"לעיר חכמה נדרשת פלטפורמת IT אחודה"

"תם העידן בו כל גורם בעירייה בונה לעצמו את פתרונות ה-ICT שלו באופן עצמאי", כך אמר שי מור, סמנכ''ל מגזר ציבורי בסיסקו ישראל

שי מור, סמנכ''ל מגזר ציבורי, סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"תם העידן בו כל גורם בעירייה בונה לעצמו את פתרונות ה-ICT שלו באופן עצמאי. לעיר חכמה נדרשת פלטפורמה אחודה שעליה יישבו כלל המערכות", כך אמר שי מור, סמנכ"ל מגזר ציבורי, סיסקו (Cisco) ישראל.

מור דיבר בכנס IT מוניציפלי, שנערך תחת הכותרת עיר חכמה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי מור, "מגמת הדיגיטציה נמצאת בעליה: שני שליש מהארגונים בעולם כבר פועלים בתחום במידה זו או אחרת; עד שנת 2020 40% מהכנסות ארגונים יגיעו בערוצים הדיגיטליים". במקביל, ציין מור, "חל גידול במעמדו של המנמ"ר: כבר כיום 53% מהמנמ"רים בארגונים בעולם מדווחים ישירות למנכ"ל, נתון המעיד על הבנת הארגונים בחשיבות של ה-IT".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

המצב הזה, אמר, "משפיע גם על העולם של הרשויות המקומיות: עליהן לשאוף לפגוש את התושבים בשיחות וידיאו ולתאם פגישות דרך האינטרנט – ולא להגיע לעירייה פיזית. זה חוסך משאבים – לעירייה וגם לתושבים". הדבר החשוב ביותר, ציין מור, "הוא לשים דגש בעידן החדש על חוויית המשתמש. כל העולם הדיגיטלי הולך להיות סביב הלקוחות".

"כאשר דנים בתהליכים דיגיטליים של העיריות", ציין מור, "חייבים שה-IT יתחבר לתוך הביזנס, לליבה העסקית של מקבלי ההחלטות. מדובר בכל תחומי הפעילות של העירייה:  תברואה, תחבורה חינוך ועוד. כל ההחלטות צריכות להתקבל יחד, ולשם כך על הפתרונות לעבוד במשולב".

עד היום, אמר מור, "כל אחד מהגופים בנה את הפתרונות שלו באופן עצמאי. המטרה היא לקחת את כל הגופים הפועלים ברשות המקומית, ולאסוף אותם יחד, לכדי פלטפורמה אחת. על גבי אותה פלטפורמה, הנתונים ינותחו ויוצגו חזותית כדי שאפשר יהיה להציג אותם לקברניטי העיריה – ואלו יוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר, מבוססות נתונים".

קלה וידידותית יותר למשתמש

ענקית התקשורת, אמר מור, "בנתה לארגונים בעולם המוניציפאלי פתרון, המשלב בין פתרונות של סיסקו ושל חברות אחרות. הפלטפורמה נבנתה תוך התייחסות מראש להיבטי אבטחת מידע. תם העידן בו כל גוף בעירייה היה בונה לעצמו ציוד לא מנוהל, פשוט ולא מאובטח. כיום, כל שחקן שרוצה לתקשר ו'לשחק' במגרש של העיר החכמה, צריך שהוא יהיה חלק מפתרון כולל, ושהפתרון יהיה מאובטח".

ארכיטקטורת הפתרון המאובטח של סיסקו, אמר מור, "בנויה משלושה רבדים: תשתיות, פלטפורמה דיגיטלית ואפליקציות. שמנו דגש על אינטגרציה עם חברות אחרות, מתוך תפיסה כי אנו לא מאמינים שיצרן אחד ינפיק את כלל הפתרונות לתחום מסויים, למשל של חניה".

על פי מור, "עולם החניה למשל נדרש לטפל בהיבטי מצלמות, חיישנים, פלטפורמה לאיסוף הנתונים מכלל המערכות ויכולת להציג לתושב תמונה אחת על לוח המחוונים".

"מאז שהפלטפורמה הושקה, היא כבר עובדת ב-10 ערים בעולם", סיכם מור. "באמצעותה אנו מסייעים לערים להיות כלכליות יותר, ירוקות יותר, ולהעניק לתושבים שירותים בצורה קלה וידידותית יותר למשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים