2BSecure ו-Sysec יקימו מרכז להגנת סייבר עבור איגוד האינטרנט

המרכז לסיוע בהגנת סייבר יעבוד בתיאום מערך הגנת הסייבר הלאומי ● המרכז יתמקד בייעוץ, חינוך, תמיכה וסיוע למשתמשים פרטיים ולעסקים קטנים שנפגעו מתקיפות סייבר

עו"ד יורם הכהן, יו"ר עמותת פרטיות ישראל ומנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי.

2BSecure מקבוצת מטריקס ו-Sysec יקימו מרכז להגנת סייבר לאיגוד האינטרנט הישראלי. המרכז לסיוע בהגנת סייבר יעבוד בתיאום מערך הגנת הסייבר הלאומי והוא יתמקד בייעוץ, חינוך, תמיכה וסיוע למשתמשים פרטיים ולעסקים קטנים שנפגעו מתקיפות סייבר. עלות הקמתו והתפעול שלו עד סוף 2018 עומדת על יותר מ-700 אלף שקלים.

המרכז להגנת הסייבר יוקם כפורטל, והוא יסייע למשתמשים פרטיים ולעסקים קטנים להבין את אתגרי הגנת הסייבר, ולהתגונן מראש למתקפה.

הרובד הראשון של המרכז יהיה אתר אינטרנט בעברית וערבית שישמש כשער הכניסה. הוא יכלול, בין היתר, מדריכים ברורים ונגישים וסרטוני הדרכה לשיפור הגנת הסייבר של משתמשים פרטיים, מדריכים להתמודדות עם אירועי סייבר כגון כופרות, כללי התנהגות נכונים ברשת, מדריכים להתקנת אמצעי הגנה ולהגדרה נכונה של הציוד, לגיבוי מידע ולשמירת הפרטיות ברשת.

הרובד השני יכלול פורום אינטראקטיבי, בו משתמשים פרטיים יוכלו להעלות בעיות אבטחת מידע, ומשתמשים אחרים מקהילת אבטחת המידע יוכלו לסייע להם. פורום זה ינוטר באופן קבוע על ידי מומחי שתי חברות אבטחת המידע – כדי לוודא שהתמיכה הניתנת כעזרה הדדית, אינה מטעה, מזיקה או זדונית.

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure

שתי החברות יעקבו אחר איומי סייבר מתפתחים ויקבלו החלטות באשר להעמקת הטיפול במקרים חשודים.

ברובד השלישי של המרכז תיעשה פניה יזומה למשתמשים פרטיים שהעלו בעיות חריגות, לצורך בדיקה מעמיקה של החומרים בידי מומחי אבטחת מידע. אם שהמידע קשור במתקפת סייבר משמעותית בקנה מידה רחב, החומר יועבר לרשות הסייבר הלאומית ול-CERT הלאומי.

עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, אמר כי "האיגוד רואה חשיבות רבה בשיפור רמת הגנת סייבר בכלל אוכלוסיית המשתמשים ברשת בישראל".

לדבריו, "האיגוד בחר להתמקד בציבור המשתמשים הפרטיים והעסקים הקטנים, מתוך תפישה כי שיפור המודעות, ההיערכות ויכולת ההתמודדות שלהם עם אירועי סייבר, תגן בראש ובראשונה עליהם, אך גם תביא להעלאת רמת הגנת הסייבר של כלל מדינת ישראל. אני קורא לעמיתי מחברות הגנת הסייבר ותשתיות המחשוב המובילות לחבור לאיגוד ולקחת חלק בהקמת המרכז".

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure, אמר כי "אנו מפעילים כבר כמה שנים MSSP, המעניק שירות לגופים גדולים בשוק הישראלי וצברנו ידע וניסיון רב בתחום. מעבר לעניין העסקי, אנו רואים בפרויקט זה משימה לאומית ממדרגה ראשונה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמעון

    לא ייאמן כמה רעש ופוזה על אתר עם מדריכים ופורום? זה אמיתי ? כמה כסף השקיעו בקשקוש הזה.

אירועים קרובים