ONH זכה במקום הראשון בתחרות סטארט-אפים לעיר חכמה

רון הייבלום ואיתי אורן, מייסדי החברה, הציגו שני מוצרים לניהול חכם של משאבי רשות מקומית: Visitt - לבקרה שוטפת על העיר, ו-Tmate - מערכת לניהול מתקן עירוני ● זו הפעם הראשונה בה נערכה תחרות לתחום זה בישראל

נציג מרכז הירידים FIRA ברצלונה; מייסדי ONH, איתי אורן ורון הייבלום. צילום: ניב קנטור

הסטארט-אפ ONH זכה במקום הראשון בתחרות סטארט-אפים לתחום ערים חכמות.

התחרות התקיימה במסגרת כנס IT מוניציפלי, שנערך תחת הכותרת עיר חכמה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

הייתה זו הפעם הראשונה בה נערכה תחרות סטארט-אפים לתחום ערים חכמות בישראל. עשרות חברות סטארט-אפ התמודדו בתחרות, 10 מהן עלו לשלב הסופי – וחמש קיבלו אותות הוקרה.

בראש ועדת האיתור של חברות ההזנק עמד עורך הדין אביב אילון. חברי ועדת השיפוט היו ליאורה שכטר, יושבת ראש פורום המנמ"רים בשלטון המקומי; רז הייפרמן, מנכ"ל משותף BI-DIGITAL; אורי בן ארי, יועץ בכיר לרשויות מקומיות לתחום ערים חכמות; שגיב אלעד ממכון הייצוא; סרג'יו ויניצקי, נציג מרכז הירידים FIRA ברצלונה; וירון יהב, מנמ"ר עיריית רמת גן.

חברת הסטארט-אפ שזכתה, ONH, קיבלה זוג כרטיסים לתערוכת SMART CITY שתיערך בנובמבר השנה בברצלונה. הפרס הוא מתנת נציגות התערוכה בישראל – FIRA, בראשה עומד ויניצקי.

ל-ONH יש שני מוצרים לניהול חכם של  משאבי רשות מקומית, אותם הציגו שני מייסדי החברה: רון הייבלום ואיתי אורן.

מקבלים את המצב כמובן מאליו

השירותים ברמה המוניציפלית, אמרו השניים, "מנוהלים באופן מיושן ואינם מאפשרים לנתח מידע. למרות זאת, התושבים מקבלים את המצב כמובן מאליו". לדברי השניים, "שינינו מצב זה, על ידי בניית פתרונות חכמים, המייעלים את הקשר בין הגורמים השונים – בעירייה ומחוצה לה".

המוצר הראשון אותו הציגו הייבלום ואורן, הוא Visitt. המוצר, הסבירו השניים, "נועד לבקרה שוטפת על העיר והוא מיועד לעירייה, לקבלנים ולתושבים. הוא מאפשר שליטה מלאה על התחזוקה בשטח ובנוסף, הוא מאפשר לתושבים לדווח על תקלות".

כך, הסבירו השניים, "העירייה יודעת על כל מה שמתרחש, היא יכולה לחסוך כסף בכך שנמנעות תקלות ותביעות עתידיות, למשל מתקן בגן שעשועים שלא עובד". האפליקציה עובדת כבר ב-10,000 אתרים שונים ברחבי הארץ, גינות ציבוריות, תחנות אוטובוס, מתקני משחק ועוד.

העירייה מקבלת הכנסה נוספת

המוצר השני אותו הציגו הייבלום ואורן, הוא Tmate, מערכת לניהול מתקן עירוני. השניים הסבירו כי הרעיון הגיע כאשר אחד מהם היה בצבא – ולא מצא מקום לשחק בו משחקי כדור בסוף השבוע.

האפליקציה מאפשרת השכרה של שעות ריקות של מתקניה השונים של העירייה – לאזרחי המדינה, לאו דווקא תושבי העיר. בדרך זו, הסבירו, "מתקבל ניצול מירבי של שימוש במתקן, כאשר העירייה מקבלת הכנסה נוספת, הן מההשכרה והן מפרסום". הם ציינו כי המערכת שפותחה מנהלת 250 מתקני ספורט בארבע עיריות.

הייבלום ואורן סיימו בציינם כי בסך הכל, שתי האפליקציות שפיתחה חברת הסטארט-אפ עובדות ב-70 עיריות ברחבי הארץ.

מתחרות נוספות שהגיעו לשלב האחרון בתחרות הן: webit, שפיתחה אפליקציה לניהול חכם של הסעות ילדים בחינוך המיוחד; אגרינט, שפיתחה אפליקציה לטיפול בעצי דקלים חולים ברמה העירונית; V-CHEK, המטפלת בהעברת תשלומים מקוונת, ללא תלות בבנק, או בחברת אשראי; ו-GreenIQ, הפועלת בעולם פתרונות השקיה עירוניים חכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים