הסכם קיבוצי מקיף ראשון בענף ההיי-טק נחתם בסאפ

ההסכם שיחול על כ-600 עובדי החברה, כולל בין היתר: הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, העלאת דמי ההבראה ומכסת ימי החופשה בחברה, סעיפים להגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים והטבות רכב

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ראשי הנהלת סאפ (SAP) בישראל, יו"ר איגוד עובדי ההיי-טק, יקי חלוצי ויו"ר ועד העובדים בסאפ, גד רביד, חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי ראשון בסאפ בישראל.

ההסכם שיחול על כ-600 עובדי החברה, נחתם לאחר מעל לשנתיים של מו"מ בין הצדדים, ומהווה למעשה את ההסכם המקיף הראשון שנחתם להסדרת זכויות העובדים בענף ההיי-טק בארץ.

נזכיר כי עד כה נחתמו בענף ההיי-טק הסכמים קיבוציים המוגדרים כהסכמי ביניים בלבד, כמו ההסכמים הנוגעים לעובדי Xura (קומברס לשעבר) וטק מהינדרה ביחס לחוזה הרכישה שנחתם בין שתי החברות.

כאמור, ההסכם שנחתם היום הינו ההסכם הראשון מסוגו בישראל, ותהליך העבודה על גיבושו התנהל בין הצדדים, תוך תיאום עם הנהלת סאפ העולמית. הסכם זה שמעגן את זכויות העובדים ומסדיר שיפור בתנאי העסקתם, הותאם למאפיינים הייחודיים של ענף ההיי-טק בארץ ולסביבת העבודה הגלובלית שבה פועלת החברה.

שימור ערכי התרבות הארגונית

החלק הארגוני של ההסכם כולל סעיפים רבים אשר תורמים להגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים, תוך הסדרת מנגנון פיטורים הוגן ושקוף. מנגנון נוסף שהוסדר כחלק מטיפוח ההון האנושי בחברה, נועד להבטיח תגמול לעידוד המצוינות, תוך הגברת השקיפות המערכתית ושימור ערכי התרבות הארגונית.

במסגרת ההסכם החדש, עובדי סאפ ישראל יהיו זכאים להגדלת ההפרשות הפנסיוניות שלהם, תוך העלאת תשלום המעסיק לרכיב התגמולים לשיעור מקסימלי של 7.5%. זאת ועוד, ההסכם מגדיל גם את מכסת ימי החופשה השנתית, לרבות ימי חופשה בשני ערבי חג נוספים שיינתנו על חשבון המעסיק. בנוסף לכך, ההסכם מגדיל את ערך יום ההבראה ל-450 שקל.

כחלק משיפור תנאי העובדים וקידום רווחתם, הוחלט בין היתר גם על הגדלת הסבסוד של תכנית הליסינג לעובדים, ועל פתיחת נסיעות במימון החברה בכביש 6 ובמנהרות הכרמל. כמו כן, העובדים יוכלו להשתתף בתכנית מלגות גלובלית של החברה, ולקבל מלגת לימודים בכפוף לעמידה בקריטריונים.

על פי ההסכם, תקציב הרווחה השנתי בחברה, המיועד לטובת פעילויות למען העובדים, יעמוד על 4,150 שקלים לעובד. כמו כן, סוכם על ניהול משותף של תקציב הרווחה על ידי ההנהלה ונציגות העובדים. בשורה נוספת שנושא ההסכם היא קיבוע ההטבות הקיימות בחברה, כגון: ביטוח בריאות, בדיקות סקר רפואיות, וקרן השתלמות לכל עובד החל מיום העבודה הראשון בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק.

ליצור מציאות חדשה לחלוטין

תוספות השכר בחברה ימשיכו להיות על פי מדיניות השכר של החברה הגלובלית מדי שנה, אך מעתה בזכות ההסכם תובטח גם תוספת שכר אחוזית קבועה למניעת שחיקה, לצד מנגנון אסקלציה במידה והאתר הישראלי יופלה במתן תוספות השכר מול אתרים אחרים בעולם.

ההסכם החדש כולל גם לראשונה בישראל תכנית לשיקוף טווחי השכר לעובדים במקצועות השונים ויצירת איזון בין הצרכים העסקיים של סאפ לבין שיתוף הוועד בתהליכים השונים המתרחשים בחברה, בהתאם למהלך כולל של החברה להגברת שקיפות באתריה ברחבי העולם.

לדברי ניסנקורן, "ההסכם הקיבוצי בסאפ הוא הסכם פורץ דרך שמניע מהפכה חברתית וסולל את הנתיב להסכמים נוספים בענף ההיי-טק. היום הוכחנו שוב כי הגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים ועידוד המצוינות בחברה אינם ערכים שמתנגשים, אם כי להיפך. ההסכם מחזק את מעמד העובדים ובמקביל שומר על חוסנה של החברה בענף תחרותי".

חלוצי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי "היום הוא יום היסטורי. ההסכם מהווה הוכחה כי גם בענף ההיי-טק ניתן לייצר הסכמים קיבוציים אשר מגדילים בפועל את הביטחון התעסוקתי של העובדים, לצד שימור המצוינות שכה חשובה להבטחת מעמדה של ישראל כמעצמת היי-טק בינלאומית".

לדברי רביד, "בשנתיים וחצי האחרונות ניהלנו משא ומתן שעסק רבות בשינוי התרבות והתפיסה של עולם ההיי-טק הישראלי והצלחנו ליצור מציאות חדשה לחלוטין. הצלחנו לעגן סוגיות קריטיות לעובדים בהיי-טק, ולהגביר את הביטחון התעסוקתי והשקיפות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים