים מהירה למודול, ומערכת ניהול מתקדמת לרכיבי הפלאש – הכל מעל שבבי אחסון סטנדרטיים, בעלות שאינה גבוהה".

הוא הוסיף כי "מערכת הניהול על גבי מודול ה-MicroLatency יודעת להבחין בין מידע 'חם' המצוי בשימוש ובעדכון תכוף, ובין מידע 'קר'".

"לא כל פתרונות הפלאש זהים זה לזה", סיכם רינגלר, "וחשוב לעמוד על ההבדלים בין מערכות אחסון מבוססות SSD – ובין מערכות פלאש ייעודיות דוגמת IBM FlashSystem".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים