"המטרה: להפוך את ישראל למדינה הכי נגישה טכנולוגית בעולם"

"עבור 1.6 מיליון איש ואישה עם מוגבלויות, הטכנולוגיה יכולה לפתור חלק מבעיות הנגישות", כך לפי יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות לישראל

יובל וגנר, מייסד עמותת נגישות ישראל. צילום: ניב קנטור

"אני על כסא גלגלים. יש באוכלוסיה 18% שהם  אנשים עם מוגבלויות – 1.6 מיליון איש ואשה: מוגבלויות נפשיות, לקויי ראיה, שמיעה, מוגבלויות קוגנטיביות ופיזיות, קשישים, כבדי משקל והורים עם עגלות", כך אמר יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות לישראל.

וגנר דיבר בכנס IT מוניציפלי, שנערך תחת הכותרת עיר חכמה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי וגנר, "כאשר מדברים על אנשים כמוני, הדורשים נגישות, מדובר על שלושה מרכיבים. האחד, הצורך להגיע; השני, היכולת לקבל שירות; והשלישי, השימוש במוצר. רק כאשר שלושת המרכיבים הללו מתקיימים – מתקבל שירות נגיש, המסייע למאות אלפי אנשים עם מוגבלויות".

מה מנגישים בשירות?

אנו נמצאים בעידן של שינוי בתחום, אמר וגנר. "החקיקה התקדמה בנושא: בשנת 1998 חוקק חוק שיוויון לאנשים עם מוגבלויות. בשנת 2005 נוסף לו פרק הנגישות, ב-2009 הותקנו תקנות מבנה חדש, ב-2011 – תקנות מבנה קיים, וב-2013 – תקנות נגישות שירות". מה זה ארגון נגיש? שאל וגנר והשיב: "נגישות מבנה+נגישות שירות+מוצר נגיש = ארגון נגיש. משמע – נגישות ל-100% מהתושבים".

על מנת לעשות זאת במישור המוניציפלי, אמר וגנר, "יש לבחון את הממשקים בין העירייה ללקוח. מה מנגישים בשירות? פניות ציבור, אירועים, כנסים, פרסום, מידע, אפליקציות, אתר אינטרנט, מוקד טלפוני, הדרכות, עובדים, מבנים ותשתיות".

זקוקים לסיוע מכיוונים שונים

"לחלקים רבים מהיבטי הנגישות יש קשר לטכנולוגיה, וניתן להופכם לנגישים עבור אנשים עם מוגבלויות – אינטרנט, אפליקציות, מכשירים אוטומטיים, קיוסקי מידע, שירותים דיגיטליים. ישנן מוגבלויות שונות וניתן לסייע לעקוף אותן על בסיס השירותים המונגשים ברשויות המקומיות".

עמותת נגישות ישראל, שבראשה עומד וגנר, "היא היחידה שכל ייעודה הוא נושא הנגישות ומענה לכל סוגי המוגבלויות".

וגנר סיכם את דבריו באומרו כי "אנו כבר 17 שנים מנסים לתקן את מצב הנגישות בצורה רטרואקטיבית, במרדף אחרי זה. אנו רוצים להפוך את ישראל למדינה הנגישה בעולם בהיבט הטכנולוגי".

"מטרתנו היא שישראל תהיה מובילה בתחום. לשם כך אנו זקוקים לסיוע מכיוונים שונים, מספקיות הטכנולוגיה, מהמנמ"רים ברשויות המקומיות, ועוד. ביחד – נהפוך את ישראל לנגישה טכנולוגית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חבר

    יובל ווגנר - איש חזון! המדינה שלנו התברכה בו, כל הכבוד, ותודה!

אירועים קרובים