האם גולן תעלה מחירים? גיל שרון: "30 שקלים – לא מחיר סביר"

"80-100 שקלים הם מחירים סבירים, אבל זה לא עניינה של גולן, שתמשיך להיות מותג דיסקאונט", אמר שרון, שעתיד לשמש יו"ר החברה עם השלמת הרכישה ● הוא ציין בראיון לגלי צה"ל כי "מיכאל גולן לא יישאר בחברה"

גיל שרון, היו"ר המיועד של גולן טלקום. צילום ארכיון: דני זודקביץ'

"נשמור על המיתוג של גולן והבידול של החברה כמותג דיסקאונט, אבל מחירים של 30 שקלים כולל מע"מ (בחודש – נ"א) אינם סבירים", כך אמר גיל שרון, המיועד לשמש יו"ר גולן טלקום עם השלמת העסקה לרכישת החברה.

שרון, שהיה מנכ"ל פלאפון, יחזיק בנוסף בחלק ממניותיה של גולן. הוא גם זה שהוביל את המשא ומתן לרכישתה מצד הרוכשת, אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו, תמורת סכום של 350 מיליון שקלים. הוא אמר את הדברים בראיון לתוכניתו של ניב רסקין בגלי צה"ל.

עלייתה ונפילתה של גולן טלקום

גולן טלקום היא החברה שהניעה את התחרות בתחום הסלולר, ובעקבות כניסתה לשוק ירדו המחירים לצרכן במאות אחוזים. במהלך פעילותה הציבה החברה אתגרים מול המפעילות הוותיקות, כשהשיקה שוב ושוב מבצעים במחירים נמוכים של 20 ו-30 שקלים לחודש תמורת חבילות שכוללות שיחות, הודעות, גלישה ושיחות לחו"ל. מצבת לקוחותיה בעת הרכישה עומדת על כ-800 אלף איש, כשבתקופה מסוימת היו לה כמיליון לקוחות.

לאחר מכן באה הנפילה של החברה, שלא היוותה הפתעה גדולה בשוק. מרגע תחילת פעילותה אמר מיכאל גולן, המנכ"ל ואחד מבעליה, כי החברה לא מרוויחה. היה ברור שנפילתה היא רק עניין של זמן, שכן אין חברה שיכולה להמשיך לפעול במודל הפסדי, וברור שיש גבול להון שמוכנים ויכולים בעליה להשקיע בתפעולה.

בדרך לעזוב את גולן טלקום. מיכאל גולן, מנכ"ל החברה. צילום: פלי הנמר

בדרך לעזוב את גולן טלקום. מיכאל גולן, מנכ"ל החברה. צילום: פלי הנמר

במהלך פעילותה, גולן לא השלימה התקנת רשת משלה, כמתחייב מרישיונה, ובהמשך גם פירקה את המתקנים שכבר הקימה. משרד התקשורת קנס אותה על כך בסך של כ-30 מיליון שקלים. במקביל, החלה גולן לצבור חובות, בעיקר לסלקום, שעל הרשת שלה רכבה גולן. סך החובות הסתכם ל-600 מיליון שקלים – טענה סלקום והגישה בקשה לפירוק גולן טלקום.

"הלקוחות הנוכחיים ימשיכו לשלם את אותם המחירים"

בראיון אמר שרון כי "הרכישה היא בשורה ללקוחות גולן ולציבור הישראלי כולו, ועצם רכישתה תבטיח את קיומה לעוד שנים רבות בשוק הישראלי".

במענה לשאלה האם הוא יכול להתחייב שהחברה לא תעלה את המחירים של חבילותיה הוא השיב כי "כל לקוחות גולן טלקום, בכל החבילות והמבצעים שהם נמצאים בהם, ימשיכו ליהנות מהחבילה ומהמסלול שבהם הם נמצאים, כהגדרתם ולכל תקופתם. שום דבר לא ישתנה. יתרה מכך, המותג גולן הוא מותג דיסקאונט. זה הייחוד שלו, זה הבידול שלו ואנחנו נשמור על הייחוד והבידול הזה, שנעשו כל כך בהצלחה".

כשנשאל האם כיו"ר החברה יוכל לחיות עם מחיר חבילה של 30-40 שקלים לחודש אמר שרון: "אני חושב שהמחירים בישראל באופן כללי הם נמוכים בצורה קיצונית, ומרכיבי החבילות הם גדולים מאוד בכמות הגלישה הניתנת והשיחות. אלה המחירים הנמוכים ביותר בעולם המערבי, בכל מדינות ה-OECD. תעריפים של 30 שקלים, שזה פחות מ-10 דולר,  הם לא מחירים סבירים, שמאפשרים קיום לאורך זמן של חברות, ואני מדבר גם על החברות הגדולות בענף שלמעשה, לא מרוויחות כיום משירותי הסלולר".

הוא אמר כי "כרגע ישראל, שהייתה בעבר מובילה בפיתוח תשתיות סלולר, נמצאת הרחק מאחור. לכן, המחירים חייבים לעלות לאזורים יותר ריאליים. זו לא תהיה גולן שתוביל עליית מחירים כזאת, אבל כפי שציינתי, אלה הם מחירי הפסד עבור החברות הגדולות".

"אני לא יודע מה זה מחיר ריאלי, אבל השוק בישראל מאוד תחרותי, יש בו חמישה שחקנים  ובהחלט קשה לדעת מה יהיה מחיר השוק. המחירים באירופה, שיש בה מדינות גדולות יותר, ויש יתרונות לגודל, נעים סביב 20 יורו, במדינות התחרותיות ביותר, אז ככל הנראה זה אזור שהוא סביר. יכול להיות שמחירים של 80-100 שקלים הם מחירים סבירים. אבל זה לא עניינה של גולן, שתהיה תמיד השחקן התחרותי בשוק. תפקידה בשוק הוא להיות המותג הזול", אמר שרון.

"נשאף להעסיק כל אחד ואחת מעובדי החברה"

באשר למערכת היחסים של החברה מול סלקום ציין שרון כי "כשעסקת הרכישה תקבל את האישורים, גולן לא תהיה עוד חברה בהפרת רישיון ותהיה בעלים של רשת משותפת, יחד עם סלקום – לא אורח או מתארח".

עוד אמר שרון שמיכאל גולן לא ימשיך בגולן טלקום ו-"ילך לדרך חדשה". הוא אף התייחס בראיון לגלי צה"ל לעובדי החברה, שטוענים שבניגוד להסכם ההעסקה שלהם, לא התייעצו איתם לגבי הרכישה, והם מבקשים לדעת האם יישמרו זכויותיהם. לדבריו, "ממה שהתרשמתי, יש לגולן עובדים מצוינים שהביאו את החברה להישגים מאוד יפים. נשאף להעסיק כל אחד ואחת מעובדי החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים