"הפתרון למחסור במקצועני סייבר – שיתוף בין התעשייה, האקדמיה והממשלה"

לדברי נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי ישראל, "פשיעת הסייבר מאיימת לפגוע בלב מרקם החיים הפרטיים והציבוריים - אם לא נטפל בה" ● "תעשיית האבטחה הגלובלית כושלת בניסיון להוביל את הדור הבא באפיק הנכון"

נעם פרוימוביץ, מנכ"ל קספרסקי ישראל. צילום: יח"צ

"אבטחת סייבר חיונית לעתיד העסקים, המשתמשים הפרטיים והחברה כולה. חלק גדול מהעולם שלנו סובב סביב רשתות מקוונות ומכשירים מרושתים. ללא תעשיית אבטחה חזקה ופעילה, העולם הדיגיטלי – וכן חלק נרחב מהעולם הפיזי – יושארו לחסדי עברייני הסייבר", כך אמר נעם פרוימוביץ', מנכ"ל קספרסקי (Kaspersky Lab)  ישראל.

לכן, אמר, "חיוני להבטיח כי לתעשיית אבטחת המידע והגנת הסייבר יש את המשאבים הנדרשים – כולל כישרונות ויכולות – כדי להגן על העולם המקוון מפני אלה שמחפשים לשבש ולהרוס אותו. המענה למצוקת כוח האדם בתחום הוא שיתוף פעולה בין כלל הגורמים בתחום: התעשייה, האקדמיה והממשלה".

פרוימוביץ' התייחס בראיון לאנשים ומחשבים, בין השאר, לדבריו של ד"ר גימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, לפיהם "המחסור בכוח אדם בישראל בתחום הגנת הסייבר הולך ומחמיר, ועלול להגיע בתוך שנתיים לכ-2,000 איש. המספר אולי לא נראה מבהיל, אבל פירושו המעשי הוא ש-2,000 ארגונים בארץ יסבלו מהגנת סייבר לקויה – וזה מצב קריטי.  בעתיד הרחוק יותר – המחסור יגיע להיקף של אלפי אנשי מקצוע".

להבטיח את עתיד אבטחת הסייבר

הדרך היחידה להגן מפני הרעים, הסביר, "היא להבטיח שישנם מספיק מקצועני הגנה בסייבר, שלא רק רוצים, אלא גם מסוגלים, להתמודד עם הדרישות המשתנות באופן תדיר מהתעשייה. זו הסיבה שמעבדת קספרסקי מחויבת לעבודה עם הגורמים המעוניינים כדי להבטיח את עתיד אבטחת הסייבר".

לדברי פרוימוביץ', "האנליסטים של פרוסט וסאליבן (Frost & Sullivan) חוזים מחסור של 1.5 מיליון מקצועני אבטחת סייבר עד שנת 2020. חברות וארגונים במגזר הציבורי יצטרכו עוד שישה מיליון מקצועני אבטחה עד 2019, אבל רק 4.5 מיליון יחזיקו ביכולות הנדרשות. המהפכה הדיגיטלית המתמשכת והצמיחה המהירה של האינטרנט של הדברים – רק יחמירו את הבעיה, כשמישור התקיפות מתרחב והיקף גדול יותר של נתונים דורש הגנה".

פשיעת סייבר, ציין, "כבר אינה בעיה בה דנים רק בחדרי ישיבות. היא הופכת במהירות למשהו אישי, המאיים לשבש חיים של אנשים פרטיים בבתיהם. המתקפות האחרונות בארץ ובעולם הראו כיצד מידע אישי מאוד הפך לציבורי. פשיעת הסייבר מאיימת לפגוע בלב מרקם החיים הפרטיים והציבוריים – אם לא נטפל בה".

"מחקרים שעשינו גילו שלושה נתונים: קיים מחסור רציני בכישרונות בתחום אבטחת המידע; לצעירים יש את היכולת לסגור את הפער; תעשיית האבטחה הגלובלית כושלת בניסיון להוביל את הצעירים האלה באפיק הנכון".

הבעיה, הסביר פרוימוביץ', "אינה רק במספר המועמדים הקיימים, אלא גם במערך היכולות של מועמדים ומקצוענים שכבר עובדים בתעשייה. על פי אנליסטית הגיוס Burning Glass, רק 103 אלף אנשים ברחבי העולם, מהם כ-68 אלף בארצות הברית, מחזיקים ב-CISSP, מהסמכות אבטחת הסייבר המרכזיות. אבל בארצות הברית היו כמעט 50 אלף משרות פתוחות עבור עובדים בעלי הרשאות CISSP בארצות הברית במהלך 2014 לבדה".

לפתור את המחסור במיומנויות של מקצועני סייבר

"מעבדת קספרסקי משקיעה בתוכניות כדי לייצר השפעה חיובית על פיתוח יכולות ועניין בקריירות בתחום אבטחת הסייבר. אנו עובדים עם אוניברסיטאות ברחבי אירופה ובארצות הברית, על מגוון אמצעים  שיבטיחו כי סטודנטים יסיימו את לימודיהם עם יכולות מתאימות לכניסה לעבודה".

בנוסף, אמר, "אנו גם מגבירים מודעות לגבי בעיית המחסור בכישרונות, ועובדים עם ארגונים מגוונים כדי לקדם יכולות וקריירות בתחום אבטחת הסייבר. גם בארץ אנחנו מתכננים שיתופי פעולה שונים".

"אנו מאמינים כי הגברת המודעות לנושא, וההשלכות שלו על אנשים, עסקים והחברה כולה, יסייעו להשפיע על קבלת החלטות עתידית", אמר פרוימוביץ'. "אנו יכולים לשחק תפקיד חיובי במתן השראה לדור הבא של מומחי סייבר, בהצגת צוות המחקר שלנו, ובערך שמספקת קריירה בתחום אבטחת המידע".

אנו מאמינים, סיכם, "כי הפתרון נעוץ בשיתוף פעולה בין התעשייה לגופי האקדמיה, עם תמיכת ממשלות. למגזר החינוך יש תפקיד חשוב בפעילות, אבל נדרש מאמץ משותף – אם אנו באמת רוצים לפתור את המחסור במיומנויות וביכולות של מקצועני סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים