התאגיד שבונה צוללות לישראל נפל קורבן למתקפת סייבר מסיבית

המתקפה על טיסנקרופ בוצעה בפברואר - ונחשפה לציבור רק הבוקר (ה') ● החברה הגרמנית מסרה שהמתקפה הייתה בעיקר על חטיבת ההנדסה שלה ושלא הייתה לה השפעה על עסקי הצוללות

למרבה המזל, ככל הנראה, המתקפה לא השפיעה על בניית הצוללות לישראל. צילום אילוסטרציה: BigStock

טיסנקרופ, התאגיד הגרמני שבונה צוללות עבור ישראל, הודיע היום (ה') כי עבר בתחילת השנה מתקפת סייבר, שבמסגרתה נגנב ממנו מידע רב, בכללו ככל הנראה סודות מסחריים.

בהודעת החברה נכתב כי "נפלנו קורבן למתקפת סייבר מסיבית". על פי טיסנקרופ, המתקפה בוצעה בפברואר ונתגלתה באפריל. היא השפיעה על חטיבת ההנדסה ועל גופים נוספים בתאגיד, שהחברה לא מסרה את זהותם.

בהודעתה לא מסרה טיסנקרופ איזה מידע נגנב, אולם לדבריה, הוא לא משפיע על התחומים "האחרים" בהם היא עוסקת, כולל לא על תחום הצוללות. החברה גם לא יודעת להעריך את ערכו של המידע שנגנב ממנה ולא עלתה על מקור המתקפה, אם כי היא מעריכה שזו הגיעה מדרום-מזרח אסיה.

בעקבות המקרה יידעה טיסנקרופ את יחידות אבטחת המידע של גרמניה ושל צפון ריין-ווסטפליה, המדינה בתוך גרמניה שבה היא ממוקמת, והגישה תלונה למשטרה המקומית.

יצרנית פלדה גדולה, עם מניות של חברה איראנית

לבד מהיותה יצרנית צוללות, טיסנקרופ היא ספקית בולטת של פלדה לתעשיות שונות, ובכלל זה לתעשיית הרכב הגרמנית.

שמה של החברה עלה באחרונה בתקשורת הישראלית, ובמיוחד בתחקירים של ערוץ 10, בהקשר של מידת מעורבותם בעסקת הצוללות, אם בכלל, של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל עו"ד דוד שמרון. עו"ד שמרון משמש הן כפרקליטו של נתניהו ושימש בעת ביצוע העסקה כפרקליטו של נציג התאגיד בישראל, מיקי גנור.

עוד פורסם לפני ימים אחדים כי 4.5% ממניות טיסנקרופ מוחזקים בידי חברת השקעות איראנית ששייכת למשטר האייתוללות, כך שעל פי פרסומים, מדינת האויב הגדולה ביותר של ישראל הרוויחה מהעסקה מאות מיליוני דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים