פייסבוק נענתה ל-70% מהבקשות למידע של ממשלת ישראל

הגופים הממשלתיים הגישו לחברה במחצית הראשונה של השנה 432 בקשות לקבלת מידע על 494 גולשים ● מספר הבקשות הכללי ברחבי העולם זינק ב-27%, כאשר כ-40% מהן הגיעו מארצות הברית

עוד פיצ'ר של פייסבוק. צילום: BigStock

הממשלה, המשטרה, בתי המשפט וגופי הביטחון בישראל הגישו לפייסבוק (Facebook) במחצית הראשונה של השנה 432 בקשות לקבלת מידע על 494 גולשים. החברה נענתה, ולו באופן חלקי, ל-71.53% מהן – כך עולה מנתונים שהיא פרסמה אתמול (ד').

ב-315 מהמקרים מדובר היה בבקשות שהוגשו במסגרת חקירות והליכים משפטיים, על 377 גולשים. פייסבוק נענתה ל-68.57% מבקשות אלה. במקרים האחרים, 117 במספר, על 117 איש, הוגשו בקשות חירום, כאשר כאן היה אחוז ההיענות של החברה גבוה יותר – 79.49%.

עוד ציינה החברה כי היא הגבילה את הגישה בישראל ל-962 פרטי תוכן שלכאורה מפרים את חוקי לשון הרע והאימוץ, או מהווים הכחשת שואה.

מפייסבוק נמסר שהם "יעשו צעדים" על מנת לשמור לשלושת החודשים הקרובים מידע שקשור לחקירות המתנהלות בימים אלה, בהתבסס על 35 בקשות שהוגשו לה, שנוגעות ל-42 חשבונות.

פער ניכר בין ארצות הברית למדינות האחרות

הנתונים על ישראל הם חלק מהדו"ח שפרסמה פייסבוק ובו הבקשות שהיא קיבלה בששת החודשים הראשונים של 2016 – ומידת ההיענות להן – מהמדינות השונות בעולם. ככלל, מדובר ב-59,229 בקשות – זינוק של 27% לעומת המחצית השנייה של 2015. המדינה שהגישה את המספר הרב ביותר היא ארצות הברית – 23,854 בקשות על 38,951 גולשים. פייסבוק נענתה ל-80.65% מהן. מדובר בפער ניכר מהודו, שהגיעה למקום השני עם 6,324 בקשות, ש-"רק" 54% מהן נענו.

לעומת זאת, יצוין כי מספר הבקשות לחסימת תוכן צנח בתקופה המדווחת ב-83% – מ-55,287 ל-9,663. עם זאת, המספר הגדול במחצית השנייה של 2015 נבע ממספר בקשות רב שהתקבלו מגופים צרפתיים בנוגע לתמונה מסוימת, בעקבות מתקפת הטרור שאירעה בפריז בנובמבר אשתקד.

מדובר בהמשך מגמת העלייה במספר הבקשות של גופי השלטון השונים מפייסבוק: גם בין המחצית הראשונה לזו השנייה של 2015 חל גידול בנתון זה – של 13%.

כריס סונדרבי, סגן היועץ הכללי של פייסבוק, כתב בבלוג כי "אנחנו נוקטים בגישה קפדנית לגבי כל בקשה ממשלתית שאנחנו מקבלים, כדי להגן על המידע של המשתמשים בשירותים שלנו. אנחנו בוחנים כל בקשה מבחינה משפטית, לא משנה מאיזו מדינה היא הגיעה, ולא נענים לכאלה שהן לקויות או רחבות מדי".

הוא הוסיף ש-"אנחנו לא מספקים לממשלות גישה ישירה או 'בדלת האחורית' למידע על אנשים. בנוסף, אנחנו משתפים פעולה עם שותפים בתעשייה ובחברה האזרחית כדי לעודד ממשלות ברחבי העולם לשנות את המדיניות שלהן, כך שיגנו על הביטחון והבטיחות של האזרחים שלהן, ויבטיחו את הזכויות והחופש שלהם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סתם אחד

    לרשויות חוק בכל העולם יש 2 אופציות לקבל מידע מספקיות כגון פייסבוק. או לגשת ישירות לספק ואז הבקשה נרשמת מישראל, או שהרשות יכולה לפנות למשטרת ארה"ב על מנת שזו תיגש לספק. ואז הבקשה נרשמת תחת ארה"ב. בגלל יש פער כזה גדול בין כמות הבקשות מארה"ב למדינות אחרות. הנתונים פשוט לא מופלטרים היטב.

אירועים קרובים