תביעה נגד טוויטר: "האתר שימש לסיוע לפיגועים של דאע"ש"

ארגון שורת הדין הישראלי תובע את הרשת המצייצת בטענה כי סייעה לארגון בביצוע המתקפות בפריז ובבריסל וכי "אפשרה לדאע"ש להיהפך לארגון המאיים ביותר בעולם" ● טרם נמסרה תגובה מטוויטר

עוד דרך שבה ארגוני הטרור מנצלים את הרשתות החברתיות לטובתם. אילוסטרציה: BigStock

משפחותיהם של שניים מקורבנות פיגועי דאע"ש בפריז ובבריסל הגישו היום (ג') תביעה נגד טוויטר (Twitter), בטענה כי הרשת המצייצת מילאה "תפקיד משמעותי" בסיוע לארגון הטרור בביצוע המתקפות, שבהן נהרגו קרוב ל-200 בני אדם ונפצעו מאות רבות. התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי בדרום מדינת ניו-יורק, באמצעות הארגון הישראלי שורת הדין.

הקורבנות שבשמם הוגשה התביעה הם אלכסנדר (אלכס) פינצ'ובסקי, בן 29, שנרצח בפיגוע שאירע בבריסל ב-22 במרץ האחרון, וניומי גונזלס, שנרצח במתקפת הירי שנערכה בפריז ב-13 בנובמבר 2015.

משורת הדין נמסר כי התביעה מתארת בפירוט רב "דרכים רבות וייחודיות" בהן דאע"ש עשתה שימוש בפלטפורמה של טוויטר "ככלי נשק במלחמתה הטרוריסטית". זאת, "כולל אפליקציות ספציפיות, האשטאגים ייעודיים המכפילים כל ציוץ מטעמם פי כמה, גיוס חברים חדשים באופן שיטתי ושאר פעולות שאפשרה להם הרשת על מנת להיהפך לארגון הטרור המאיים ביותר בעולם כעת".

בכתב התביעה גם מודגם כיצד השתמשו אנשי דאע"ש בטוויטר, ובאופן ספציפי איך עשו זאת לפני, במהלך ולאחר הפיגועים בפריז ובבריסל לצורך גיוס הפעילים, הפצת האידיאולוגיה והפחדת ההמונים. טוויטר שימשה ככלי נאמן בידי אנשי מפתח באותם פיגועים, כולל המפקד הישיר של ההתקפה בפריז והמהנדס מטעם דאע"ש שבנה את הפצצות בשני הפיגועים, ובעצמו התפוצץ כמתאבד בפיגוע בבריסל.

"קשרים ישירים בין טוויטר לטרור"

לדברי עורכת הדין של המשפחות, ניצנה דרשן-לייטנר, שעומדת בראש שורת הדין, "זוהי התביעה הראשונה שמעלה על נס ומתעדת בפירוט כיצד נטלה טוויטר את תפקיד המפתח שלה בהפיכת דאע"ש לארגון הטרור האימתני ביותר בעולם כיום, וכיצד דאע"ש השתמשה באופן ייחודי בטוויטר בהקשר לשניים מהפיגועים הקשים ביותר באירופה בעת האחרונה. ביחס למדיות חברתיות מקבילות, דווקא טוויטר עמדה על סירובה העיקש לנתק את שירותיה עבור טרוריסטים, בהצהירה כי 'על הציוצים להמשיך ולצייץ בלי הפרעה', אף שמשמעותן הישירה היא רצח המוני של בני אדם".

היא הוסיפה כי "כתב התביעה חושף קשרים ישירים בין טוויטר ובין הטרור, וכאשר הצדק ייעשה במקרה הזה, הדבר יכריח את טוויטר, לצד אחרים, להפנים שתמיכה בטרור אינה משתלמת".

טרם נמסרה תגובה מטוויטר. עם זאת, באוגוסט האחרון דחה שופט בקליפורניה תביעה אחרת שהוגשה נגד הרשת המצייצת על ידי משפחות של הרוגים אמריקנים בטענה כי היא מספקת תמיכה לדאע"ש.

שורת הדין הוא ארגון שיושב בתל אביב ומתמחה בתביעות נגד טרור ובייצוג מאות קרבנות טרור יהודים וישראלים, וגם אחרים. הארגון מנהל תביעות הן בארץ והן בחו"ל נגד ארגוני טרור, מדינות תומכות וגופים המממנים ומסייעים לו בכל דרך. מהארגון נמסר כי הוא "לקח על עצמו כמטרה לרושש את ארגוני הטרור, מתוך הבנה שהכסף הוא החמצן להם. שורת הדין כבר זכה בפסקי דין בסך כולל של יותר ממיליארד דולר, מתוכם הוא הקפיא יותר מ-600 מיליון דולר של נכסי טרור, והצליח עד היום לממש יותר מ-200 מיליון, שהגיעו לידי נפגעי הטרור ולבני משפחותיהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים